Diskutant Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Hmmm.... Det står at jeg maks kan bli 90 kg med 5-6 kroppsfett.. Tipper jeg kan bli mer... Formelen var høyden minus 100? Mistenkelig.. Endret 8. mars 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
storken Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Hmmm.... Det står at jeg maks kan bli 90 kg med 5-6 kroppsfett.. Tipper jeg kan bli mer... Formelen var høyden minus 100? Mistenkelig.. Tipper gjør du, men 99% sannsynelig tar du feil. Les over linkene som er i åpningsinnlegget. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hmmm.... Det står at jeg maks kan bli 90 kg med 5-6 kroppsfett.. Tipper jeg kan bli mer... Formelen var høyden minus 100? Mistenkelig.. Du kommer med to påstander; "tipper" og "mistenkelig". Gidder du utdype begge? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hmmm.... Det står at jeg maks kan bli 90 kg med 5-6 kroppsfett.. Tipper jeg kan bli mer... Formelen var høyden minus 100? Mistenkelig.. Du kommer med to påstander; "tipper" og "mistenkelig". Gidder du utdype begge? Tipper Jeg tipper jeg kan bli tyngre enn 90 kg, fordi 90 kg ikke er så veldig tungt, og jeg har en kamerat som er 1 cm lavere enn meg (ca), han er 94 kg. Mistenkelig: Jeg la merke til at formelen kun var høyden minus 100. Betyr det at en person som er 170 cm ikke kan bli mer enn 70 kg? Det er jo bare tull! Drar inn samme eksempelet igjen, min kamerat er 189, han veier 94 kg. Han er ikke eneste eksempelet jeg har. Greit nok hvis det hadde en sammenheng med andre faktorer også, men bare høyd minus 100 virket ikke så seriøst. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Legg merke til "på 5-6% kroppsfett". 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Legg merke til "på 5-6% kroppsfett". Ja? Og? Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Legg merke til "på 5-6% kroppsfett". Ja? Og? Lær deg å lese åpningsinnlegg, før du spør om noe som er rimelig veldokumentert der. Særlig etter du blir henvist til åpningsinnlegget. 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har lest åpningsinnlegget, og jeg har lest begge artiklene. Likevel, 100% bevist at du ikke KAN veie mer enn høyd-100 (ved 5 i fettprosent)? Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Vel, det er ingen som skriker ut om at de kan dra fra 95 fra høyden sin og være på 5-6% kroppsfett - uten bol. Nå finnes det selvfølgelig noen "one in a million" med hormonforstyrrelser (sykdommer) slik at de kan gå rundt med mye muskelmasse, men det kan ikke regnes som normale (og du kommer mest sannsynelig aldri til å møte på noen heller). Så: "Likevel, 100% bevist at du ikke KAN veie mer enn høyd-100 (ved 5 i fettprosent)?" Ja. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Så sett at jeg har en fettprosent på 5-6, og er 176 cm høy. Da kan jeg ikke veie mer enn 76 kg? Got it right? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Tja, jeg fikk: Maksimale mål Bryst 119,6 Biceps 43,1 Underarmer 34,5 Nakke 42,1 Lår 63,3 Legger 42,4 kg Maksimal kroppsvekt på 5-6 kroppsfett 74 Med tanke på at jeg har ca. 8-9% fett nå og veier 84.5 kg så er det litt merkelig for min del. Underarmene mine er og 35cm. Trent i fire år uten å bole så håper da ikke at jeg har nådd taket allerede Lenke til kommentar
storken Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Underarmer er min eneste kroppsdel som kommer nært maksimalmål. Har maks på 33, og klokker inn på 29. Andre ting, som biceps - har jeg langt igjen. Måler ca 32 rundt og har visstnok potensiale for 42. Utover det, må jeg nok skuffe deg; du er ikke 84,5 kg 8-9% kroppsfett fordelt på 174 cm. Noe der er feil, vekta eller fettmålingen. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Tja, kan fikse bilde når jeg har gått en dag eller to uten å spise snop Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Du hadde riktig, jeg har nå ca. 13% fett. Forklar det da treningsteoretiker? Stemmer ikke med den formelen uansett hvordan du vrir og vender på det. 85kg forresten Endret 25. mars 2011 av M@R7!N Lenke til kommentar
storken Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Du hadde riktig, jeg har nå ca. 13% fett. Forklar det da treningsteoretiker? Stemmer ikke med den formelen uansett hvordan du vrir og vender på det. 85kg forresten Høyere kroppsfett tillater mer muskelmasse Se på Carl Yngvar Christiansen (CYC) for eksempel. 160 kg og skal vel prøve på 1100 kg totalt i mark, benk og bøy om ikke så alt for lenge. Det hadde han ikke klart på 5-6% kroppsfett - og det er det den vektberegninga er ment for. 85 kg på 13% kroppsfett er uansett imponerende på 174 cm, så jeg håper du ikke blir alt for truffet av kommentarene mine. Jeg er rimelig faktaorientert og kan virke til tider veldig krass, men det har vel flesteparten som har vært her i treningsdelen opplevd en eller flere ganger. Selv har jeg trodd at jeg var på 10% kroppsfett, når jeg i realiteten var på nærmere 15% - lett å feilberegne denne. Artikkelen begge artiklene som ligger i førstepost er god lesning om man har ledig tid, særlig den om maksimalmål. Edit: nettleser-spacing-fail. Endret 25. mars 2011 av storken Lenke til kommentar
Blobfisk Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hvor stor jeg kan bli interesserer i hvert fall ikke meg like mye som hvor sterk jeg kan bli (men det er vel en sammenheng der også). Liker i grunn ikke det overdrevne fokuset på å se ut som en kroppsbygger. Lenke til kommentar
storken Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Hvor stor jeg kan bli interesserer i hvert fall ikke meg like mye som hvor sterk jeg kan bli (men det er vel en sammenheng der også). Liker i grunn ikke det overdrevne fokuset på å se ut som en kroppsbygger. Og hvordan er dette relevant til tråden? Ser ingenting feil med å ville se ut som en naturlig kroppsbygger, men om du snakker om kroppsbyggere som benytter seg av farmasøytiske midler for å nå målene sine - så er jeg enig med deg. 3 Lenke til kommentar
Blobfisk Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 @storken: Går du i singlet på trening? 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 @storken: Går du i singlet på trening? Hva i alle dager har det med topic å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå