Gå til innhold

Noe nytt i bagen eller på vei til postkontoret?

Gjest Slettet+2345tsdfg

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2345tsdfg

Tenkte det var på tide med en klassisk tråd på ethvert forum, noe nytt i kamerabagen eller er det noe snadder på vei i posten? Er jo som kjent fort gjort at en "plutselig" har et nytt kamera, objektiv eller noe annet som var kjekt å ha ;)

Selv dukket det opp en Mamiya 7II med 80mm like før jul og tipper en 300mm nikkor m f9 er på vei iløpet av neste uke. Mellomformat i 6x7 er jo fint å ha for å få litt variasjon, og ikke minst mamiya 7II er bærbart over flere timer. 300mm burde bli et ypperlig objektiv å ha på 4x5, følger til og med rett linsebrett så det går rett på chamonix´en.

Tror det blir ut på tur med begge nyanskaffelsene, landskap med mamiya og detaljer med 4x5

Enn hva med dere?

Vil da tro det er fler enn meg som har handla noe nytt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+2345tsdfg

Godt å høre det er fler enn meg som shopper :)

Merker jeg har litt lyst på Leica igjen, en M med en 50mm elmar hadde gjort seg , men en tessar lignende sak for 4x5 hadde og vært gull . . . .

Men først var det å mote seg opp for å lade filmkassetter, er jo en grei gråværsaktivitet det :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tok nettop mitt første steg inn i den analoge verden med ett kjempe inkjøp.

Fremkaller tank med spiral, fremkaller og en mørkeroms pose.

Ilford hp5 plus og et yashica electro 35. Pluss ett canon A1 med en 50mm f1.4 jeg fikk av min stefar og en forstørrer og ett mørkeroms lys jeg fikk låne (på ubestemt tid) fra skolen.

Nå må jeg bare vente på stipend for å fortsette innkjøpene.

Lenke til kommentar

Ilford hp5 plus og et yashica electro 35. Pluss ett canon A1 med en 50mm f1.4 jeg fikk av min stefar og en forstørrer og ett mørkeroms lys jeg fikk låne (på ubestemt tid) fra skolen.

Din stefar sitter nok med kunskaper fra sin A1 tid. FD50/1,4 er et kjempefint objektiv som jeg har sett fargelysbilder fra i morgen luset over snølandskap. Det er ikke mange objektiver som greier slike bilder. Det viktigste er at du blir trygg på utstyret og husk at det beste kameraet er det du har med deg. Du kan sette opp en prioriteringsliste i en egen tråd og mange vil sikkert hjelpe deg. Lykke til med utstyret.

Johs

ps. kjenner du til denne?

http://www.apug.org/forums/groups/canon-fd-group.html

Lenke til kommentar

Din stefar sitter nok med kunskaper fra sin A1 tid. FD50/1,4 er et kjempefint objektiv som jeg har sett fargelysbilder fra i morgen luset over snølandskap. Det er ikke mange objektiver som greier slike bilder. Det viktigste er at du blir trygg på utstyret og husk at det beste kameraet er det du har med deg. Du kan sette opp en prioriteringsliste i en egen tråd og mange vil sikkert hjelpe deg. Lykke til med utstyret.

Johs

ps. kjenner du til denne?

http://www.apug.org/forums/groups/canon-fd-group.html

Begyner å bli fortroelig med A1'en nå, gleder meg til å fremkalle bildene og se resultater!

Tusen takk for linken forresten, har vert en del på rangefinder og fremkallings delene av apug forumet men aldri fd delen. Mye nyttig der!

Fortsatte innkjøpene mine idag, mer ilford film og 1l ilford rapidfixer. klar for negativ fremkalling nå snart. Gleder meg!

Endret av OdinD
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En til AE-1 på vei i posten :) Må ha ett par av de i tilfelle noe går i stykker!

+ muligheten til å ha fargefilm i ett og noe annet rart i det andre.

Jeg garderer meg også siden produksjonen er litt treg med å komme igang igjen. Jeg prøver å tømme gotte butikken på Ebay. Gratulerer med godbiten, Var den blank eller sort?

