ilpostino Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 På hjemmesiden min bruker jeg Lightbox for å vise alt av bilder. for et par år siden kjøpte jeg et kompaktkamera og et speilrefleks som jeg har tatt ganske mange bilder med. For å spare litt plass på domeneområdet mitt har jeg lastet opp et par av de bildene jeg er nest fornøyd med på hos Picasa og laget et galleri på hjemmesiden min som også bruker Lightbox. på denne måten fåe en en helhetlig følelse mht bilder på domenet mitt. Når en åpner disse bildene så ønsker jeg at EXIF-informasjonen skal vises. jeg har laget nedenstående php-kode til å hente og vise exif-informasjonen men jeg har ikke blitt noen klokere når jeg har prøvd å få til dette. noen som har noen tips? $exif = read_exif_data(<bildenavn> 0, true); $filename = strtolower($exif['FILE']['FileName']); $fstop = $exif['COMPUTED']['ApertureFNumber']; $model = str_replace($make,'',$exif['IFD0']['Model']); $exposure = $exif['EXIF']['ExposureTime'].' sec'; $iso = $exif['EXIF']['ISOSpeedRatings']; $Focal = explode("/", $exif['EXIF']['FocalLength']); $Focal = $Focal[0] / $Focal[1]; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå