Gå til innhold

er det noen her på forumet, som flyttet hjemmefra for å gå på vgs?

noreg

Anbefalte innlegg

heisann. har postet ett innlegg, tidligere om videregående, men poster ett nytt innlegg igjenn. Det jeg lurer på er: er det noen her på forumet, som flyttet hjemmefra for å gå på vgs? å isåfall hvordan var det? og kan derre si hvilken utdanning dere tok? kan først, skriv litt hvordan jeg er da, er veldig beskjeden og sitter meste parten av tiden alene :thumbdown:. Så tenke, viss jeg kunne bo på ett innternat/dele en leilighet med flere, så ville jeg få det bedre sosialt. er det noen av dere som har gjort det? til slutt kan jeg skrive at jeg blir 17 år, hvis det har noen hensikt... takk for de som svarer meg :thumbup:.

mvh:noreg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bodde borte på mitt andre år på vgs, gikk det siste året på byggfag. Jeg bodde selv på internat ved skolen, bodde cirka 60 stykker der. Jeg ble kjent med folk der ganske kjapt, enten jeg ville det eller ikke. Internat er veldig sosialt, så jeg anbefaler deg å prøve det :)

Lenke til kommentar

Jeg flyttet 90 mil for å gå på VG3! Jeg flyttet da med en kompis, og alle på skolen jeg gikk hadde også flyttet for å gå på den linjen, så det gikk kjempebra. Jeg vil nesten si du MÅ finne deg et kollektiv eller internat av et slag, siden du er beskjeden som du sier, og det er krise om du flytter og bare blir sittende alene!

Det er veldig gøy å flytte vekk, og du kommer helt sikkert til å komme overens med alle på skolen og de du eventuelt vil dele leilighet med om du velger det, bare å hoppe i det!

Lykke til!

Lenke til kommentar

hei"! :cool:. fant en oversikt over alle innternaten i norge. fant en veldig spennende skole, som het tryggheim! :thumbup:! sitat fra sidene:- har obligatorisk kristendomsundervisning i alle klasser. betyr dette att det er med rle? selv om vi egenlig ikke skal ha det? eller er det noen annet? skjønnte ikke dette helt:S. Hadde vært nice vis noen kunne, forklart det til meg! :thumbup:

mvh-noreg :whistle:

Lenke til kommentar

heisann. har postet ett innlegg, tidligere om videregående, men poster ett nytt innlegg igjenn. Det jeg lurer på er: er det noen her på forumet, som flyttet hjemmefra for å gå på vgs? å isåfall hvordan var det? og kan derre si hvilken utdanning dere tok? kan først, skriv litt hvordan jeg er da, er veldig beskjeden og sitter meste parten av tiden alene :thumbdown:. Så tenke, viss jeg kunne bo på ett innternat/dele en leilighet med flere, så ville jeg få det bedre sosialt. er det noen av dere som har gjort det? til slutt kan jeg skrive at jeg blir 17 år, hvis det har noen hensikt... takk for de som svarer meg :thumbup:.

mvh:noreg

Jeg prøvde først i 1.klasse.

Problemet der var bosted. Bodde hos min bror som bodde midt mellom alt, og da jeg ikke hadde

bil gav dette mer problemer enn noe annet.

Men prøvde igjen i 2., bodde et litt mer sentralt - samme skole og det gikk fint.

Gikk da 2. og 3. på denne skolen.

Det du sier om den sosiale biten høres ikke dumt ut - og du kan også sjekke etter om det er noe forening/lag i nærheten som driver med noe du liker.

Da vil du treffe likesinnede, og integreringen vil gå "smertefritt".

Endret av amunds
Lenke til kommentar

Tryggheim er en kristen videregående skole. Om det er vanlig RLE-undervisning eller en annen form for kristendomsundervisning vet jeg ikke, men jeg vet at (nesten) alle elevene på skolen er kristne og tror på Gud.

Lenke til kommentar

har to spørsmål til :innocent:, når skolen er kristen, betyr det att skolen ikke har fester? det siste jeg lurer på: hvor langt er det til stavanger? :hmm:

med-vennelig-hilsen:noreg! :yes:

og angående fester, er det ikke lov å drikke alkohol?

Lenke til kommentar

gikk vg3 romteknologi på andøya, jeg var den som bodde nærmest andøya og jeg bodde 100 mil unna :p

var ikke internat men om det er en linje av den sorten hvor flesteparten må flytte for å gå så blir man kjent med folk og ofte mye hybler i kolektiv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...