Gå til innhold

Spillåret 2011

Anbefalte innlegg

- This chart is intended for information and clarification. Disappointing people with shit that gets delayed to 2012 is the last thing I want to do. So I am strict.

- 1st goa l= completeness **within the given criteria**. I need to draw the line somewhere. I'm not trying to project my opinion about what games are "worthwhile".

- 2nd goal = to help draw attention to games you didn't know about. That's why I use logos instead of plain text.

- I exclude annual IPs because you already know they are coming. I'm trying to save space, but just a couple of years in a row isn't enough to get excluded.

- I exclude Kinect/Move-exclusives because we don't know which Kinect titles will be full retail. Fanboys will bitch if I only do the one of the two.

- Macintosh is included with PC. "Steam" is also meant to represent the various other digital distribution applications out there.

- For consoles, all games listed are assumed playable on NTSC-U/C or Pal unmodded hardware before 1/1/2012.

- Three qualified titles were intentionally omitted, Battlefield 3 (PC/360/PS3), Fatal Frame (Wii), and Pikimin 3 (Wii). Each will be added when we have the official logos.

- Visit adrianwerner.wordpress.com for a complete unrestricted PC list.

- I could've missed some games. Let me know. We'll talk about it.

Sånn. Sett den postet på 360-forumer uten noen innvendinger. Der gikk diskusjonen over det faktum at Microsoft i år tydeligvis satser mer på Kinect-titler enn vanlige eksklusiver. Noen mente også at grunnen til at Gears of War 3 ble utsatt var for å ha et stort spill utgitt på samme tid som Killzone 3 på PS3, uten at jeg (eller de for den saks skyld) vet noe om det. Det har blitt diskutert ihjel på forum jeg har sett.

Inntrykket jeg har fått er forresten at dette ikke er noen PS3-fanboy, ei heller en anti-360-jævel, men en PC-gamer. Han har også skrevet grunnen til at han ikke har med håndholdte, dette fordi det hadde blitt for mye styr eller noe.

1. Han har inkludert FF Versus 13 og Ninokuni i listen selv om det langt ifra er bekreftet at de kommer ut i år. Strict my ass.

2. Usikkerhet om Kinect-spill er butikkspill eller ikke er ingen solid grunn til å overse dem. Og dersom folk er enige om at MS satser sterkt på Kinect så er det vel bare en enda større grunn til å inkludere dem?

3. Han har heller ikke gitt en god grunn for hvorfor nedlastbarespill er ekskluderte fra listen.

Formålet med listen var å spre informasjon. Det synes jeg ikke at han har klart særlig bra.

Killzone 3 kommer for øvrig ut et halvt år før Gears 3. Min teori er at et av de planlagte høstspillene(kanskje Halo fra 343 industries?) for 2011 ble utsatt til 2012.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Om FF Versus 13 og Ninokuni kommer ut i Japan kan man spille det i hele verden, da spill på PS3 ikke er har noen regionkoder eller lignende dilldall.

2. Her blir det likt på både PS3 og 360. Ingen Kinect, ingen Move. Du står fritt frem til å lage en liste med Kinect-titler og en med Move-titler så kan jeg legge det til i førsteposten. Jeg har bedt om hjelp og korreksjoner, og sagt at jeg kan prøve å lage listen på fra bunn av. Mye mer fruktbart enn å sutre. Dessuten er det tonnevis av gode multiplattformspill, meningen med tråden var å diskutere spill vi gleder oss til. Uansett plattform.

3. Jo, han har det. Men det var skrevet på en annen versjon av bildet ser det ut som.Det blir uversiktelig siden mange nedlastbare spill ikke annonseres i forkant. Han har også skrevet at spillet skal være fullpris-spill, og der blir det vanskelig å tenke seg til hvilken pris et nedlastbart spill kommer til å ha. De fleste vil uansett være under minimumsgrensa for å være med.

Lenke til kommentar

1. Om FF Versus 13 og Ninokuni kommer ut i Japan kan man spille det i hele verden, da spill på PS3 ikke er har noen regionkoder eller lignende dilldall.

2. Her blir det likt på både PS3 og 360. Ingen Kinect, ingen Move. Du står fritt frem til å lage en liste med Kinect-titler og en med Move-titler så kan jeg legge det til i førsteposten. Jeg har bedt om hjelp og korreksjoner, og sagt at jeg kan prøve å lage listen på fra bunn av. Mye mer fruktbart enn å sutre. Dessuten er det tonnevis av gode multiplattformspill, meningen med tråden var å diskutere spill vi gleder oss til. Uansett plattform.

3. Jo, han har det. Men det var skrevet på en annen versjon av bildet ser det ut som.Det blir uversiktelig siden mange nedlastbare spill ikke annonseres i forkant. Han har også skrevet at spillet skal være fullpris-spill, og der blir det vanskelig å tenke seg til hvilken pris et nedlastbart spill kommer til å ha. De fleste vil uansett være under minimumsgrensa for å være med.

1. På japansk.

2. Jeg har ikke lyst til å lage noen liste. Jeg bare påpeker hvor misvisende og mangelfull listen i førsteposten. Dessuten har jeg og flere andre allerede nevnt både XBLA-, PSN-,Kinect- og Move-spill tidligere i tråden faktisk er.

3. a) Ikke annonseres i forkant? Det er ren og skjær oksedrit. Vi vet allerede nå at Breach, Under Siege, Bionic Commando 2, Hybrid, Ms. Splosion Man, Fez, Trine 2, Journey, Retro City Rampage, Beyond Good & Evil HD og en haug med andre spill kommer i løpet av 2011.

b) Prisnivå er ikke en grunn. Det er et krav. Jeg vil ha grunnen bak kravet, og den har jeg ikke fått ennå.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

1. Kriteriet er - For consoles, all games listed are assumed playable on NTSC-U/C or Pal unmodded hardware before 1/1/2012.

2. Da er det heller ingen vits i å sutre. Listen har aldri påpekt at den er en fasit, men et pekepunkt på kommende spill. Jeg har sett MANGE spill der jeg har blitt interessert i pga listen. Den har gjort jobben sin.

3. Ja, men så glemmer du at det kommer 10+ nedlastbare spill daglig til PC. Tallet er tatt rett ut ifra hodet, men det kommer sinnsykt mye nedlastbare spill til PC da det er lett å enkelt for indieutviklere å lage. Kanskje du vil ha en liste med mange tusen spill ekstra, jeg klarer meg uten. Da er det bedre at vi selv drar frem de nedlastbare spillene VI gleder oss til. Mange bra nedlastbare spill, og om man tar fjoråret som eksempel så er Limbo og Brink f.eks så bra at det hadde fortjent en plass på en sånn liste for 2010, men da må man også ha med alle andre nedlastbare spill. Prisnivået er vel også for å komme over alle lavpristitler (her er det også mest til PC), og da hadde det blitt tonnevis med ekstra spill igjen.

Lenke til kommentar

1. Kriteriet er - For consoles, all games listed are assumed playable on NTSC-U/C or Pal unmodded hardware before 1/1/2012.

2. Da er det heller ingen vits i å sutre. Listen har aldri påpekt at den er en fasit, men et pekepunkt på kommende spill. Jeg har sett MANGE spill der jeg har blitt interessert i pga listen. Den har gjort jobben sin.

3. Ja, men så glemmer du at det kommer 10+ nedlastbare spill daglig til PC. Tallet er tatt rett ut ifra hodet, men det kommer sinnsykt mye nedlastbare spill til PC da det er lett å enkelt for indieutviklere å lage. Kanskje du vil ha en liste med mange tusen spill ekstra, jeg klarer meg uten. Da er det bedre at vi selv drar frem de nedlastbare spillene VI gleder oss til. Mange bra nedlastbare spill, og om man tar fjoråret som eksempel så er Limbo og Brink f.eks så bra at det hadde fortjent en plass på en sånn liste for 2010, men da må man også ha med alle andre nedlastbare spill. Prisnivået er vel også for å komme over alle lavpristitler (her er det også mest til PC), og da hadde det blitt tonnevis med ekstra spill igjen.

1. Noe som er ganske tåpelig med tanke på at 99,9% av de som har lyst på spillene ikke kommer til å kjøpe dem før de kommer ut i Europa/USA.

2. Han sa ord for ord at den skulle være informativ og klarifiserende(rett norsk?). Les hva du quotet tidligere i tråden. "This chart is intended for information and clarification."

Poenget mitt er at listen er uferdig og misvisende. Dersom den ikke har en skikkelig oversikt så er det like greit å bare fjerne den fra tråden.

At du kaller kommentarene mine "sutring" er direkte barnslig. Tåler du ikke at folk kommer med konstruktiv kritikk?

3. Det går faktisk an å plukke ut de som ser mest lovende ut. Bare for å nevne noen:

Bionic Commando Rearmed 2 og Ms. Splosion Man, begge er oppfølgere til to kritikerroste spill

Journey, fra utviklerne bak Flower

Retro City Rampage, har vunnet en rekke priser

Hybrid, fra utviklerne bak Scribblenauts

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor Gun Loco, Trinity eller WKC2 fortjener å bli nevnt fremfor de mest prominente nedlastbare spillene.

Lenke til kommentar

Samma det. Nå håper jeg at vi kan gjøre det som var meningen med tråden, diskutere spillåret 2011. Jeg kunne laget en tråd uten noe som helst info, men valgte å ta med bildet rett og slett fordi det faktisk ER veldig informerende. Den kommer til å oppdateres etterhvert også, så da får men se. Kanskje JEG selv setter opp Kinect/Move, og noen nedlastbare spill, kanskje jeg kommer til å oppdatere med anmeldelser, trailere etc.

Så håper jeg du fortsetter å diskutere i tråden, siden den tross alt handler om spillåret 2011. Som tittelen sier.

Lenke til kommentar

Spillene jeg ser fram til:

LittleBigPlanet 2 - Jeg elsker platformere og andre mini-games, og dette er en mega-svær collection med alt dette. I tillegg er det en egen Single Player som har blitt nøye laget av Mm, sikkert med masse fantastiske leveler.

Killzone 3 - Killzone 2 var et solid og godt FPS, med bra SP, utrolig grafikk og en morsom MP, hvertfall i starten. Har vært i KZ3 betaen allerede og det er enda bedre. Story traileren som kom for litt siden er helt fantastisk, og skaper forventninger til en god story i det allerede eksansive KZ universet(les backstoryen, sykt)

Kirby's Epic Yarn - Delayed for oss Europeere, men de i Amerika har allerede spilt det og skrytt av det. Kommer til å bli en opplevelse i å se spennende metoder å spille en platformer på, med fantastisk art-style. Et av de mer stilfulle spillene jeg har sett. Har sett nesten nada av gameplay siden jeg først så dette spillet, så jeg er klar til å bli mer overrasket.

Pokemon Black/White - Satser på å skaffe meg 3DS, og da kjøper jeg dette samtidig. Pokemon trenger ingen intro, og jeg gleder meg ufattelig til å bli slukt opp i Pokemon verdenen igjen. Gotta catch 'em all!

Team Ico Collection - Shadow of The Colossus er en av mine favorittspill ever, gleder meg stort til å spille det upscaled, uten dårlig framerate og med trophies. ICO skal visstnok være en hidden gem, som jeg aldri har prøvd før, noe som garantert blir spennende.

L.A. Noire - Elsker Rockstar og deres spill, og etter MotionScan traileren de hadde, ble jeg trollbindet. Fantastisk face-animation, spennende historie, og masse måter å løse spillet på. Kommer til å bli noe helt annet enn hva vi er vandt til.

Twisted Metal - Storfan av TM, back in the day, og gleder meg til å ta del i car combat co-op og MP. En av de beste Multiplayer-spillene 2 generasjoner siden, kommer bare til å bli bedre med online.

Batman: Arkham City - Arkham Asylum er et spill med flott setting og story, og utrolig morsomt gameplay. Gleder meg til å se hva de kan gjøre med hand to hand combat(som er det beste jeg har sett i et spill), og stealth.

Uncharted 3: Drake's Deception - Uncharted 2 er forutenom Super Mario Galaxy 2, mitt favorittspill denne generasjonen. Muligens top 5 ever. Elsker ND og alle deres spill, og Uncharted 3 kommer til å bli deres beste hittil. Hadde valgt dette som mitt ene spill 2011.

Mass Effect 3 - Mass Effect er enda en fantastisk serie, storyen som overarcher de to foregående og nå denne episke finalen på jorda, vil være for vanskelig å holde seg unna. Sykt svært og dypt spill, med bra gameplay, gotta love it.

The Last Guardian - Trico(Griffin/mus/kattedyret) er så kult. Animasjonene på det er helt sykt, og dette kommer til å bli nok et unikt spill fra Team Ico, som er en av mine favoritt-developers. Kommer til å bli magisk.

Dette er bare min topp 10, men det er sikkert en 10-15 spill jeg kommer til å ha lyst på. 3DS har jo et helt lineup selv, og jeg elsker PSN/XBLA titler. Har ikke en gang nevnt Zelda her... rart. Det ble forferdelig mange PS3 ekslusiver her, og det er ikke rart, med tanke på det syke året de kommer til å ha. Hadde greid meg fint med bare eksklusiver derfra i år faktisk.

Lenke til kommentar

Uncharted 3: Drake's Deception - Uncharted 2 er forutenom Super Mario Galaxy 2, mitt favorittspill denne generasjonen. Muligens top 5 ever. Elsker ND og alle deres spill, og Uncharted 3 kommer til å bli deres beste hittil. Hadde valgt dette som mitt ene spill 2011.

Mass Effect 3 - Mass Effect er enda en fantastisk serie, storyen som overarcher de to foregående og nå denne episke finalen på jorda, vil være for vanskelig å holde seg unna. Sykt svært og dypt spill, med bra gameplay, gotta love it.

Skulle jeg valgt kun et spill så hadde det blitt en av disse. Hvem aner jeg ikke, det er som å velge bort et av sine egne barn.

Lenke til kommentar

Interessert i alle de titlene du nevner der selv, så og si. Kirby er jo på lista mi. I tillegg har jeg også Yakuza 4, Resistance 3 og selvfølgelig inFamous 2. Sistnevnte burde nesten vært på topp 10 lista. 3 til PS3 exclusives. Motorstorm, Ratchet og Socom er for all del gode franchises de også. Street Fighter X Tekken(er ikke dette 2012?) og Spec Ops: The Line er også interresante.

Tviler på at FFXIII VS og Agent kommer ut, men de er jeg også veldig spent på. Tipper revealen av sistnevnte kommer til å bli huge. Som sagt veldig stor fan av Rockstar.

Lenke til kommentar

25. Februar er offisiell dato på Kirby. Gleder meg stort.

Sitter igjen med flere spill fra 2010 jeg ikke har spilt igjennom heller, og snart kommer LBP2 og starter ballet. Dette året kommer til å bli sinnsykt. Om PSP2 kommer ut i slutten av året med noen knalltitler kommer jeg til å slite finansielt.

Forresten veldig bra oppdatert førstepost. Skal se om jeg lager liste med gode downloadables og Move/Kinect titler også. Vett ihvertfall om noen.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Takker. Hadde vært storveis.

Edit:

Noen som vet hvorfor jeg får feilmelding når jeg prøver å poste dette under Bulletstorm? Funker om jeg ikke har med metacritic-linkene, tar jeg de med får jeg feilmeldingen: "Du må skrive inn en post. "

Tittel: Bulletstorm

Platform: PC, Xbox 360, PS3

Utgivelsesdato: 25.02.11

Metacritic: PC, Xbox 360, PS3

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=tTLHdKRX-OE

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Kanskje det kun er jeg som er litt sær når det kommer til å ha så mye informasjon tilgjengelig som mulig i samme bilde, men hvorfor er det ingen som lager en liste som er litt mer slik (i et litt penere format vel og merke):

Du trenger ikke å vite om et spill er eksklusivt eller ikke for å finne det som i broke gamers sin liste, du må derimot vite om det er remake, Kinect-only, etc. Alle spill blir tatt med. Alfabetisk rekkefølge gjør det enkelt å finne frem til forskjellige spill. Oppdaterte datoer for å bekrefte at utviklere har satt dato til 2011, og for at vi skal vite når spillene kommer ut. Must buy-feltet er for de som ønsker å skrive ut listene og huke av for å ha over spill de interesserer seg for.

Full retails 2011

Legend: K=kinect-compatible, M=move-compatible, E=eye-compatible

| Counduit 2     |    |     |     |  V  |   Q1 2011     |          |
| Dota 2         | V  |     |     |     |   Q4 2011     |          |
| Gears of War 2 |    |     |  VK |     |   Q3 2011     |          |
| Killzone 3     |    | VM  |     |     |   Feb. 25     |          |
--------------------------------------------------------------------

Motion exclusive games 2011

| PS Move Heroes   |        |   V  |        |   TBA 2011    |          |
------------------------------------------------------------------------

Remakes, re-releases 2011

| Mass Effect 2      | 2010 |  V  | 2010 |     |   Jan. 21     |          |
---------------------------------------------------------------------------

DLC 2011

| Game 2         |    |     |     |  V  |   Q1 2011     |          |
| Game 3         | V  |     |     |     |   Q4 2011     |          |
--------------------------------------------------------------------

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...