whatev3r Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) - Endret 2. desember 2011 av whatev3r Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 For styrketrening har mange hatt gode resultater med stronglifts 5x5. Det er MEGET enkelt opplegg som alle kan følge og det trener hele kroppen selv om det ikke inneholder spesifikke øvelser for eksempelvis armer, legger o.s.v... Det som er så fint med stronglifts er at det passer for nær sagt hvem som helst og er et tilnærmet perfekt nybegynnerprogram. Om du vil opp i vekt kan du også prøve det som blir foreslått på den siden. Å drikke masse melk, helst H-melk som gir mest næring og kalorier. Det foreslås 4 liter melk om dagen, men det er vanskelig å få ned så mye Jeg klarer ikke en push-up engang. Dette er enkelt å få til, bare slapp av Slik går du frem... Begynn i øverste posisjon og senk deg sakte ned. Gjør dette 10 ganger og ta en pause til du er klar til å gjøre det på nytt. Når du har gjort dette i en uke så bør du kunne klare ihvertfall en eller flere vanlige pushups Grunnen til at dette fungerer er at man er sterkest i "tilbakebeveglsen" (opptil 35% sterkere faktisk) og du bygger styrke til å kunne klare pushups på den måten Lykke til Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Så litt på Stronglift 5x5 nå. Kommer til å daue, synes at øvelsene så vanskelige ut jeg. Spørs om jeg må få med meg en venninne eller noe Skjønner at 5x5 betyr at man gjør øvelsen 5 repetisjoner 5 ganger, men hele Stronglift opplegget er vel bare en gang per treningsøkt? Jeg er så svak at jeg synes at bare stanga er tung, skjønner du Trenger så absolutt ikke å gå opp i vekt, synes jeg heller kan gå ned. Endret 9. januar 2011 av whatev3r Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvordan er du når det gjelder koordinasjon? Jeg tror turn kan være noe du vil ha god nytte av. Da bruker du først og fremst din egen kropp, og i tillegg til styrken får du bedre koordinasjon og bevegelighet. Og så er det kjempegøy, da! Jeg ser deg nemlig for meg som en av mine tidligere venninner, ut fra det du hittil har beskrevet:p Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det er bare en gang per økt ja. Ikke fokuser på vekt, det er intetsigende. Om du er interessert i utseende så tenk heller på å gå ned i fettprosent, å bare gå ned i vekt gjør deg bare mindre men med like mye fett på kroppen Jeg er så svak at jeg synes at bare stanga er tung, skjønner du... Styrketrening ER tungt Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Hvordan er du når det gjelder koordinasjon? Jeg tror turn kan være noe du vil ha god nytte av. Da bruker du først og fremst din egen kropp, og i tillegg til styrken får du bedre koordinasjon og bevegelighet. Og så er det kjempegøy, da! Jeg ser deg nemlig for meg som en av mine tidligere venninner, ut fra det du hittil har beskrevet:p Koordinasjonen min er... vet ikke? Normal? Har aldri vært noe spesielt god i turn, hvertfall ikke i gymmen. Tviler sterkt på at jeg er hun tidligere venninnen din Til Doofenschmitz: Jeg så på Scoobysworkshop, og må si at et av treningsprogrammene hans falt meg mer i smak. Er ikke så fan av store stenger og vekter riktig enda, må bygge meg litt mer opp først tror jeg Endret 9. januar 2011 av whatev3r Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvordan er du når det gjelder koordinasjon? Jeg tror turn kan være noe du vil ha god nytte av. Da bruker du først og fremst din egen kropp, og i tillegg til styrken får du bedre koordinasjon og bevegelighet. Og så er det kjempegøy, da! Jeg ser deg nemlig for meg som en av mine tidligere venninner, ut fra det du hittil har beskrevet:p Koordinasjonen min er... vet ikke? Normal? Har aldri vært noe spesielt god i turn, hvertfall ikke i gymmen. Tviler sterkt på at jeg er hun tidligere venninnen din Neida, det var ikke det jeg mente heller. Ser bare for meg at du er litt den samme typen. Men hvis du har muligheten vil jeg anbefale deg å teste det ut. Det er også noe veldig annet å være på en turntrening enn å ha turn i gymmen. Dans kan også være et alternativ som strammer opp og gir mye styrke uten å være den trauste vektløftinga som mange jenter egentlig ikke har så veldig sansen for. I tillegg til at bevegelighet og kroppskontroll får en real oppsving, noe som heller ikke er negativt. Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Har dessverre ikke anledning til å delta på dans, men er mye med på step og aerobic Elsker å danse selv om jeg ikke er så flink til det. Endret 9. januar 2011 av whatev3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå