arneboe Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Hei. Jeg har: Asus p7p55d deluxe hovedkort 4gb ram i5 750 asus radeon 5850 Kjører Win 7x64. Problemet mitt er at når jeg kjører rammen i dual channel vises det som 2gb ledig og 2gb allokert til HW. kjører jeg rammen i single channel allokerer den 3mb til HW. Hva skjer? hvorfor er det sånn? jeg har testet begge rambrikkene hver for seg i forskjellige slots og byttet plass på dem, 1 og 1 osv, men fortsatt samme problem.. har oppdatert til nyeste bios, alt av drivere er oppdatert, windows er også oppdatert. Det er ikke et stort problem for meg, for datamaskinen virker jo i singlechannel mode, men er et irritasjonsmoment! Værsåsnill og hjelp meg! Endret 9. januar 2011 av arneboe Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hm, bygde ganske lik maskin for litt siden med 8gb ram og var ikke noe problem der. Hva sier maskinen i bios post? Hvor allokerer den minne? Hvor sjekker du dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå