Gå til innhold

Manglende internett kun på pcer med W7


Anbefalte innlegg

Heisann,

har et problem med å komme på nett med mine tre pcer med Windows 7 (både 32- og 64-bit).

Jeg har full tilgang til alle maskiner på hjemmenettet, men når jeg prøver å koble til forbi routeren, skjer det ingenting. Ping-forespørsler blir avbrutt (Feilmelding: "Ping-forespørsel kan ikke finne vert vg.no. Kontroller navnet og prøv på nytt.") og Firefox blir bare stående og søke etter DNS virker det som (Statuslinje: "Søker etter www.vg.no ...") fram til feilsiden med "Tjener ikke funnet" blir vist.

 

Har vært i kontakt med Telenor og har fått ny router, men akkurat samme feil dukker opp da.

Syns det er rart at routerens CPU ligger på 5-15% og minneforbruk er 80% rett etter oppstart, men det var slik på den forrige routeren også, så jeg regner med routerene er friske.

 

Problemet er igrunn litt forskjellig på de tre W7-pcene:

På den jeg har W7 Pro x64 har jeg aldri nett, men på de to 32-bits Pro og Starter-maskinene har jeg nett rett etter pålogging i ca 10-15 min, så slutter det å funke til jeg logger av/på eller restarter routeren.

PCer med XP, Vista x64 og Linux, og mobilen med Android, har ingen problemer.

 

Jeg har prøvd med miniPCen (W7 Starter) i et annet hus med Telenor-bredbånd, og der var samme feil fram til jeg prøvde med kabel.

 

Tenkte jeg kunne høre her for å få noen nye idéer til hva feilen skyldes. Kan ikke finne andre fellesnevnere til feilen enn at det er Windows 7 som har problemer her.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...