Muggkaare Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Skal prøve så godt jeg kan å få listet opp spill som kommer i år. Listen er under konstruksjon, men skal prøve å gjøre det fort som mulig. Kan komme endel feil, og jeg får ikke med meg alt som oppdateres, så send meg en pm eller skriv her i tråden om du har noe å legge til. Skal legge til logoer, linker til trailere etc i spoilere etterhvert. Multiplats Retail: Kvartal 1: Tittel: Bulletstorm Platform: PC, Xbox 360, PS3 Utgivelsesdato: 25.02.11 Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=tTLHdKRX-OE 17.02.11 Child of Eden 29.03.11 22.03.11 DC Universe Online 11.01.11 De Blob 2 22.02.11 25.01.11 xx.03.11 Earth Defense Force: Insect Armageddon Q1 08.03.11 Dynasty Warriors 7 22.03.11 F.3.A.R. 22.03.11 Homefront 08.03.11 Knights Contract 15.02.11 Marvel VS Capcom 3: Fate of Two Worlds 15.02.11 Mindjack 18.01.11 Red Faction: Armageddon 17.03.11 Rune Factory Oceans 24.02.11 Test Drive Unlimited 2 08.02.11 Two Worlds II 25.01.11 Kvartal 2: Q2 12.04.11 Driver San Francisco 30.04.11 Hunted: The Demon's Forge 10.05.11 L.A. Noire 05.04.11 Mortal Kombat xx.04.11 Operation Flashpoint: Red River Q2 Portal 2 19.04.11 Shadows of the Damned Q2 Warhammer 40,000: Space Marine Q2 Kvartal 3: The Cursed Crusade Q3 Rage Q3 Kvartal 4: Batman: Arkham City Q4 11.11.11 Mass Effect 3 Q4 TBA: Ace Combat: Assault Horizon Asura's Wrath Dirt 3 DMC El Shaddai Kingdom Under Fire II NeverDead Project Dark Spec Ops: The Line SSX: Deadly Descents Street Fighter X Tekken Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier True Crime: Hond Kong Xcom Tomb Raider ------------------------------------- PC: Kvartal 1: Black Mirror III Q1 Darkspore 29.03.11 Microsoft Flight Q1 Red Orchestra: Heroes of Stalingrad Q1 Rift 01.03.11 Shogun 2: Total War 15.03.11 The Sims Medieval 22.03.11 Stronghold 3 Q1 Kvartal 2: Star Wars: The Old Republic Q2 Sword of the Stars II Q2 Tropico 4 20.04.11 The Witcher 2: Assassins of Kings 17.05.11 Xenonauts - Strategig Planetary Defence Simulator xx.04.11 TBA: Diablo III DOTA 2 End of Nations Heroes of Might & Magic VI A Game of Thrones: Genesis Guild Wars 2 Phantasy Star Online 2 Tera ------------------------------------------------- Xbox 360: Kvartal 1: Gun Loco 27.02.11 TBA: Forza Motorsport 4 Gears of War 3 Otomedius Excellent --------------------------------------------------------- PlayStation 3: Kvartal 1: Ar Tonelico Qoga: Knell of Ar Ciel 15.03.11 Hyperdimension Neptunia 08.02.11 Killzone 3 22.02.11 Little Big Planet 2 18.01.11 Trinity - Souls of Zill O'll 08.02.11 Yakuza 4 15.03.11 Kvartal 3: Disgaea 4 17.09.11 White Knight Chronicles 2 08.07.11 Kvartal 4: Ratchet & Clank: All 4 One Q4 Uncharted 3: Drake's Deception 01.11.11 TBA: Atelier Rorona: Alchemist of Arland 2 Final Fantasy Versus XIII inFamous 2 The Last Guardian Motorstorm Apocalypse Ni no Kuni: Queen of the White Sacred Ash Resistance 3 SOCOM 4: U.S Navy SEALs Twisted Metal Virtua Tennis 4 ------------------------------------------ Wii: Kvartal 1: Conduit 2 15.02.11 Kirby's Epic Yarn 25.02.11 Lost in Shadow 04.01.11 Mario Sports Mix 07.02.11 The Last Story 27.01.11 TBA: The Legend of Zelda: Skyward Sword Xenoblade Nedlastbare spill: Kinect & Move: Metacritic: PC, Xbox 360, PS3 Endret 15. januar 2011 av Ginecólogo Necrolamedor 4 Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Fin oversikt det der, 2011 kommer til å bli et kjipt år for lommeboka! 2 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Om du glemte noe? Hva med: Mass Effect 3, Codename Kingdom, The First Templar, XCom, Perfect Dark 2, Steel Battalion Heavy Armor, Rise of Nightmares, Haunt, Project Draco, Codename D, Star Wars Kinect, The Secret World, Haunt, Mechwarrior 5, Nuclear Dawn og Project Gotham Racing 5? Noen få av dem er Kinect-titler, men hardcore så fortsatt verd å glede seg til. Endret 9. januar 2011 av thklinge Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Om du glemte noe? Hva med: Mass Effect 3, Codename Kingdom, The First Templar, XCom, Perfect Dark 2, Steel Battalion Heavy Armor, Rise of Nightmares, Haunt, Project Draco, Codename D, Star Wars Kinect, The Secret World, Haunt, Mechwarrior 5, Nuclear Dawn og Project Gotham Racing 5? Noen få av dem er Kinect-titler, men hardcore så fortsatt verd å glede seg til. Som nevnt så er det kun liste over "full retail", "no Kinect", "no remakes". I og med at det kommer til å komme en del spill til Kinect, og sikkert noen til Move, så bør det kanskje også være en liste for disse også. Har ikke gjort noen store søk, men er svært mange av spillene jeg kun finner utgivelsesdato TBA på, går utifra at de må ha fått utgivelsesdato innenfor 2011 for å komme med på listen. Mass Effect 3 er på listen. Codename Kingdom, utgivelsesdato? (muligens Kinect-spill) The First Templar, Q1, finner jeg ikke, bør bli ført opp under multiplattform. XCom er på listen. Perfect Dark 2, utgivelsesdato? Steel Battalion Heavy Armor, utgivelsesdato? (Kinect) Rise of Nightmares, TBA 2011 (Kinect) Haunt, utgivelsesdato? (Kinect) Project Draco, utgivelsesdato? (Kinect) Star Wars Kinect, 2011 (Kinect) The Secret World, 2011-2012, om det holder så kan den plasseres i multiplattform Haunt, allerede nevnt Mechwarrior 5, utgivelsesdato? Nuclear Dawn, ikke full retail PGR 5, utgivelsesdato? Endret 9. januar 2011 av tamarin Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) PC og PS3 dominerte lista der, spesielt PS3 med sine kjente titler som får oppfølgere og noe nytt. De andre mer ukjente kan ende dårlig som Sniper Ghost Warrior, Quatum Of Theory. Masse ukjent du nevnte Thklinge, og PGR5 er ikke bekrefta helt enda om det skal være en eksklusiv til MS da blur ble ikke eksklusiv Men fortsatt godt jeg la av 30000kr til spill dette året så slipper jeg å gå glipp av noe som helst Endret 10. januar 2011 av iToMaN Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Kirbys Epic Yarn kunne kanskje vært lagt til, da det kommer først i år i Europa. Edit: Og Crusader Kings 2 til PC. Greit nok at Paradox-spillene ikke akkurat er mainstreame, men de er ufattelig bra likevel, så fortjener lett å være med her. Endret 10. januar 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Om du glemte noe? Hva med: Mass Effect 3, Codename Kingdom, The First Templar, XCom, Perfect Dark 2, Steel Battalion Heavy Armor, Rise of Nightmares, Haunt, Project Draco, Codename D, Star Wars Kinect, The Secret World, Haunt, Mechwarrior 5, Nuclear Dawn og Project Gotham Racing 5? Noen få av dem er Kinect-titler, men hardcore så fortsatt verd å glede seg til. Som nevnt så er det kun liste over "full retail", "no Kinect", "no remakes". I og med at det kommer til å komme en del spill til Kinect, og sikkert noen til Move, så bør det kanskje også være en liste for disse også. Har ikke gjort noen store søk, men er svært mange av spillene jeg kun finner utgivelsesdato TBA på, går utifra at de må ha fått utgivelsesdato innenfor 2011 for å komme med på listen. Mass Effect 3 er på listen. Codename Kingdom, utgivelsesdato? (muligens Kinect-spill) The First Templar, Q1, finner jeg ikke, bør bli ført opp under multiplattform. XCom er på listen. Perfect Dark 2, utgivelsesdato? Steel Battalion Heavy Armor, utgivelsesdato? (Kinect) Rise of Nightmares, TBA 2011 (Kinect) Haunt, utgivelsesdato? (Kinect) Project Draco, utgivelsesdato? (Kinect) Star Wars Kinect, 2011 (Kinect) The Secret World, 2011-2012, om det holder så kan den plasseres i multiplattform Haunt, allerede nevnt Mechwarrior 5, utgivelsesdato? Nuclear Dawn, ikke full retail PGR 5, utgivelsesdato? Om man krever en fastsatt releasedate så kan halvparten av PS3-spillene også fjernes. Vi vet jo alle hvor lettfeldig forhold Sony har til sannheten når det gjelder release dates. Selv spill som har fått en dato kan fortsatt bli utsatt. Trenger du et eksempel? Okei, hvor mange ÅR ble ikke GT5 utsatt? Spillene