GT1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Fikk tilbakemelding om at gmail-kontoen min sendte spam. Logget meg på og alle mailer motatt og sendt fra midten av desember til nå samt alle kontakter er slettet. Har lagt inn nytt passord og har forhåpentligvis tatt kontroll over kontoen igjen. Er det mulig for Google å hente tilbake slettede mailer? PS! Kontoen var hacket fra Kina på IP: 123.11.64.5 samt en til adresse til som jeg ikke fikk notert og kontoen var satt til å vidersende epost til [email protected] Endret 9. januar 2011 av GT1 Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Ni hao! Dette er noe du helst burde tatt opp med google, da de kjenner sine egne systemer best. Fåtallet av oss kjenner til backuprutiner til google. Det jeg vil anbefale deg er å kjøre igjennom veiledningen. På en eller annen måte har jo vedkommende fått tak i passordet, og keylogger er genialt for sånt. Lenke til kommentar
GT1 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Ni hao! Dette er noe du helst burde tatt opp med google, da de kjenner sine egne systemer best. Fåtallet av oss kjenner til backuprutiner til google. Det jeg vil anbefale deg er å kjøre igjennom veiledningen. På en eller annen måte har jo vedkommende fått tak i passordet, og keylogger er genialt for sånt. Takker. Har vært igjennom veiledningen og fikk hentet frem kontaktene mine igjen(slik de var for en uke siden), men manglende/slettede mailer ser det ut som om jeg ikke kan gjenoprette "Det kan hende noen andre har slettet dem. Vi beklager at vi ikke kan gjenopprette meldinger som er slettet for godt" Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Tenkte på denne veiledningen. Lenke til kommentar
GT1 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Hehe. Fin den veiledningen også men tror de maskinene jeg bruker til daglig er rimelig godt sikret med Mcafee, Spyboot og Microsoft Security Essentials, men er jo ikke godt å vite lenger. Passordet har nok blitt fanget på ett usikret nett eller noe sånt. Har en mistanke om at publisering av denne mailadressen på Brønnøysundregistrene sine sider (sløvt av meg å oppgi den) trigget en interesse for hva som befant seg på denne kontoen. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) McAfee, og MSE er begge antivirusprogrammer med SANNTIDSSØKING! Har ingen erfaring med MacAfee, men hovedregelen er at man skal maks ha en med sanntidssøking, og noen med on-demand (som f.eks Spybot, Malwarebytes', Superantispyware). Hvorfor? Fordi flertallet av disse med sanntidssøking kan klusse med hverandre, og dermed la malware snike seg igjennom. Skal definitivt ikke se bort fra det. Men føler du deg trygg, så skal ikke jeg si noe mer. Endret 11. januar 2011 av Lednar Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 men hovedregelen er at man skal minst maks ha en med sanntidssøking Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Oi! Det der er en heftig skrivefeil. Endrer den asap. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hijacker denne tråden bitte litt. Når jeg logget meg inn i gmailen min i dag stod det at en IP fra Kina hadde logget seg inn i går i 10 tiden. Som er mens jeg selv mest sannsynlig var logget inn. Det er ikke så enkelt, men jeg kan ikke legge merke til noe som mangler. Kanskje jeg burde bytte passord på det meste nå, flere av passordene mine er jo å finne i gamle e-mailer. Noe annet jeg burde tenke på? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Endre passord er definitivt riktig i første omgang. Hvis du har vært inne på ukjente sider så vil jeg anbefale å ta et ordentlig søk på PCen(veiledningen er fin her). Hvis ikke, ta et kjapt et (Antivirusprogramvare, Malwarebytes/SAS). Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Mange som sender spam via emailen sin, jeg bytta passord på hotmail og har ikke mottat noen klager ifra andre at spam sendes via mailen min, jeg slettet også alt som var inne på kontoen. Dvs tusenvis av mail hvor de fleste av dem var sef, spam osv reklame. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå