Gå til innhold

Hvordan sette opp trådløs ruter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mskinen fungerer fint med kabel. Det er forresten en mac, og jeg har hørt at man trenger en pc for å sette opp ruteren (sette passord), men jeg har også hørt at det skal gå fint uten pc. Hvordan skal jeg sette opp ruteren? Når jeg logger på Wireless connection i ruteren får jeg opp dette:

WIRELESS

Use this section to configure the wireless settings for your D-Link Router. Please note that changes made on this section may also need to be duplicated on your Wireless Client.

WIRELESS NETWORK SETTINGS

Enable Wireless :

Wireless Network Name Also called the SSID)

802.11 Mode :

Enable Auto Channel Scan :

Wireless Channel :

Transmission Rate : (Mbit/s)

Channel Width :

Visibility Status : Visible Invisible

WIRELESS SECURITY MODE

To protect your privacy you can configure wireless security features. This device supports three wireless security modes, including WEP, WPA-Personal, and WPA-Enterprise. WEP is the original wireless encryption standard. WPA provides a higher level of security. WPA-Personal does not require an authentication server. The WPA-Enterprise option requires an external RADIUS server.

Security Mode :

Lenke til kommentar

Det går selvsagt fint å sette opp en router med Mac/Win/Linux eller whatever.

Velg WPA personal og legg inn kryptering på minst 8 tegn. Husk at krypteringen er case-sensitive.

Ønsker du eget navn på nettverket, så endrer du SSID til ønsket navn.

Når du har satt opp krypteringen i router, så kan du koble fra nettverkskabelen og koble til PC trådløst.

Koble deg til det nye navnet og legg inn WPA med identisk krypteringsnøkkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...