noreg Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 heisann. har postet ett innlegg, tidligere om videregående, men poster ett nytt innlegg igjenn. Det jeg lurer på er: er det noen her på forumet, som flyttet hjemmefra for å gå på vgs? å isåfall hvordan var det? og kan derre si hvilken utdanning dere tok? kan først, skriv litt hvordan jeg er da, er veldig beskjeden og sitter meste parten av tiden alene . Så tenke, viss jeg kunne bo på ett innternat/dele en leilighet med flere, så ville jeg få det bedre sosialt. er det noen av dere som har gjort det? til slutt kan jeg skrive at jeg blir 17 år, hvis det har noen hensikt... takk for de som svarer meg . mvh:noreg Lenke til kommentar
f0kus Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg bodde borte på mitt andre år på vgs, gikk det siste året på byggfag. Jeg bodde selv på internat ved skolen, bodde cirka 60 stykker der. Jeg ble kjent med folk der ganske kjapt, enten jeg ville det eller ikke. Internat er veldig sosialt, så jeg anbefaler deg å prøve det Lenke til kommentar
noreg Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 takk for at du svarte, fokus . er det noen som vet, hvilke skoler med ambulansefag vg2, som har innternat, rundt i landet? takk til alle som svarer meg! mvh:-NOREG Lenke til kommentar
noreg Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 more, people who will help me? from:noreg! Lenke til kommentar
f0kus Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hvor i landet holder du til? Og er du villig til å flytte på deg? http://www.ambulanseforum.no/?p=14318 , en liste av skolene som tilbyr ambulansefaget. På den listen vet jeg at Finnfjordbotn VGS har internat. Lenke til kommentar
noreg Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 takk-takk, fokus! er det noen som, vet om hvor mange skoler med helse-og sosialfag rundt om i landet, som har innternat? da var ikke så mange med ambulansefag, sjø... takk for at dere svarer, meg! Lenke til kommentar
noreg Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 jeg holder til litt, nord i landet, men jeg vill gjerne flytte. så det kommer på samme hvor det er.. helst i trondheim, eller sør over Lenke til kommentar
genetex Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg flyttet 90 mil for å gå på VG3! Jeg flyttet da med en kompis, og alle på skolen jeg gikk hadde også flyttet for å gå på den linjen, så det gikk kjempebra. Jeg vil nesten si du MÅ finne deg et kollektiv eller internat av et slag, siden du er beskjeden som du sier, og det er krise om du flytter og bare blir sittende alene! Det er veldig gøy å flytte vekk, og du kommer helt sikkert til å komme overens med alle på skolen og de du eventuelt vil dele leilighet med om du velger det, bare å hoppe i det! Lykke til! Lenke til kommentar
noreg Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 hei"! . fant en oversikt over alle innternaten i norge. fant en veldig spennende skole, som het tryggheim! ! sitat fra sidene:- har obligatorisk kristendomsundervisning i alle klasser. betyr dette att det er med rle? selv om vi egenlig ikke skal ha det? eller er det noen annet? skjønnte ikke dette helt:S. Hadde vært nice vis noen kunne, forklart det til meg! mvh-noreg Lenke til kommentar
amunds Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) heisann. har postet ett innlegg, tidligere om videregående, men poster ett nytt innlegg igjenn. Det jeg lurer på er: er det noen her på forumet, som flyttet hjemmefra for å gå på vgs? å isåfall hvordan var det? og kan derre si hvilken utdanning dere tok? kan først, skriv litt hvordan jeg er da, er veldig beskjeden og sitter meste parten av tiden alene . Så tenke, viss jeg kunne bo på ett innternat/dele en leilighet med flere, så ville jeg få det bedre sosialt. er det noen av dere som har gjort det? til slutt kan jeg skrive at jeg blir 17 år, hvis det har noen hensikt... takk for de som svarer meg . mvh:noreg Jeg prøvde først i 1.klasse. Problemet der var bosted. Bodde hos min bror som bodde midt mellom alt, og da jeg ikke hadde bil gav dette mer problemer enn noe annet. Men prøvde igjen i 2., bodde et litt mer sentralt - samme skole og det gikk fint. Gikk da 2. og 3. på denne skolen. Det du sier om den sosiale biten høres ikke dumt ut - og du kan også sjekke etter om det er noe forening/lag i nærheten som driver med noe du liker. Da vil du treffe likesinnede, og integreringen vil gå "smertefritt". Endret 10. januar 2011 av amunds Lenke til kommentar
LFL Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Tryggheim er en kristen videregående skole. Om det er vanlig RLE-undervisning eller en annen form for kristendomsundervisning vet jeg ikke, men jeg vet at (nesten) alle elevene på skolen er kristne og tror på Gud. Lenke til kommentar
noreg Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 takk, for at dere svarte! er det noen som kanskje vet om skoler som er lik denne, men at denn/de ikke er en kristen videregående skole. Takk til alle, dere som tar dere tid til å svare meg!! mvh-noreg :!: Lenke til kommentar
noreg Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 har to spørsmål til , når skolen er kristen, betyr det att skolen ikke har fester? det siste jeg lurer på: hvor langt er det til stavanger? med-vennelig-hilsen:noreg! og angående fester, er det ikke lov å drikke alkohol? Lenke til kommentar
LFL Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Tog til stavanger tar 38 minutter. Vet at en del av de som bor på internatet på tryggheim er hjemme i helgene så det vil nok være noen fester hjemme hos folk som du kan gå på. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 gikk vg3 romteknologi på andøya, jeg var den som bodde nærmest andøya og jeg bodde 100 mil unna var ikke internat men om det er en linje av den sorten hvor flesteparten må flytte for å gå så blir man kjent med folk og ofte mye hybler i kolektiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå