kyrsjo Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Har en Compaq EVO N600c som kjører RedHat 9. Har igrunn bare et "lite" problem (+ noen små), alle relatert til ACPI: 1. Prosessorvifta starter ikke under bateridrift 2. Div. software knotter viker ikke/virker i hardware mode 3. Anntar at bateriet hadde vart lengre under ACPI enn under APM (varer lengre enn i windows uansett da :o ) Vet måten å løse det på: laste ned ACPI støtte fra acpi.sourceforge.net, og kompilere inn (?) i kernel problemet er bare at jeg har null erfaring med kernelkompilering ol, og at jeg har hørt at ACPI er litt ustabilt. Har kernel "vmlinuz-2.4.20-18.9" OG "vmlinuz-2.4.20-8", får valg i GRUB. Tror jeg må redigere litt i grub.conf... Hva skal jeg laste ned? Hørt at det finnes user-interfaces: If you want a more friendly user interface than cat or less, you can install acpi (apt-get install acpi) which is a client Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
maggen Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Kan svært lite om det her selv, men det e ei dame som har skrevet en utrolig bra guide til alt dette.... www.xtrinsic.com Lykke til videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå