Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Glemt p-pille, sikker nå?

Anbefalte innlegg

Hei! For en ukes tid siden glemte jeg å ta p-pillen, tok den ca 13 timer etter det jeg egentlig skulle. Holder på å utsette mensen, gjorde det da og, så sånn i utgangspunktet kunne jeg ha valgt å ta en ukes pause og få mensen samtidig som jeg ville vært beskyttet mot graviditet (ihvertfall sånn jeg har forstått det). Nå har det seg sånn at jeg hadde sex på den 8.dagen etter glemt pille. Har hørt at ved glemt pille er man sikker igjen fra den 8.dagen, stemmer dette? Nå tar jeg pillene ganske sent, elleve om kvelden, og jeg hadde sex midt på dagen på den 8.dagen. Har dette noe å si? Går på 21 brettspiller.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet? Burde jeg ta en angrepille? Står i pakningsvedlegget at dersom man glemmer en pille i uke 1, bør man bruke tilleggsprevensjon de neste syv dagene. Hadde ikke sex i denne perioden men, som nevnt i tidligere post, på den 8.dagen. I tillegg utsatte jeg jo mensen da jeg glemte pillen, vet ikke hvordan det fungerer da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...