morra Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Heisann, har et problem med å komme på nett med mine tre pcer med Windows 7 (både 32- og 64-bit). Jeg har full tilgang til alle maskiner på hjemmenettet, men når jeg prøver å koble til forbi routeren, skjer det ingenting. Ping-forespørsler blir avbrutt (Feilmelding: "Ping-forespørsel kan ikke finne vert vg.no. Kontroller navnet og prøv på nytt.") og Firefox blir bare stående og søke etter DNS virker det som (Statuslinje: "Søker etter www.vg.no ...") fram til feilsiden med "Tjener ikke funnet" blir vist. Har vært i kontakt med Telenor og har fått ny router, men akkurat samme feil dukker opp da. Syns det er rart at routerens CPU ligger på 5-15% og minneforbruk er 80% rett etter oppstart, men det var slik på den forrige routeren også, så jeg regner med routerene er friske. Problemet er igrunn litt forskjellig på de tre W7-pcene: På den jeg har W7 Pro x64 har jeg aldri nett, men på de to 32-bits Pro og Starter-maskinene har jeg nett rett etter pålogging i ca 10-15 min, så slutter det å funke til jeg logger av/på eller restarter routeren. PCer med XP, Vista x64 og Linux, og mobilen med Android, har ingen problemer. Jeg har prøvd med miniPCen (W7 Starter) i et annet hus med Telenor-bredbånd, og der var samme feil fram til jeg prøvde med kabel. Tenkte jeg kunne høre her for å få noen nye idéer til hva feilen skyldes. Kan ikke finne andre fellesnevnere til feilen enn at det er Windows 7 som har problemer her. Takker for svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Høres ut som det er nettverksdrivere som er problemet. Finn ut hvilket chipset de har og last ned rett fra chipsetprodusenten. Slå av strømsparing på nettverkskortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå