kakskiv Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 La inn ett inlegg på Dell Studio XPS 16 tråden for en stund siden, men ingen kunne hjelpe. Så jeg prøver her, ------------------------------------------- "Skrevet 22. desember 2010 - 10:42 Jeg har problemer med å sette inn ny RAM i min XPS 16. Fra før hadde jeg 1x4GB ettersom jeg ønsket å oppgradere i fremtiden. Selvfølgelig var det ingen butikker som hadde 1x4 på lager når jeg virkelig trengte det på dagen så jeg endte opp med å kjøpe 2x4GB. Problemet var at brikkene ikke fungerte. Ikke når jeg byttet ut den gamle med to nye og ikke i noen form for kombinasjon med den gamle. Kun den ene av de to nye brikkene fungerte og kun når den stod i slot B, og den gamle brikken var tatt ut av slot A. Altså maskinen starter ikke men skrur seg av etter ett par sekunder. Umulig å komme i bios eller noe. Jeg satt i telefonen med Dell Support i over en time og de endte med å fortelle meg at de ikke kunne hjelpe meg da de ikke ante hva det kunne være. Jeg har levert tilbake brikkene og fått penga tilbake. Men jeg trenger sårt 8GB RAM til 3D-arbeid så jeg må finne løsningen. Jeg hadde kjøpt så vidt jeg vet det samme som det stod på spesifikasjonen på laptopen, Corsair Laptop Memory 2x4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz, Unbuffered, 204pin (PC8500). Jeg har den gamle versjonen med Intel Core 2 Duo T9600 prossesor. Er hovedkortet ødelagt ettersom helt ny RAM ikke fungerer?" -------------------- Nå i ettertid har jeg levert tilbake de to brikkene jeg kjøpte og klart å skaffe en ny, desverre bare den samme typen som før men i enkeltpakning. Og heller ikke denne fungerer. Altså høres det usannsynlig ut på meg at det er noe galt med RAMen jeg har kjøpt. Noen som har noen idèer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå