Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vurderer å gå vg1 på nytt

Anbefalte innlegg

Hei jeg går nå elektro vg1 og trives ikke .. jeg trodde linjen skulle være annerledes og nå gruer jeg meg hver dag for å gå på skole. Tingen jeg lurer på er om jeg kan fullføre vg1 elektro , for så å slippe fag som matte, engelsk etc hvis jeg begynner på vg1 på en annen linje neste år. Jeg går nå vg1 elektro med studiespes + fordypning i matte og naturfag. takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg var deg, ville jeg ha snakket med noen på skolen din. Tror nok de fleste skoler hadde godkjent fagene dine om du allerede har tatt dem en gang.

Om dere har en resepsjon eller sekretær eller noe lignende, tror jeg du får de beste svarene der :)

Lenke til kommentar

Jeg tror også at det beste er å spørre på skolen din. For eksempel en rådgiver, de bør vite det.

I min klasse var det en elev som hadde gått en annen linje året før, og hun hadde tatt matte og norsk allerede. Derfor trengte hun ikke ta det på nytt, og fikk fri de timene vi hadde de fagene.

Edit: Her skriver de fleste at man slipper å ta fagene på nytt. Da er det sikkert riktig.

Om det er noen fag du likevel må ha på begge linjene, kan du eventuelt prøve fullføre dem så du slipper ta dem en gang til.
Uansett skal du vel "slippe"/gåglipp av de fagene du har standpunktkarakter i.
Veldig deilig og starte eller slutte 1-3 timer før de andre i klassen din da ;) Det gir ekstra motivasjon i tillegg.

http://vgd.no/forbruker/jobb-og-utdanning/tema/1604889/tittel/bytte-linje-neste-aar-vits-aa-gaa-paa-skole

Så du slipper sannsynligvis å ta fagene på nytt hvis du får standpunkt på de i år. Men det beste svaret får du hos rådgiver.

Endret av Kris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...