Johs

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2345tsdfg

Fikk meg nylig en Leica IIf "red dial" fra 1952. Kun 5000 (?) eksemplar ble lagd

Godt å se det fylles litt opp i fotobaggene!

Leica .. . et skummelt ord ;)

IIf er jo pent, med elmar antar jeg?

"Kun" hatt M6 og M3, merker jeg akkurat nå syns jeg ikke skulle ha rydda de bort for etpar vårrengjøringer siden, jaja, kan vel ikke ha alt?

Eller?

Lenke til kommentar

Lurer fælt på om jeg skal kjøpe 80mm til Mamiya 7en, har 65mm i dag, så det er jo ikke store forskjellen. Kvalitetsmessig skal 80 og 65 være ganske like, men jeg lurer på om 80mm hadde passet meg bedre... men så er det fort 8.000 kr så det er ikke akkurat gratis heller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2345tsdfg

Lurer fælt på om jeg skal kjøpe 80mm til Mamiya 7en, har 65mm i dag, så det er jo ikke store forskjellen. Kvalitetsmessig skal 80 og 65 være ganske like, men jeg lurer på om 80mm hadde passet meg bedre... men så er det fort 8.000 kr så det er ikke akkurat gratis heller...

Hehe, sitter å lurer på det motsatte gitt :)

Har 80mm, sett og hørt mye bra om 65mm, og lurer ellers på 50mm selv om "Alle" skryter noe hinsides av 43mm . . . Har kamerahuset inne på service (treig utløser) og enda ikke fått somla meg til å fremkallt rullene med Tri-x (m/hc-110) men føler meg trygg på at 80mm er pen, Mamiya kan optikk. At Bronica RF645 føles et lass bedre er en annen sak, har det som mamiyaen mangler i handteringsfølelse. Men 6x7 og enklere utvalg av optikk gjør seg definitivt.

Huff ja, jeg som hadde meget gode intensjoner om å spare

Lenke til kommentar

Fikk meg nylig en Leica IIf "red dial" fra 1952. Kun 5000 (?) eksemplar ble lagd

Godt å se det fylles litt opp i fotobaggene!

Leica .. . et skummelt ord ;)

IIf er jo pent, med elmar antar jeg?

"Kun" hatt M6 og M3, merker jeg akkurat nå syns jeg ikke skulle ha rydda de bort for etpar vårrengjøringer siden, jaja, kan vel ikke ha alt?

Eller?

Elmar 50 F/3.5, ja. Herlig liten pakke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2345tsdfg

...

SÅ ikke at denne var i analog delen :(

Går da an å dele litt for det da :) (selv om noen garantert er uenig i det .. .)

Uansett så er det jo gøy å etterfylle litt i bagen sånn ved behov/ønske

Lenke til kommentar

Kjøpte mitt første filmkamera på flere år på mandag. Ble et "toycamera" av typen Blackbird Fly, først og fremst for moro, men merker allerede etter en dag (og to ruller) at det er noe eget ved å ta bilder man ikke får sett på med en gang. Leverte inn to ruller med testbilder i dag, så blir spennende å se hvor feil jeg har tatt mtp fokus og blender (to hele stopp!!!!!!!!!!!). Om jeg fortsatt synes det er gøy etter en stund, blir det innkjøp av SLR, mørkeromsbag og skanner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+2345tsdfg

Kjøpte mitt første filmkamera på flere år på mandag. Ble et "toycamera" av typen Blackbird Fly, først og fremst for moro, men merker allerede etter en dag (og to ruller) at det er noe eget ved å ta bilder man ikke får sett på med en gang. Leverte inn to ruller med testbilder i dag, så blir spennende å se hvor feil jeg har tatt mtp fokus og blender (to hele stopp!!!!!!!!!!!). Om jeg fortsatt synes det er gøy etter en stund, blir det innkjøp av SLR, mørkeromsbag og skanner.

Fått kjørt noe film igjenom?

Hadde jo vært gøy å sett hvordan det ble

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...