seb_seven Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hei! Jeg har en tv med innebygget dekoder. Til opptak kan jeg koble en hardisk til denne via usb. Jeg ønsker også å bruke samme disk til backup av bilder/video etc via hjemme-nettverket. Slik jeg har forstått det må harddisken kobles til tv via usb for å støtte timeshift/opptak (samsung 8-serie) I forbindelse med tv har jeg en apple airport express. Har også en belkin trådløs ruter med støtte for usb hd. Hvilket type oppsett bør jeg gå for? En hd til tv og en på nettverk? NAS disk? 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det kan bli vanskelig å ha en disk til begge funksjoner. Såvidt jeg har forstått så vil en slik TV med PVR funksjon overta disken fullstendig. Dvs formatere den til et eget format, og det er gjort slik at det ikke skal være mulig å ta filene over til en PC (pga innholdsrettigheter). Men er ikke sikker på om dette gjelder hele disken eller bare en partisjon. Til backup er nok NAS å foretrekke, da den kan være ttilkoblet hele tiden og man kan sette opp automatisk backup rutiner. Lenke til kommentar
seb_seven Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Takk for tilbakemelding. Jeg prøvde min nåværende backup disk på tv'n og fikk melding at den må formatteres før den kan brukes til opptak. Jeg formatterte en USB-stick gjennom tv, og denne var ikke leselig på pc etter formattering. Det stemmer nok som du sier at ikke samme disk kan brukes til begge deler. Løsningen blir derfor å kjøpe to disker. En til tv og en til backup. Jeg har en belkin n+ f5d8235 ruter. Denne har USB port med støtte for ekstern hd slik at den kan deles på nettverket gjennom et storage manager program. Vil en NAS da være unødvendig? Kan jeg bare kople hd rett på ruter? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Antar du kan bruker router med USB disk. Men jeg har ingen erfaring med det. Lenke til kommentar
iwood Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Wonderfull tråd! Finnes det noen *kremt* "alternative" metoder for å kjøre PVR rett i NAS ukyrptert? Hadde vært Æwsum å laste ned torsdagsfilmen til NAS, laffe den over på laptopen, og se den på hytten i helgen. + sette opp NAS til å ta seg av .torrents etc, etc. Håper på svar før eg blir helt revet med her... -Merci! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå