Gå til innhold

Spillåret 2011

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør 360-fanboysene. Fanboys er irriterende, om det så er 360, ps3, apple, android eller noe annet.

Leste nettopp gjennom deler av tråden, og kan ikke annet enn le av dem. Selv gleder jeg meg til Gears of War 3, men utover det og eventuelle multiplatforms som er bedre 360 er det lite å se frem til på Xbox 360.

Lenke til kommentar

Spør 360-fanboysene. Fanboys er irriterende, om det så er 360, ps3, apple, android eller noe annet.

Du stempler folk som fanboys fordi de har en annen mening enn deg? Megent moden holdning må jeg si.

Leste nettopp gjennom deler av tråden, og kan ikke annet enn le av dem.

Hvorfor? Er det så vanskelig å forestille seg at folk gleder seg til andre spill enn det du gjør? Jeg synes for øvrig at det forteller mye om deg som person at du kommenterer personene fremfor argumentene vi kom med.

Lenke til kommentar

Du stempler folk som fanboys fordi de har en annen mening enn deg? Megent moden holdning må jeg si.

Leste nettopp gjennom deler av tråden, og kan ikke annet enn le av dem.

Hvorfor? Er det så vanskelig å forestille seg at folk gleder seg til andre spill enn det du gjør? Jeg synes for øvrig at det forteller mye om deg som person at du kommenterer personene fremfor argumentene vi kom med.

En såpass useriøs post orker jeg rett og slett ikke kommentere på annen måte enn dette.

Lenke til kommentar

Når det er folk her i tråden som klager og som i tillegg har fått den ordinære brukeren sin banna fordi han slenger dritt rundt til alle som ikke lovpriser alt med 360 eller hater alt med PS3, ja, da vil jeg kalle dem fanboys. Om du blir fornærma eller ikke sier mer om deg enn meg. Man kommer ikke bort ifra at det er flamewars mellom ps3 og 360-folk her på forumet, og jeg synes 360-folka er hakket verre enn ps3-folk. Wii-folk har jeg ikke sett noe slikt med i det hele tatt. Ps3-fanboys hadde nok vært mye kvassere her i tråden og om det ikke var for at ps3 ser ut til å få et sinnsykt bra spillår.

Lenke til kommentar

En såpass useriøs post orker jeg rett og slett ikke kommentere på annen måte enn dette.

Du, min gode mann, er en utmerket debattant. Der satte du meg virkelig på plass.

Posten min var ikke mindre seriøs enn den jeg svarte på. Jeg ser imidlertid at du foretrekker å sitte på din høye hest og se ned på de "uvitende bøndende", så jeg får takke for den korte diskusjonen og ønske deg et fint og arrogant år.

Om du blir fornærma eller ikke sier mer om deg enn meg.

Egentlig ikke. Jeg sier bare at man ikke skal skjære alle under en kam. MagnarP er bare en person.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt kjent med meningene til folk her på forumet, så ja, jeg vet at det er mange fanboys. I alle leire (minus Wii, men det kan være for at jeg ikke har kjøpt meg Wii enda) er det fanboys, som slenger ut mot den andre parten UANSETT. Det er plagsomt, spesielt siden dette i utgangspunktet var en tråd for hvilke spill vi gledet oss til. Jeg har sett noen PS3-fanboys her og som nok hadde vært like ille om det var 360 som hadde sinnsykt mange bra eksklusiver kontra PS3 denne gangen.

Lenke til kommentar

Du, min gode mann, er en utmerket debattant. Der satte du meg virkelig på plass.

Posten min var ikke mindre seriøs enn den jeg svarte på. Jeg ser imidlertid at du foretrekker å sitte på din høye hest og se ned på de "uvitende bøndende", så jeg får takke for den korte diskusjonen og ønske deg et fint og arrogant år.

La oss si det sånn at du kommer ikke til å forandre min mening og jeg kommer etter all sannsynlighet ikke til å forandre din mening. Men hvis du er mer interessert i å diskutere spillene du liker så godt i stedet for å faktisk spille dem, og i tillegg ta del i en meningsløs krangel om merkevarer, så er det greit for meg. Selv vil jeg forsøke å holde meg unna.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Men hvis du er mer interessert i å diskutere spillene du liker så godt i stedet for å faktisk spille dem, og i tillegg ta del i en meningsløs krangel om merkevarer, så er det greit for meg. Selv vil jeg forsøke å holde meg unna.

Jeg har mer enn nok av tid til å både diskutere og spille spillene jeg er interessert i. Hvilket grunnlag hadde du for å komme med den kommentaren egentlig?

Det jeg derimot ikke ønsker er å ta meg tid til er å le av folk fordi de har en annen mening enn meg. Hadde du virkelig forsøkt å holde deg unna denne diskusjonen så hadde du ikke kommet med en slik bemerkning.

Du har rett i at vi ikke kommer til å bli enige(om hva egentlig?), så jeg sier takk for den korte diskusjon og ønsker deg en fin ettermiddag.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Når det er folk her i tråden som klager og som i tillegg har fått den ordinære brukeren sin banna fordi han slenger dritt rundt til alle som ikke lovpriser alt med 360 eller hater alt med PS3, ja, da vil jeg kalle dem fanboys. Om du blir fornærma eller ikke sier mer om deg enn meg. Man kommer ikke bort ifra at det er flamewars mellom ps3 og 360-folk her på forumet, og jeg synes 360-folka er hakket verre enn ps3-folk. Wii-folk har jeg ikke sett noe slikt med i det hele tatt. Ps3-fanboys hadde nok vært mye kvassere her i tråden og om det ikke var for at ps3 ser ut til å få et sinnsykt bra spillår.

360-folket er verre enn PS3-fanboys? Det er en grunn til at SDF er en meget godt kjent forkortelse. PS3-gjenget har vært beryktet i betydelig større grad en ekvivalenten fra Microsoft, Xbots. Faktisk i så ekstrem grad at enkelte journalister for spillmedia har skrevet blogginnlegg der h*n ber de reise.

Og igjen, hvert år ser ut til å bli et sinnsykt bra spillår for PS3. The year of the PS3!! Men når PS3-folket tre år på rad bare har hatt et middels år sammenlignet med konkurrentene på PC, Wii og 360 så tror jeg litt moderasjon hadde vært på sin plass.

Lenke til kommentar

PS3-fanboys er letter å få øye på, siden de er mye mer opphissete i sin sak. Der går det mer på "Xbox er ræva! PS3 har gratis online og blu-ray!!!one1". Det blir bare latterlig, og man tar dem ikke seriøst. Xboxs fanboys er litt mer irriterende etter min mening, siden de er så nøye på at de ikke er fanboys selv. "Her kommer SDF igjen, de er så latterlige, PS3 blir alltid hypet opp men leverer aldri."

Lenke til kommentar

For å ta noe relatert til tråden, om en dag og tretten timer slippes LittleBigPlanet 2. Herre min hatt som jeg gleder meg. 92/100 på metacritic nå, 32 anmeldelser sålangt. Det beste med LBP er uansett at spillet bare blir bedre og bedre ettersom tiden går, siden folk mekker så utrolig mange fete levler og features og stuff.

lbp_desktop_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dead Space 2 blir nok fett det og, men jeg har faktisk ikke fått fullført enern enda, så får ta meg tid til det først. Mass Effect-spillene spiller jeg på 360'n, så den dropper jeg lett, selv om det såklart frister å spille spillet med grafikkmotoren til treern.

Lenke til kommentar

Det er litt rart vi har en hel tråd for spill som kommer i år, men 3DSen er ikke engang nevnt? Det jeg gleder meg mest til i år er helt klart Resident Evil: Revelations. Det er ikke noe releasedato ennå, men det kommer i høst. Ellers har vi jo

Kid Icarus: Uprising

StarFox 3DS

Legend of Zelda: Ocarins of Time 3DS

Paper Mario 3DS

Mario Kart 3DS

Professor Layton vs Phoenix Wright: Ace Attorney 3DS

Super Street Fighter IV 3DS

Resident Evil: Mercenaries

Alt kommer mellom mars og til sommeren etter planen.

Til vanlig DS har vi jo

Okamiden

Ghost Trick: Phantom Detective

Uvisst når de kommer, men det er ikke lenge til. Noen måneder toppen.

Et annet spill dere helt glatt har oversett er Dead State til PC (og muligens konsoll senere om det blir populært nok.) Nå er det ikke 100% sikkert det kommer i år, men foreløpig releasedato er "Not in 2010". Jeg gleder meg som en unge til det. Alt jeg vet er at det er et "survival RPG" som foregår i en zombieapokalypse. Men ulikt de fleste andre zombiespill handler det om å overleve, ikke om å sloss mot zombier. Her må man samle overlevende i en skole, sove, spise, finne ting man kan forsvare seg med og så videre. Klarer man å redde flere overlevende vil man logisk nok ha større sjanse for å overleve, men flere folk betyr mindre mat til hver, og det er jo ikke bare å stikke på Rema og hente mer. ;)

http://www.deadstate...roductions.com/

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

LBP2 kan vente for min del, synes personlig det er litt oppskrytt. Er to ting jeg virkelig ikke liker med det spillet; måten sack-boy beveger seg på og at det er flere lag bakover. Ser heller ikke helt det store i å gå rundt å finne alle stickers og slikt heller. Kommer nok til å kjøpe det i løpet av året, men venter nok på en GOTY som sikkert kommer til å ha en del ekstramaterialet eller en prisreduksjon.

Mass Effect 2 vet jeg ikke om jeg gidder å kjøpe da jeg har det på Xbox 360, men om det følger med en del DLC, og grafikken viser seg å være synlig bedre (har lastet ned demo, men ikke testet enda) som den bør være da den kommer et år senere og i tillegg benytter ME3-engine, og kanskje ikke kommer med full pris ... så er denne utgaven litt mer interessant allikevel.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Angående Mass Effect 2 på PS3. Testa demoen for å sjekke grafikken. Var bedre, men syns ikke det kjørte like bra som på 360. Godt mulig det er fikset på i fullversjonen, ikke vet jeg. Ble spesielt imponert av flamme-effektene. Og all DLC som har kommet til ME2 er med.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg om hva jeg selv erfarer av fanboys på nett. Vet om mange irriterende ps3-fanboys og, men nå er det ikke noe problem med de HER i tråden. Andre derimot. Og andre forum.

Og, du glemmer 2009: http://features.meta...-games-of-2009/

Best-Reviewed Games (Any Platform), 2009:

1 PS3 Uncharted 2: Among Thieves 96

4 360 Call of Duty: Modern Warfare 2 94 (høyere userscore)

2 PS3 Call of Duty: Modern Warfare 2 94

3 PS3 Street Fighter IV 94

5 DS Grand Theft Auto: Chinatown Wars 93

6 PS3 Braid 93

7 360 Street Fighter IV 93

8 PS3 God of War Collection 92

9 360 Batman: Arkham Asylum 92

10 360 Forza Motorsport 3 92

PS3 har Uncharted 2 og God of War Collection som er eksklusive, 360en har Forza, resten er multiplatform.

"Although Xbox 360 finished with the highest number of positively-reviewed titles (88 games receiving a Metascore of 75 or higher), and though Nintendo’s Wii had the largest total number of releases (a whopping 362, or almost one per day), the PS3 console showed the best overall game quality for the year."

Så 360en hadde flest spill med score over 75, likevel er PS3 best? Err, ok.. Noe homerun var det definitivt ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...