Morfeo Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Leflus hadde et brukbart poeng ovenfor, at vi heller bør fokusere på det som virkelig er viktig, nemlig hvilke spill vi ser frem til. For meg gjelder det først og fremst følgende spill: Dragon Quest VI (DS), The Last Story (Wii), The 3rd Birthday (PSP), Deus Ex 3 (multi), Crusader Kings 2 (PC), Ni No Kuni (DS/PS3), Portal 2 (multi) og den uungåelige første ekspansjonen til Civ 5 som endelig gjør d spillbart. Håper også at Paradox Interactive skal fikse Divine Wind-ekspansjonen til EU3 slik at den begynner å funke på min maskin. Spiller jeg likevel ser klart mest frem til er, som det burde gå frem av avataren min, The Legend of Zelda: Skyward Sword! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Men ja, til saken. Det her er jo ikke noen liste jeg har laget, men en som er over alt om dagen. Tror de fleste så at det bildet kommer fra kampanjekontoret til SDF.. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Herre min hatt. Bare fordi det kommer flere eksklusive spill til PS3 i (om man ikke regner med kinect og move, aner ikke noe om det, og bryr meg ikke spesielt før det kommer noen fete spill til det selv), er det ikke dermed sagt at det er ANTI-360 og ditten og datten. Han startet med lista, og spurte rundt på spill-forum, reddit etc, for å få innspill og få med seg alle spillene som kommer. Den oppdateres videre, SE, 360 har fått et nytt eksklusivt spill!!! Det vil også si at 360-fanboys og PS3-fanboys har hatt like mye å si, Wii-fanboys inkludert. Du kommer opp med spill som man ikke har hørt et ord om, hva er greia der? Btw, meningen med denne tråden er å diskutere spill som kommer i 2011. Hva gleder vi oss til etc? Jeg har skrevet en liste over hva jeg gleder meg til tidligere i tråden. Jeg er ikke interessert i å se fanboys sutre over at andre konsoller har flere eksklusive spill eller hva som er problemet her. Endret 11. januar 2011 av Ginecólogo Necrolamedor Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Ang. delays som thklinge tok opp, så er jeg relativt sikker på at de aller fleste Sony-spillene kommer i år, hovedsaklig SoE, og Polyphony som er dårlig på releasedates. Lokalisering fra japan kan også avogtil ta litt tid. Går utifra at kanskje PS3-versjonen av The Agency ikke kommer i år, og om Last Guardian kommer ut i år, så er jeg litt mere usikker på om det kommer til USA og Europa i 2011.. :-/ Resten av første/andre-parti-studioene som har Sony-utgivelser i år, er veldig flinke å overhold datoen. Utgivelsen av det første Infamous ble tilogmed flyttet frem en uke eller to, tidligere enn opprinelig planlagt om jeg husker rett. Lommeboken vil svi noe vannvittig i år.. Masse bra spill på multiplatform, PC og PS3, som jeg gleder meg til. Av de spillene som ikke er på listen ennå, så gleder jeg meg litt til, er de samlepakkene.. Gleder meg mest til Team Ico samlingen, spilte ikke de på PS2 så det blir moro. Og er intressert i den der Spliter Cell-samlingen, har hørt de er bra spill men ikke prøvd noen. Det nye SC-spillet så også dødskult ut på E3, når de viste gameplay. EDIT: Tenkte visst på Tom Clancy: Ghost Recon.. Er litt mere usikker på om jeg kjøper Tomb Raider-samlingen, da jeg allerede har prøvd masse av de spillene, men kunne egentlig tenkt meg å prøve eneren omigjen i HD, og oppdaterte kontroller. Gleder meg ihvertfall til det nye Tomb Raider, selv om nye Lara ser ut til å bli litt mere politisk korrekt. Har stor tro på at Square Enix kan hjelpe Eidos/Crystal Dynamix å få tilbake godfølelsen som jeg føler har manglet litt i selve fortellingen av historien på de senere Tomb Raider-spillene. Rune Factory Oceans, dukket opp på radaren takket være denne oversikten, har hørt masse bra om de forrige Rune Factory og Harvest Moon-spillene, men de har aldri komt på en platform som har såpass brukbar grafikk at jeg har villet prøve dem, men de PS3-screensene så absolutt spillbare ut, og var ikke klar over at det også kommer til PS3. Men tror kanskje det kan være ett Move-game, siden det bare er anonsert for Wii og PS3, og isåfall blir det sikkert fjernet hvis det stemmer. :-/ No Ni Kuni: Queen of the White Ash, fra Level-5 og Studio Ghibli, er forøvrig også på DS om dere ikke skulle ha PS3, så det er ikke helt eksklusivt, selv om det er bare en plattform på listen som har det. DS versjonen har ihvertfall fått mottatt endel skryt i Japan. Historien utfolder seg vistnokk forskjellig i DS versjonen, men har samme 'story-axle', hva nå det skal bety, har jeg lest. Hvis Assasins Creed 3 kommer i år, så håper jeg de har gitt en overhaul i cutscenesene, det virket litt vell datert grafisk, med engang cutscenesene slo inn i Brotherhood, synes jeg. Hvorfor får denne ekstreme ps3 fanboyen lov til å trolle med slik propaganda? Snart like ille som VG forumet her inne. Er ikke evt. PS3-fans eller VGD-forumet sin feil at det ikke blir satset mere på tradisjonelle konsoll-spill som du kan spille uten ekstra accessories, på de andre platformene. Uansett, om dette er plagsomt for deg, så er det ingen som hindrer deg i å lage en ny liste/oversikt over spill, eller komme med koreksjoner, som andre gjør her, om du finner denne denne opprinelige listen missvisende, eller mangelfull. Endret 11. januar 2011 av KongRudi 2 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Godt å vite at lommeboka mi tåler 2011 lett! Skal sikkert ha minst 40 spill Blir fett år på min PS3, Wii, "snart min" 3DS og 360 hvor mye man vrir og vender på det, selvom noen maskiner hos meg mangler de "store" titlene Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Skal ikke Thief 4 og Battlefield 3 også komme i år? Lenke til kommentar
kvalheim1 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Noen som har noen spill å legge til? Ja, du glemte noe Test drive unlimited 2 Battlefield 3 Forza motorport 4 Homefront Bulletstorm - epic edition Crysis 2 Mass effect 3 osv. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Man er vel usikker på om Battlefield 3 kommer i år. De som kjøpte MoH skulle vel få beta-teste det maks et år etter at MoH, så det kommer nok enten på slutten av året eller på nyåret 2012. Forøvrig står både Test Drive Unlimited 2, Forza 4, Homefront, Bulletstorm, Crysis 2 og Mass effect 3 der. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 DMC tviler jeg sterkt på at kommer i 2011 da vi eneste har sett er en teaser og staffsa sa selv at de er bare phase 1 av spillet. Ser heller ikke Knights contract som kommer i februar. FFvs13 tviler jeg sterkt på kommer i 2011,de skal muligens gi en releasedato på SE confereance 18januar og muligens annonsere FF13-2 der også. The last guardian skal jo komme i Q4 2011 også så. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Dette er spill jeg kommer til å følge med på i det kommende året iallefall, og det nok en del spill som ikke er annonsert enda, spesielt med tanke på 3DS. Skulle gjerne hatt alle i listen under, men det finnes grenser på hvor mye penger jeg kan sette av til slikt, ikke minst tid til å spille dem. I og med at det er så mange store titler som kommer i år håper jeg mange av dem blir utsatt til neste år. Tok også med et par titler som trolig ikke kommer i år og har utgivelsesdato TBA. Januar: LBP2 Februar: Marvel vs. Capcom Killzone Bulletstorm Kirby Gray Matter Beyond Good and Evil HD Pokemon Black/White Mars: Homefront Crysis 2 Kvartal 1: The Conduit 2 Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier April: ingen Mai: ingen Juni: ingen Kvartal 2: Bodycount L.A. Noire September: Resistance 3 Rage Kvartal 3: Batman: Arkham City Gears of War 3 Ratchet & Clank: All for One Oktober: ingen November: Uncharted 3 Elder Scrolls V: Skyrim Kvartal 4: Mass Effect 3 The Last Guardian 2011 (og et par TBA): Brink Deus Ex Duke Nukem Forever Forza 4 inFamous 2 No More Heroes Socom 4 Spec Ops The Legend of Zelda Twisted Metal XCOM Yakuza 4 Battlefield 3 Catherine The Agency SSX Last Story Disgaea 4 Lost Shadow Xenoblade Endret 14. januar 2011 av tamarin Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Prøver å finne ny liste, men finner ikke noe nytt. Prøver å finne et forum der "broke motherfucker", han som lager listen henger, men finner ikke det. Uansett, det står på lista (her er den litt liten, så ser det ikke, men skal se om jeg får bytta det ut med et større bilde) at Battlefield 3 og to spill til Wii, Pikimin og et til tror jeg, ikke er med ENDA, fordi han venter på at de skal slippe de offisielle logoene. Så da vet vi det. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 TES: Skyrim F3AR Diablo 3 Stronghold 3 Portal 2 Duke Nukem Forever Batman - Arkham City Fifa 12 Nok for meg:) Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Så noen som sutret over at Torchlight ikke sto på lista på 360 exclusives. Jeg har hatt Torchlight på pc siden 2009, og Torchlight 2 kommer senere i år. Fantastiske saker å være låst til en konsoll og bli sint over noe som ikke er eksklusivt og kommer 1,5 år etter pc-versjonen. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Så lenge det er konsoll-eksklusivt så holder det for meg og de fleste andre. Men siden det er forholdsvis enkelt å porte spill mellom PC <-> 360 så klager SDF naturligvis.. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Likt for meg også, bare at PS3 eksklusivene holder seg til PS3, holder for meg i massevis Skjønner ikke hvorfor du blander inn SDF... Er jo en veldig realistisk liste, sikkert laget av en gamer som meg som har alle maskinene Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Så lenge det er konsoll-eksklusivt så holder det for meg og de fleste andre. Men siden det er forholdsvis enkelt å porte spill mellom PC <-> 360 så klager SDF naturligvis.. Det er konsolleksklusive spill som er mest interessant for meg også da jeg stort sett ikke spiller på PC. Disse spillene kan allikevel ikke kalles eksklusive, da brukes betegnelsen konsolleksklusive spill, spesielt ikke i en slik liste da PC er tatt med. For oversikten sin skyld så skjønner jeg ikke hvorfor personen som lagde listen la alle spillene alfabetisk i listen til venstre, ville gjort den mer oversiktlig. Hvilken konsoll de befinner seg på forteller jo haker og kryss uansett. Likt for meg også, bare at PS3 eksklusivene holder seg til PS3, holder for meg i massevis Skjønner ikke hvorfor du blander inn SDF... Er jo en veldig realistisk liste, sikkert laget av en gamer som meg som har alle maskinene En god del av de eksklusive spillene er det Sony som har rettigheter til, på samme måte som at MS har rettigheter til Halo-serien, men del av spillene kan også finne veien til 360 også. Selv om Sony har mange eksklusive spill i år, kan nok mange store multiplattformspill minke behovet for disse eksklusive spillene, og dermed ha effekt på salg av PS3. Skal ikke si det 100% sikkert, men det ser ut til at listen er laget av en som favoriserer PS3, går ut ifra at de ikke bare er meg som sitter igjen med det inntrykket. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Er jo en veldig realistisk liste, sikkert laget av en gamer som meg som har alle maskinene Er det realistisk at Final Fantasy Versus 13 og Ninokuni blir lansert i Europa eller USA i år? Square-Enix har så vidt jeg vet aldri lansert et mainline FF-spill samtidig over hele verden. Jeg antar at det vil bli lansert i Japan i løpet av 2011, men hva har det å si når kun en bitteliten brøkdel av vestlige gamere forstår japansk? Ninokuni er enda mer usannsynlig i og med at det tar evigheter før Level 5s spill blir lokaliserte. Se bare på Professor Layton og WKC. Er det riktig at titalls av lovende Kinect/move/xbla/psn spill blir ekskluderte fordi de bruker bevegelseskontroller eller er nedlastbare? Er ikke evt. PS3-fans eller VGD-forumet sin feil at det ikke blir satset mere på tradisjonelle konsoll-spill som du kan spille uten ekstra accessories, på de andre platformene. Vi blir vel nødt til å ekskludere Skyward Sword også da? Siden man må ha Motion Plus for å kunne spille det. Jeg ser bare ikke logikken i å overse et spill fordi det krever ekstrautstyr. Det er en syltynn grunn. Man trenger forresten ikke ekstrautstyr for å spille XBLA-spill. Det er ingen hemmelighet at Microsoft satser sterkt på nedlastbare spill. Uansett, om dette er plagsomt for deg, så er det ingen som hindrer deg i å lage en ny liste/oversikt over spill, eller komme med koreksjoner, som andre gjør her, om du finner denne denne opprinelige listen missvisende, eller mangelfull. List warzzzz fører ingen sted hen, spesielt når listene(som den trådstarteren kom med) er mangelfulle og misvisende. Bottom line: Jeg synes faktisk ikke at 360 har den beste lineupen i år, men den listen er rett og slett ikke representativ for hva som er på vei til boxen. Trådstarteren burde ha unngått å poste listen og sette temaet for resten av tråden. Han burde heller ha sagt: "Hei. Disse spillene ser jeg mest frem til i år. Hvilke spill gleder du deg til?" Istedenfor fikk vi en liste med en rekke merkelige kriterier, innslag og mangler. Den kunne like godt ha manglet spill som mangler co-op, begynner på B, eller blir utviklet i Kirgistan." Endret 14. januar 2011 av Leflus Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Da har jeg forhåpentligvis fått det ut av systemet... Her er de spillene jeg gleder meg mest til: The Elder Scrolls V: Nå har det gått så lang tid siden Oblivion ble lansert at Skyrim føles mye mer betydelig ut enn de andre spillene jeg ser frem til. Jeg forventer meg en vakker verden fylt av interessante sidequests. Mass Effect 3: Jeg hadde nok gledet meg mer til spillet om det ikke var fordi det ble annonsert så tidlig etter forgjengeren. ME3 blir sikkert fantastisk uansett, og jeg gleder meg til å oppleve slutten på trilogien. Gears of War 3: Med tre års utviklingstid forventer jeg meg et lekkert spill med det samme gode gameplayet fra Gears 1 og 2. Jeg er mest interessert i kampanjemodusen, og derfor er det hyggelig at den endelig får støtte for 4 player co-op. Ms. Splosion Man: Det første spillet bød på timevis med ellevill platforming, og det vil nok dette også. "Everybody loves donuts". Batman: Arkham City: Hvem elsker vel ikke action-adventure sjangeren? Den herlig stemningen, detunderholdende slåssesystemet og den Metroid-aktig utforskningen gjorde Arkham Asylum til den største overraskelsen fra 2009. Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen. Beyond Good & Evil HD: Jeg har lenge hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke kjøpte spillet da det var nytt. Nå har jeg fått en mulighet til å gjøre det godt igjen. Dead Space 2: Jeg er en stor fan av sci-fi og zombier, og dermed passet Dead Space midt i blinken for meg. DS2 har allerede fått en del gode anmeldelser, så dette lover godt. Insanely Twisted Shadow Planet: Det har ikke kommet mye info om spillet, men ser ufattelig kul ut. Retro City Rampage: Spillet er ment som en parodi på sandbox-sjangeren og en rekke 8BIT-klassikere. Fyren bak spillet har gått "all in", så dette kan ende opp som dette årets Super Meat Boy. Mass Effect 2 og Fable III DLC: Det har blitt bekreftet at det kommer mer DLC til begge spillene. Jeg elsker både ME og Fable, så disse pakkene blir nok lastet ned så fort de dukker opp på XBL. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 - This chart is intended for information and clarification. Disappointing people with shit that gets delayed to 2012 is the last thing I want to do. So I am strict. - 1st goa l= completeness **within the given criteria**. I need to draw the line somewhere. I'm not trying to project my opinion about what games are "worthwhile". - 2nd goal = to help draw attention to games you didn't know about. That's why I use logos instead of plain text. - I exclude annual IPs because you already know they are coming. I'm trying to save space, but just a couple of years in a row isn't enough to get excluded. - I exclude Kinect/Move-exclusives because we don't know which Kinect titles will be full retail. Fanboys will bitch if I only do the one of the two. - Macintosh is included with PC. "Steam" is also meant to represent the various other digital distribution applications out there. - For consoles, all games listed are assumed playable on NTSC-U/C or Pal unmodded hardware before 1/1/2012. - Three qualified titles were intentionally omitted, Battlefield 3 (PC/360/PS3), Fatal Frame (Wii), and Pikimin 3 (Wii). Each will be added when we have the official logos. - Visit adrianwerner.wordpress.com for a complete unrestricted PC list. - I could've missed some games. Let me know. We'll talk about it. Sånn. Sett den postet på 360-forumer uten noen innvendinger. Der gikk diskusjonen over det faktum at Microsoft i år tydeligvis satser mer på Kinect-titler enn vanlige eksklusiver. Noen mente også at grunnen til at Gears of War 3 ble utsatt var for å ha et stort spill utgitt på samme tid som Killzone 3 på PS3, uten at jeg (eller de for den saks skyld) vet noe om det. Det har blitt diskutert ihjel på forum jeg har sett. Inntrykket jeg har fått er forresten at dette ikke er noen PS3-fanboy, ei heller en anti-360-jævel, men en PC-gamer. Han har også skrevet grunnen til at han ikke har med håndholdte, dette fordi det hadde blitt for mye styr eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå