Gå til innhold

Vurderer sterkt å få dreads. Noen spørsmål.


Anbefalte innlegg

Hallo, vurderer sterkt å få dreads. Men det jeg lurte på er: Hvor langt burde håret mitt være, og må det være veldig tykt?

Og en annen ting, har hørt at det festes masse dritt og lort i dreadsa. Kompisen min har dreads, og han har masse insekter og småsteiner i håret.. :!: Og det fører til at håret lukter vondt osv. Men går det an å vaske det sånn at det ikke lukter vondt?

 

Hvor mye koster det å skaffe dreads, kan man gjøre det hos frisøren?

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å anlegge dreads er hårselvmord, men hvis du virkelig vel så go for it.

Det burde ha litt lengde, tykkelse er ikke så viktig, men resultatet blir jo bedre desto tykkere hår du har.

Men still deg spørsmålet: Vil du virkelig ha insekter og småstein i håret ditt, som i tillegg kommer til å lukte vondt?

Hvis du fortsatt vil: Er en del frisører som gjør det. De fleste jeg kjenner som har dreads får det gjort i Oslo, men usikker på hvor.

Og til slutt ... Hvorfor spør du ikke bare kompisen din som har dreads?

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og en annen ting, har hørt at det festes masse dritt og lort i dreadsa. Kompisen min har dreads, og han har masse insekter og småsteiner i håret.. :!: Og det fører til at håret lukter vondt osv.

Du har en kompis med dreads. Kompisen din opplever at småsteiner fester seg og at INSEKTER lever i håret hans. I tillegg lukter det vondt.

 

Dette er ikke myter du har hørt eller noe du innbiller deg kan forekomme. Du har faktisk levende bevis på at dette kan oppstå som en følge av dreads.

 

Og allikevel ønsker du dette? Jeg mener ikke å dømme, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ønsker å utsette deg selv for noe slikt.

Lenke til kommentar

Har en mistanke om at nevnte kompis sliter litt med personlig hygiene.

Jeg kjenner flere som har og har hatt dreads, og ingen av disse lukter eller har mystifistiske ting i håret. Så vidt jeg vet vasker de seg og håret sitt som andre vanlige mennesker, og trives med det.

 

Hårselvmord er det jo til en viss grad, men fordelen med å være gutt er jo at man ikke ser så teit ut når man vil bli kvitt dreadsa og klipper av seg alt.

Lenke til kommentar

Et par av spørsmålene dine blir besvart i denne tråden. Sånn rent personlig synes jeg det som regel ser ganske møkkete og dumt ut, men nå er det alltids noen som passer til det. Det er ganske mye arbeid med dreads, så dersom du skal få det til å se bra ut må du nok legge ned en ganske stor innsats.

Lenke til kommentar

Er kanskje ikke så rart at kompisen min har så mye dritt i håret, han er nm i snowboard og ett av norges beste skatere.. Så det sier litt pga at han tryner mye, er VELDIG uforsiktig osv.. Men, jeg sa om det går an å vaske det for at det evn. skal gå bort eller lukte "vanlig".

 

Det med stilen er jo smak og behag. Langt ifra hva andre synes.

I metal miljøet (som jeg kan beskrive meg selv som en del av), så er det mye mer vanlig å ha dreads, en å være en typisk fjortis-bærumsoss. Men, iværtfall; For de som har seriøse svar på det jeg spurte om: Går det an å vaske det, hvor kan man skaffe det, og ca. hva koster det?

Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at de som er medlem av FpU går i dress og har sleik. Heller Unge Høyre. Det er ikke noen hemmelighet at jo lenger du drar deg til venstre, jo mer sjuskete går folk kledd. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har. Sikkert mange unntak, men jeg har enda ikke møtt noen som kan motbevise det.

Lenke til kommentar

I mainstream-bildet, jo. DLF, Demokratene og Hvit valgallianse figurerer sjelden på meningsmålingene man ser på Dagsrevyen, så FrP ligger der ytterst til høyre.

 

Når det er sagt, så er høyre-venstre paradigmet i seg selv ikke nok til å skulle fordele de politiske partiene nøyaktig, men jeg holdt meg som sagt mainstream her. :)

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

"Hvit valgallianse" ... Det høres da virkelig ikke bra ut.

Kommentaren min var bare for å understreke hvor feil de stereotypiske bildene vi har i hodet kan være. Jeg holdte f.eks. på å melde meg inn i SU en gang i tida (før jeg fant ut at politikk er en tapt sak) og har aldri kledd meg alternativt eller sjuskete.

Lenke til kommentar

FRP er da ikke ytterst til høyre.

 

Hvis man fjerner alle partiene som er parodier er de det. Det at Siv Jensen holdt tale på en Tea Party-konferanse gir jo et visst inntrykk av hvor tilbakestående hun og resten av partiet er, i tillegg til å gi en god indikasjon på hvor langt ut til høyre lederne i partiet virkelig er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...