på lista er alle spill som forventes i 2011, i tillegg kommer alle nyhetene på E3, der MS vanligvis er flinke til å komme med noe helt nytt som har release bare noen få mnd seinere. Hvert år snakkes det om at "this is the year of the PS3!", for det blir så fantastisk mange eksklusiver. Men når året er over og det skal gjøres opp status så har det aldri vært "the year of the PS3". Snodig det der Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Om man krever en fastsatt releasedate så kan halvparten av PS3-spillene også fjernes. Vi vet jo alle hvor lettfeldig forhold Sony har til sannheten når det gjelder release dates. Selv spill som har fått en dato kan fortsatt bli utsatt. Trenger du et eksempel? Okei, hvor mange ÅR ble ikke GT5 utsatt? Spillene på lista er alle spill som forventes i 2011, i tillegg kommer alle nyhetene på E3, der MS vanligvis er flinke til å komme med noe helt nytt som har release bare noen få mnd seinere. Det får så være. Skal ikke forundre meg om noen av de siste titlene til PS3 i år blir pushet til nesten år, men de har iallefall fått utgivelsesdato i år. GT5 er et eksempel som stiller seg i en egen klasse. Hvert år snakkes det om at "this is the year of the PS3!", for det blir så fantastisk mange eksklusiver. Men når året er over og det skal gjøres opp status så har det aldri vært "the year of the PS3". Snodig det der Javel, det var jo meget relevant til det innlegget der, fint å vite ... tror jeg Synes personlig ikke at noen av konsollene gjør det særlig dårlig her uansett. Endret 10. januar 2011 av tamarin Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 2009 var year of the PS3. Nytt hardware, masse gode eksklusives, bedre salg. Uncharted 2 var GOTY, i tillegg til inFamous, Killzone 2, Demon's Souls, Ratchet & Clank: A Crack in Time, PixelJunk Shooter etc. Samtidig kom spill som Braid og Peggle også over til PS3. LBP2, KZ3, Yakuza 4, Resistance 3, Socom 4, MLB 2011 og Uncharted 3 kommer uansett, etter alt å dømme til neste år, siden disse har faste release dates. inFamous 2 og Motorstorm: Apocalypse har gode sjanser til å rekke det, mens Twisted Metal og The Last Guardian er usikkert. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Enig i at 2009 var et meget godt år for PS3 ja, vanskelig å være uenig i det tror jeg, og i år ser jo også ganske brukbart ut. Håper likevel først og fremst vi får se at flere japanske spill som Catherine, de nyeste Tales of-spillene, og det neste til From Software kommer vestover da mange av Sonys mer vestlig baserte serier som Infamous, Resistance og Killzone osv ikke interesserer meg spesielt mye. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Spill som er interessante for meg per dags dato, mye som kan forandre seg med totalslakt og eller massiv praise, men ja: Multiplattformspill: Brink Elder Scrolls V - Skyrim Bulletstorm Crysis 2 Dragon Age 2 Duke Nukem Forever Deus Ex - Human Revolution Alice - Madness Returns Dead Space 2 Batman Arkham City Homefront Mass Effect 3 SSX F3AR Portal 2 LA Noire Mortal Kombat Dirt 3 DMC Shadows of the Damned PC: Diablo III Heroes VI 360: Forza 4 Gears of War 3 PS3: Final Fantasy Versus XIII Infamous 2 Killzone 3 The Last Guardian Little Big Planet 2 Resistance 3 Socom 4 Twisted Metal Uncharted 3 Ratchet and Clank - All 4 one Skal skaffe meg Wii også, og der er det: Zelda The Last Story Om alle disse blir så bra som jeg håper så kommer jeg ikke til å få spilt igjennom halvparten engang i år. Ser sykt ut. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Om du glemte noe? Hva med: Mass Effect 3, Codename Kingdom, The First Templar, XCom, Perfect Dark 2, Steel Battalion Heavy Armor, Rise of Nightmares, Haunt, Project Draco, Codename D, Star Wars Kinect, The Secret World, Haunt, Mechwarrior 5, Nuclear Dawn og Project Gotham Racing 5? Noen få av dem er Kinect-titler, men hardcore så fortsatt verd å glede seg til. Som nevnt så er det kun liste over "full retail", "no Kinect", "no remakes". I og med at det kommer til å komme en del spill til Kinect, og sikkert noen til Move, så bør det kanskje også være en liste for disse også. Har ikke gjort noen store søk, men er svært mange av spillene jeg kun finner utgivelsesdato TBA på, går utifra at de må ha fått utgivelsesdato innenfor 2011 for å komme med på listen. Mass Effect 3 er på listen. Codename Kingdom, utgivelsesdato? (muligens Kinect-spill) The First Templar, Q1, finner jeg ikke, bør bli ført opp under multiplattform. XCom er på listen. Perfect Dark 2, utgivelsesdato? Steel Battalion Heavy Armor, utgivelsesdato? (Kinect) Rise of Nightmares, TBA 2011 (Kinect) Haunt, utgivelsesdato? (Kinect) Project Draco, utgivelsesdato? (Kinect) Star Wars Kinect, 2011 (Kinect) The Secret World, 2011-2012, om det holder så kan den plasseres i multiplattform Haunt, allerede nevnt Mechwarrior 5, utgivelsesdato? Nuclear Dawn, ikke full retail PGR 5, utgivelsesdato? Om man krever en fastsatt releasedate så kan halvparten av PS3-spillene også fjernes. Vi vet jo alle hvor lettfeldig forhold Sony har til sannheten når det gjelder release dates. Selv spill som har fått en dato kan fortsatt bli utsatt. Trenger du et eksempel? Okei, hvor mange ÅR ble ikke GT5 utsatt? Spillene på lista er alle spill som forventes i 2011, i tillegg kommer alle nyhetene på E3, der MS vanligvis er flinke til å komme med noe helt nytt som har release bare noen få mnd seinere. Hvert år snakkes det om at "this is the year of the PS3!", for det blir så fantastisk mange eksklusiver. Men når året er over og det skal gjøres opp status så har det aldri vært "the year of the PS3". Snodig det der Ja veldig snodig, 360 og PS3 sto veldig likt i 2010 resten av årene vant PS3. 2009 var kansje det mest tragiske året jeg hadde med min 360, hadde kun Halo ODST og Forza 3 som eksklusiver, holdt ikke mål mot PS3 med disse: Uncharted 2, Killzone 2, Infamous, Ratchet And Clank, Demon's Souls og God Of War Collection Så 2011 kan bli det året 2009 ble for 360 med Gears 3 og Forza 4 jeg vet jeg skaffer meg, mens PS3 trenger jeg egentlig ikke nevne for det er mange nok, mer en 2 ihvertfall av eksklusiver som jeg har veldig lyst på Endret 10. januar 2011 av iToMaN Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Angående eksklusive spill så har denne ( http://scrawlfx.com/ps3-360-exclusives ) siden en god oversikt over utgitte og kommende eksklusive spill, hvilke som er avhengige av Kinect og Move, hvilke som er eksklusive i en gitt periode, osv. avskilt med fargekoder. Siden tar ikke hensyn til når spillene blir gitt ut, er fire kategorier, kommende og utgitte for XBLA/PSN-spill og full retail. Siden tar kun for seg PS3 og 360, synd ikke Wii er tatt med på den siden. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Noen få av dem er Kinect-titler, men hardcore så fortsatt verd å glede seg til. No offense thklinge, men den listen er like misvisende som den i førsteposten. Codename Kingdoms har ingen fastsatt lanseringsdato. Kommer trolig i 2012. Perfect Dark 2 har ikke blitt annonsert, og det er ikke sikkert at det blir det heller. Project Gotham Racing 5 er ikke noe mer enn et rykte inntil vi får høre noe konkret fra Microsoft. Dersom det kommer så kommer det neppe før i 2012. @iToman: MS eier rettighetene til PGR-serien. 360-versjonen av Age of Conan kom aldri ut, så jeg har mine tvil om at The Secret World får en 360-versjon. Realistisk lineup for MS: Gears of War 3 og Forza Motorsport 4 + diverse 360/PC-spill XBLA events som House Party, Summer of Arcade osv. Kinect-spill som Project Draco, Codename D, Rise of Nightmares og Haunt. DLC til Fable III og Halo Reach Tidseksklusiv DLC til Fallout NV og Call of Duty Thklinge har dog et poeng ang. listen i førsteposten. Jeg også ønsker å komme med litt kritikk. 1. Final Fantasy Versus 13 og Ninokuni har knapt nok blitt vist frem, og de har slett ikke fått bekreftede lanseringsdatoer. De kunne like godt ha lagt til Agent bare for moro skyld. Sony sier at planen er å lansere The Last Guarden i løpet av 2011, men jeg har mine tvil om det også. 2. Det er ingen logisk grunn for at man skal ekskludere Kinect/Move spill fra en slik oversikt. Suda51 arbeider med Codename D og skaperen av Panzer Dragon arbeider med Project Draco. Ønsker folk virkelig å overse to respekterte veteraner fra spillindustrien bare fordi de har valgt å utvikle spill til Kinect? Sorcery til PS3 ser også særdeles spennende ut. 3. At nedlastbare spill blir oversett mens spill som Gun Loco, WKC2, Neptunia og Trinity blir listet opp er rett og slett en fornærmelse mot spillindustrien. Hva er det som gjør at disse spillene fortjener å nevnes mer enn f. eks Journey, Insanely Twisted Shadow Planet, Fez, Under Siege, Hybrid eller Retro City Rampage? Det er klart og tydelig at personen(e) som lagde listen var påvirket av sine egne preferanser, og da er det heller ingen skikkelig sammenligning. Jeg foreslår at vi dropper "list warz!!!!" tendensene og fokuserer på det som faktisk betyr noe: Spillene vi ser frem til. Edit: og hva gjør forresten denne tråden i konsollforumet? Endret 11. januar 2011 av Leflus 1 Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Kan si jeg gleder meg mest til Diablo 3. Har ventet mange år på det! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Ser for meg at nedlastbare spill skulle vært med. Se for deg pc-lista da. Lenke til kommentar
Artemia Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hvorfor får denne ekstreme ps3 fanboyen lov til å trolle med slik propaganda? Snart like ille som VG forumet her inne. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ser for meg at nedlastbare spill skulle vært med. Se for deg pc-lista da. Men spill som benytter seg av Kinect, Move, PS Eye, etc. Er det mulig å legge til disse adskilt i listen? Om det er noen veldig store nedlastbare spill som kommer, eller store remakes/re-lanseringer, så hadde det vært kult å hatt alle spillene i en oversiktlig liste for det kommende åretogså. Eneste som mangler er en liten skrift med utgivelsesdatoer under spillene, om du gidder, kan gjerne hjelpe til med å finne frem disse. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Ok, først, morsomt når en fyr som Trondenils kommer her og bruker ord som PS3-fanboy og propaganda. Men ja, til saken. Det her er jo ikke noen liste jeg har laget, men en som er over alt om dagen. Oppdaterte bilde i førstepost nå med ny versjon, den oppdateres kontinuerlig. Så, kinect/move/ditten og datten.... jeg kan jo alltids prøve å mekke en slik liste utenom. Blir sikkert ikke like fin, men det får gå. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Det er klart og tydelig at personen(e) som lagde listen var påvirket av sine egne preferanser, og da er det heller ingen skikkelig sammenligning. Jeg foreslår at vi dropper "list warz!!!!" tendensene og fokuserer på det som faktisk betyr noe: Spillene vi ser frem til. Det er nokså tydelig. Ser ut til at mange PS3-brukere lager lister som havner på sider som N4G for tiden også. Denne listen derimot synes jeg er nokså god da den tar for seg alle konsoller, og et stort bibliotek av spill. Er et hav av spill som kommer i år, så fint med en slik liste for å få oversikten. Alle vanlige eksklusive spill kunne vel egentlig vært lagt til listen til venstre så man ikke skilte mellom multiplattform og eksklusive, sortert den alfabetisk, og hatt med siste oppgitte utgivelsesdato. Selv bryr jeg meg svært lite om Move, PS Eye og Kinect til de kommer med noe jeg føler kan være av interesse for meg, og tror nok det er mange som ikke ønsker å se disse blandet, men det hadde vært kult å fulgt med på hva som skjer her også. Så det å hatt med disse adskilt hadde vært greit, spesielt med tanke på at det er her vi kommer til å se en del eksklusivt til 360 i 2011. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå