LarsP Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg sjekket ut kildene, men fant ingen linker til vitenskaplige artikler. Dersom du har noen på lager så leser jeg de gjerne. Jeg hevder ikke at algoritmene er gale, men jeg vil gjerne se noen kliniske studier som underbygger de. Trening/kostilskuddsbransjen er en av de hvor man finner mest tøv. Sunn skepsis er alltid på sin plass. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Ok, har du hørt lest eller blitt fortalt noe om dette temaet i det hele tatt? Ifall du ikke har det, så er jo den eneste kilden om temaet du kan finne lagt ut i denne tråden... Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg sjekket ut kildene, men fant ingen linker til vitenskaplige artikler. Dersom du har noen på lager så leser jeg de gjerne. Jeg hevder ikke at algoritmene er gale, men jeg vil gjerne se noen kliniske studier som underbygger de. Trening/kostilskuddsbransjen er en av de hvor man finner mest tøv. Sunn skepsis er alltid på sin plass. ReferencesCameron Chumlea W., Wisemandle W., Guo S.S., Siervogel R.M., "Relations Between Frame Size and Body Composition and Bone Mineral Status", American Journal of Clinical Nutrition, no. 75, pp. 1012-16, 2002. Glauber H., Vollmer W., Nevitt M., Ensrud K., Orwoll E., "Body Weight versus Body Fat Distribution, Adiposity, and Frame Size as Predictors of Bone Density", Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, no. 80, pp. 1118-23, 1995. Willoughby, D.P., "What the Champions Measured", Muscle Builder, January 1954. Willoughby, D.P., The Super Athletes, New York: A.S. Barnes and Company, 1970. Willoughby, D.P., Weaver G., The Complete Guide to Muscular Measurements, Montreal: Weider Publications Company, 1947. Rasch P.I., Weight Training, Dubuque, Iowa: William C. Brown Company, 1982. Kouri E.M., Pope H.G. Jr., Katz D.L., Oliva P., "Fat-free mass index in users and nonusers of anabolic-androgenic steroids", Clinical Journal of Sport Medicine, vol. 5, no. 4, pp. 223-8, 1995. MedlinePlus Medical Encyclopedia: Testosterone. (2006). Retrieved 14 Feb. 2008, from the National Library of Medicine - National Institutes of Health Website: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/003707.htm Vermeulen, A., Kaufman J.M., "Diagnosis of hypogonadism in the aging male", Aging Male, vol. 5, pp. 170-176, 2002. Bhasin S., Woodhouse L, Casaburi R et al., "Testosterone dose-response relationships in healthy young men", Am J Physiol Endocrinol Metab, vol. 281, pp. E1172-E1181, 2001. Kondo M., Abe T., Ikegawa S., Kawakami Y., Fukunaga T., "Upper limit of fat-free mass in humans: A study on Japanese Sumo wrestlers", American Journal of Human Biology, vol. 6, no. 5, pp. 613-18, 1994. Todd, T., "Anabolic Steroids: The Gremlins of Sport", Journal of Sport History, vol. 14, no. 1, pp. 87-107, 1987. World Natural Bodybuilding Federation, September 2007, <http://www.wnbf.net>. McCallum, John. "Your Measurements", Strength and Health, November 1964. Særriøst, hvordan klarte du overse dette? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det var en rekke kilder nevnt sist i artikkelen, men hva er den spesifikke kilden til algoritmen? Lenke til kommentar
storken Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Les kilden i førstepost, så er det forklart der - bajeezuz: dette er en ressurs for de litt mer serriøse innenfor trening, ikke en diskusjonstråd om algoritmene stemmer eller ei (alt er forresten forklart i kildene som ligger i førstepost - bruk dem!) Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Den kalkulatoren er ingen ressurs i mine øyne, i og med at den ikke gjør noe konstruktivt. Hva hjelper det meg å vite hvor stor jeg kan bli teoretisk sett? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Og verden roterer rundt deg, eller? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Ok, siden du må ha det inn med teskje: Hva hjelper det noen å vite hvor store de kan bli teoretisk sett? Den kunnskapen hjelper ikke på treningen på noe vis. Når man evt. når den utregnede grensen, skal man liksom da stoppe å bygge mer masse? Høres ikke ut som kroppsbygging for meg. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Det er vel heller ingen som har skrevet at denne kunnskapen skal hjelpe treningen din på noe som helst vis? Som Storken skrev: Dette er verdt å sjekke ut. Det er morsomt å måle og finne ut hvor stor man kan bli ripped. Og som Matsemann skrev: Verden roterer ikke rundt deg. Selv om du syntes dette var ubrukelig, synes mange andre her det var en interessant lesning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå