Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noen som kan redde skjermkortet mitt? (x800xt crash)

Anbefalte innlegg

Skjermkort: ATI Sapphire RADEON X800XT

CPU: AMD Athlon 64 3500+

CASE:

Skjermkortet kræsjer etter ca. 10-30min med gaming. Skjermen blir svart og jeg må restarte maskinen. Når jeg slår den på igjen er alle innstillinger satt til det laveste (600x800).

Har renset maskinen for støv, reinnstallert og prøvd alt av drivere, målt temp. når problemet oppstår (ca. rundt 45'C, så nei kortet er ikke overopphetet og skal tåle minst det dobbelte), men greier bare ikke å finne en løsning.

Har søkt en del rundt dette og ser at dette er et velkjent problem for x800-serien, men det er ingen som ser ut til å vite hva feilen er!

Hvis det er noen der ute som har den fjerneste anelse om hva som kan være årsaken til dette, så vær så snill å hjelp meg.

Har hatt dette problemet ganske lenge nå, så er kjempe frustrerende å ikke kunne bruke pcen til gaming også

post-227257-0-78393500-1294546636_thumb.jpg

Endret av actinium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens noe internt. Det er jo et veldig gammelt skjermkort så at noe galt oppstår nå burde kanskje ikke være overraskende. Hvis temperaturen er fin og du ikke kan finne noen mulig årsak så er det kanskje på tide å erstatte. Problemet blir jo da at kortet ditt er AGP.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

når den kubber over tid så er det nok relatert til varme på en måte - men det er jo gjerne da i et komponent som er blitt svekket/skadet slik at det reagerer dårlig på selv lav varme etter en stund. Så lenge kjøleren sitter godt så tror jeg neppe det er noe som kan fikses. Prøv selfølgelig med forskjellige drivere just in case, men ellers så er nok kortet sansynigvis slitt ut. Er komponenter gåen så er det neppe så mye du kan gjøre. Heldigvis koster lignende kort på bruktmarkedet nesten ingenting.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...