Gå til innhold

Ny PC, gammel HD -> "inaccessible_boot_device"


Anbefalte innlegg

Eg har akkurat fått dei siste delane til den nye PCen min, og monteringa har for så vidt gått ok. Men, eg har eit problem med å få starta opp Windows...

 

Eg har kjøpt nytt kabinett (Chieftec Dragon Midi), hovedkort (Abit NF7-S 2.0) med ein 2800+ AMD prosessor og ein Gb RAM... Eg har flytta over grafikkortet og alle disker (2*IDE HD, 2*IDE DVD/CD-RW).

 

Det ser ut til at alt fungerer ok, men eg får BSOD med meldinga "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE" når Windows starter opp (Win2000). Eg har prøvd å fikle rundt med boot-oppsettet i BIOS, men det hjelp ikkje - eg får det ikkje til... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har akkurat fått dei siste delane til den nye PCen min, og monteringa har for så vidt gått ok. Men, eg har eit problem med å få starta opp Windows...

 

Eg har kjøpt nytt kabinett (Chieftec Dragon Midi), hovedkort (Abit NF7-S 2.0) med ein 2800+ AMD prosessor og ein Gb RAM... Eg har flytta over grafikkortet og alle disker (2*IDE HD, 2*IDE DVD/CD-RW).

 

Det ser ut til at alt fungerer ok, men eg får BSOD med meldinga "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE" når Windows starter opp (Win2000). Eg har prøvd å fikle rundt med boot-oppsettet i BIOS, men det hjelp ikkje - eg får det ikkje til... :(

 

sørg for at jumpere står riktig

 

hadde du de på cableselect sett diskene i rekkefølgen de var før

Lenke til kommentar

Du får denne feilen fordi harddisk kontrolleren på det nye hovedkortet

der forskjellig fra den gamle.

 

Tips:

Når man bytter hovedkort så lønner det seg å bytter driver/sette

harddisk kontrolleren til Standard IDE PCI.

Da kan man boote på et hvilket som helst hovedkort.

 

 

 

lqpl

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...