Gå til innhold

Spillåret 2011

Anbefalte innlegg

Nettopp det jeg ville frem til. Håper bare Sony har vett nok til å inkludere 2 analogspaker på en eventuell PSP2.

Tror vi får vite om PSP2 om 9-10 dager. :)

Sony skal ha ett selective press-event i Tokyo 27. januar, og i.flg. ryktene er det PSP2 som skal vises frem. :)

For min egen del, så tror jeg ikke jeg kommer til å kjøpe håndholdt igjen, liker best å spille hjemme, og da forsvinner hovedfordelen med håndholdt konsoll. :)

3DS virker kul dog, men tror den blir ganske dyr.

DS har nok endel år i seg enda, og den er billig og har ett utrolig svært spillbibliotek.

Men de siste nye storspillene kommer nok å bli flyttet over på 3DS etterhvert, Resident Evil spillet så tøfft ut. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@taterfyrings: Håper bare ryktene om at Last Story ikke finner veien til vesten, som i følge Nintendo-sjef i England David Yarnton sier er tilfellet, kun er markedsføring for å skape mer oppmerksomhet. Du som vet litt mer om spillet, du har ikke hørt noe annet?

Kan kanskje vise seg at det er på tide å lære seg japansk :p ... kanskje like greit uansett, er nok en del spill vi går klipp av som hadde vært verdt å spilt her i vesten.

Lenke til kommentar

@taterfyrings: Håper bare ryktene om at Last Story ikke finner veien til vesten, som i følge Nintendo-sjef i England David Yarnton sier er tilfellet, kun er markedsføring for å skape mer oppmerksomhet. Du som vet litt mer om spillet, du har ikke hørt noe annet?

Kan kanskje vise seg at det er på tide å lære seg japansk :p ... kanskje like greit uansett, er nok en del spill vi går klipp av som hadde vært verdt å spilt her i vesten.

Jeg vet ingenting annet enn spekulasjoner dessverre, men det skal sies at han David Yarnton også var han som benektet DS Lite to dager før Iwata annonserte det, så tror ikke vi skal ta det han sier som god fisk nødvendigvis. Selv er jeg nesten hundte prosent sikker på at dette kommer til vesten, av et par grunner:

Nintendo har ingen andre spill til Wii i år

Iwata har sagt at de vil lokalisere en del spill for å fylle hull i software line-upen

Spillet har engelske menyer

Sakagauchi har ved gjentatte anledninger hintet om vestlig release

Spillet er allerede trademarket i vesten

Spillet har toppet forhåndsbestillingslister i Japan i to måneder, og ser ut til å gjøre det meget godt der.

Nintendo har i sine Iwata Ask-serie vist at de ser på The Last Story som sitt forsøk på å skape en Nintendo-eksklusiv, stor rollespillserie, noe Nintendo egentlig ikke har hatt siden nettopp Sakagauchi ble tvunget til å ta sitt team over fra N64-utvikling til PS1-utvikling.

Spillets multiplayer har spesifikt blitt sagt utiklet fordi vestlige spillere krever multiplayer.

Både stil og gameplay er også rimelig vestlig (mer action-orientert), og det er sagt å være nettopp for å tekkes et større publikum.

Nintendo har et pågående prosjekt med å øke Dragon Quest sin popularitet i vesten, og dette kan sees i sammenheng med at de bygger opp sin egne sterke rpg-serie.

Og sist men ikke minst Final Fantasy er en stor serie i vesten, og her har Nintendo store deler av folkene som skapte Final Fantasy-serien og deres nye prosjekt, samtidig som de fleste Final Fantasy-fans er meget skuffet over retningen serien har gått i de siste årene.

Det gir bare for mye mening for Nintendo å lansere dette spillet i vesten som "neste generasjons jrpg eller Final Fantasy".

Så jeg tror det kommer ut. Det som taler i mot det er jo selvsagt at Nintendo kanskje er usikker på om spillet vil selge godt, spesielt etter M:Other M-fadesen. Nintendo har jo også tradisjonelt vært konservative når det gjelder lokalisering.

Vi får håpe på det beste, ellers får vi ta et kollektivt japansk-kurs hele gjengen :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

@taterfyrings:

Synes begrunnelsen var litt tam. Mente at om spillet skulle slippes i Europa måtte de oversette til mange språk, men tror nok kun engelsk ville holde for de fleste. Også er det snakk om et par andre produkter som de må sette av ressurser til, som 3DS.

Tror selv også det vil være for dumt av Nintendo til å overse det vestlige markedet når det gjelder dette spillet til at det kommer til å være tilfellet og jeg hadde ikke tenkt på i nærheten av så mange argumenter som du listet opp der.

Her er artikkelen:

http://www.eurogamer.net/articles/2011-01-20-why-the-last-story-is-japan-exclusive

Kjøpte selv Other M, har ikke rundet det enda, men testet det litt. Synes ikke det er på topp sammenlignet med andre Metroid-spill jeg har vært borti. Mye lå i hvordan man beveget seg i spillet og kameraet, men allikevel synes jeg ikke det er noe dårlig spill, må kanskje bare bli litt mer vandt til det først. Det tok lang tid før jeg kjøpte det også, og var i tvil om jeg skulle kjøpe det nettopp på grunn av dette også.

Jeg prøver å lære meg litt japansk på egenhånd, vurderer å gå et kurs etter hvert når jeg har det grunnleggende i hodet. Har kjøpt My Japanese Coach til DS, og synes det er synd jeg ikke hadde noe slikt når jeg gikk på skolen. Synes det er en veldig god og interaktiv måte å lære på.

Lenke til kommentar

Hørte det blir region-koder på 3DS, håper at spillene har muligheten til å la være å benytte seg av disse, og at region-kodene er en formalitet. Synes region-koder er teit, og ekstra teit på håndholdt som du kan ha med deg på resier rundtokring hele verden og kjøpe spill til overalt. :-/

Lenke til kommentar

@taterfyrings:

Synes begrunnelsen var litt tam. Mente at om spillet skulle slippes i Europa måtte de oversette til mange språk, men tror nok kun engelsk ville holde for de fleste. Også er det snakk om et par andre produkter som de må sette av ressurser til, som 3DS.

Tror selv også det vil være for dumt av Nintendo til å overse det vestlige markedet når det gjelder dette spillet til at det kommer til å være tilfellet og jeg hadde ikke tenkt på i nærheten av så mange argumenter som du listet opp der.

Her er artikkelen:

http://www.eurogamer.net/articles/2011-01-20-why-the-last-story-is-japan-exclusive

Kjøpte selv Other M, har ikke rundet det enda, men testet det litt. Synes ikke det er på topp sammenlignet med andre Metroid-spill jeg har vært borti. Mye lå i hvordan man beveget seg i spillet og kameraet, men allikevel synes jeg ikke det er noe dårlig spill, må kanskje bare bli litt mer vandt til det først. Det tok lang tid før jeg kjøpte det også, og var i tvil om jeg skulle kjøpe det nettopp på grunn av dette også.

Jeg prøver å lære meg litt japansk på egenhånd, vurderer å gå et kurs etter hvert når jeg har det grunnleggende i hodet. Har kjøpt My Japanese Coach til DS, og synes det er synd jeg ikke hadde noe slikt når jeg gikk på skolen. Synes det er en veldig god og interaktiv måte å lære på.

Jeg synes Other M var et meget godt spill selv, og fatter ikke all kritikken som har haglet mot det spillet. Greit nok, storyen var litt pussig (og veldig u-metroidy), men jeg har personlig aldri hørt om noen som spiller Metroid-spill for storyen, og de gamle har jo nesten ingen story overhodet. Gameplayet er det som ihvertfall for meg gjør et Metroid-spill, og jeg likte faktisk gameplayet i Other M mye bedre enn Prime-gameplayet. Det var kanskje litt få puzzles, men tredjepersons action-gameplayet elsket jeg, så synd det ikke solgte så godt (var det jeg mente med at det var en fadese). Ellers kult at du forsøker å lære japansk, kanskje jeg skulle skaffet meg My Japanese Coach jeg også, om det faktisk er gøy samtidig som man lærer, så vil det jo være perfekt.

Ellers så annonserte Nintendo to nye Wii-spill i går, enda et nytt Kirby-spill (laget av HAL som har pleid å ha Kirby-serien), og et foreløpig mysterium av et spill kalt Pandora's Tower. Kirby har fått en trailer (som ligger på youtube), og Pandora's Tower har fått en hjemmeside hvor det spilles pen piano-musikk, og et bilde av en tatovert kvinnerygg. Jeg håper på en ny action-adventure serie!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har Atlus annonsert at det første next-gen spillet fra Persona-teamet kommer til vesten. Spillet heter Catherine, og var i Japan PS3-eksklusiv, men blir nå multiplattform. En meget god avgjørelse slik at flere får mulighet til å teste dette spillet, og også for de av oss som foretrekker å kjøpe multiplattformspill på 360. Et nytt spill å se frem til med andre ord!

Lenke til kommentar

Dette året for meg blir styggdyrt fordi jeg skal fore snart mine 4 maskiner som er PS3/PC/360/Wii med "mat" spill. Ny pc, ny tv som jeg skaffa for noen uker siden og sikkert flere ting som dukker opp

Tror dette året bruker jeg ca 60k på spill og utstyr. Fra sommeren 2010 til desember 2010 brukte jeg ca 48k på spill og utstyr, ser ikke bortifra at jeg bruker noe det samme eller mer! :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette året for meg blir styggdyrt fordi jeg skal fore snart mine 4 maskiner som er PS3/PC/360/Wii med "mat" spill. Ny pc, ny tv som jeg skaffa for noen uker siden og sikkert flere ting som dukker opp

Tror dette året bruker jeg ca 60k på spill og utstyr. Fra sommeren 2010 til desember 2010 brukte jeg ca 48k på spill og utstyr, ser ikke bortifra at jeg bruker noe det samme eller mer! :thumbup:

Haha Toman, du eier :) Klart mest hardcore gameren jeg vet om ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe takker! Godt jeg har noen fans da :innocent:

Har blitt veldig mange dyre år, men tror dette året tar virkelig kaka. Viss både 3DS og PSP2 (viss den kommer) kommer jeg til å bruke en rekordsum.

Har faktisk orden på det jeg kjøper, fører alt opp på iPaDen/pcen å skriver det ut så legger jeg regnskapet i en perm så skal jeg samle på dem å se tilbake hvor mye penger jeg har brukt :p

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Huff, får håpe du ikke angrer noen gang da. Selv har jeg brukt alt for mye penger på spill opp gjennom årene (har jo en konsoll-liste som minner stygt om din), og er egentlig litt redd for at jeg skal angre en gang i fremtiden. Derfor forsøker jeg bare å glemme hvor mye penger det går, og koser meg heller med spillene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...