Gå til innhold

Academy Awards 2011 (Oscar-tråden)

Hyperio

100 stemmer

1. 1. Hvilken film vil du skal vinne Best Picture?

• 127 Hours
      6
    • Black Swan
      27
    • The Fighter
      1
    • Inception
      34
    • The Kids Are All Right
      0
    • The King's Speech
      7
    • The Social Network
      18
    • Toy Story 3
      0
    • True Grit
      5
    • Winter's Bone
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4 dager til nominasjonene annonseres. Golden Globe-nominerte i supporting actor var Michael Douglas (tviler), Andrew Garfield (solid, men ikke Oscar-vinner), Jem fra The Town (solid, ikke Oscar-vinner), Geoffrey Rush i The King's Speech (håper å se den imorgen) og Christian Bale i The Fighter, som uten tvil er den sterkeste kandidaten. Det er på tide at Bale vinner, og dette er den perfekte rollen å vinne for - han er half-retarded (never go full retard), han bruker dop og han er en inspirasjon, aka perfekt for Oscarne.

Hans beste rolle er likevel Bateman.

Lenke til kommentar

Av alle filmene jeg har sett fra 2010 (totalt 18 stykker) har i gjennomsnitt gitt karakteren 6,5. Altså ikke et altfor bra filmår for min del.

Noen som veit om NRK skal vise utdelingen i år eller må vi finne andre metoder å se den på?

Edit: 2009 (31 titler) Gj.snitt: 6,8

2008 (42 titler) Gj.snitt: 6,52

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Hans beste rolle er likevel Bateman.

Enig, Bateman slår Batman. Gidder nok ikke å se The Fighter, men håper fortsatt han vinner. Ser man bort i fra Terminator Salvation så leverte mannen bare uber-solide tolkninger på 00-tallet.

Hvorfor gidder du ikke det? Den er jo fantastisk! Filmen med flest gode skuespiller prestasjoner for min del, manuset er godt og det er jo David O'Russell(I Heart Huckabees, Three Kings, Flirting With Danger, Spanking the Monkey) som er regissøren. Hans beste film også. Overgikk faen meg Huckabees, nå er jeg ikke den store fanen av Three Kings heller så hvis det var det som stoppet deg er det bare å glemme det. Topp 5 for min del.

Lenke til kommentar

Christian Bale er en fantastisk skuespiller. The Machinist er rett og slett magisk, mye takket være han. Har ikke sett The Fighter (nok en gang skuffer norske kinoer), men jeg håper at han vinner.

Når det gjelder Best Picture er jeg utrolig usikker. Jeg er skikkelig fan av Inception, men har dessverre ikke fått sett "The Social Network", "True Grit" eller "The Fighter". Mange setter en knapp på "The Social Network", men jeg er usikker. Dere som har sett den; er den virkelig bedre enn Inception?

For meg er Inception den ultimate film, helt uten mangler av noe slag.

Lenke til kommentar

Mange setter en knapp på "The Social Network", men jeg er usikker. Dere som har sett den; er den virkelig bedre enn Inception?

The Social Network er perfekt på sin egen måte. Det er en helt annerledes film enn Inception, men ja, jeg synes den er bedre. Kanskje den beste filmen siden There Will Be Blood (2007), for min del.

Edit: Skal få sett The Fighter og The King's Speech i helga (forhåpentligvis), og med det har jeg sett alle de store oscarfilmene, trur jeg (best picture). Jeg har jo sett The Social Network, Inception, Black Swan og 127 Hours, så lista begynner vel å bli komplett nå. Noen glemte? (Nå har det jo ikke blitt offentligjort enda, så hvem vet hva som kommer i kategorien…)

Edit 2: True Grit og The Town, kanskje. :hmm:

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Christian Bale er en fantastisk skuespiller. The Machinist er rett og slett magisk, mye takket være han. Har ikke sett The Fighter (nok en gang skuffer norske kinoer), men jeg håper at han vinner.

Når det gjelder Best Picture er jeg utrolig usikker. Jeg er skikkelig fan av Inception, men har dessverre ikke fått sett "The Social Network", "True Grit" eller "The Fighter". Mange setter en knapp på "The Social Network", men jeg er usikker. Dere som har sett den; er den virkelig bedre enn Inception?

Hvis du synes at Inception er uten mangler har nok ikke The Social Network noen mulighet til å bli din nye favoritt. I min mening er den bedre da, men jeg gir begge 9.5/10 - Inception er riktignok nærmere 9ern. Det er mulig at TSN går opp til en 10er ved gjensyn etter som at det eneste som senker den er åpningsscenen som jeg likte sykt mye med.

Årets favoritt er for min del fremdeles Black Swan.

Nå har jeg forøvrig sett The King's Speech og syntes at den var en skuffelse, godt skuespill da.

Lenke til kommentar

Tror nok Aaron Sorkins stikker av med best screenplay etter manuset til The Social Network. Er også imponert av Jessie Eisenbeg, men trur Colin Firth tar beste mannlige skuespiller selv om Kinks Speech ikke levde helt opp til mine forventninger ( da at mine forventninger var skyhøye :) ). Tror også at Portman er selvskreven vinner for beste kvinnelige hovedrolle. Mange vil og sikkert si pga akademiets tradisjon at The Social Network er en klar favoritt til årets film, men jeg anser det som 50/50 mellom den og The Black Swan, med Inception/Kings Speech som en liten outsider.

My 2 cents :)

Lenke til kommentar

Dere som har sett den; er den virkelig bedre enn Inception?

Det handler ikke om hvilken som er best, men hvilken film Akademiet synes er best. Og i år er det bare å knuse sparegrisen og satse alle pengene på The Social Network fordi dette Akademiet består av en ganske så forutsigbar gjeng av filmsynsere.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Inception er sjanseløs. Du vil få betraktelig lavere odds på TSN og The King's Speech. I tillegg ligger The Fighter, Black Swan, True Grit, og muligens også The Kids Are All Right og 127 Hours bedre an.

Det er ikke nok å være en solid actionfilm når man konkurrerer med fantastiske filmer i andre sjangre. Må være den mest oppskrytte filmen siden Avatar.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Jeg tror den vil få jævlig mange nominasjoner — film editing, cinematography, sound editing, sound mixing, visual effects, original score, original screenplay, direction og best picture, men om den så ikke vinner noe av det (jeg tror den vil ta hjem et par av who cares-prisene, som sound mixing og film editing), vil jeg fortsatt ikke kalle den nedprioritert.

Lenke til kommentar

Inception hadde neppe blitt inkludert i Best Picture hadde det ikke vært for den generøse utvidelsen til 10 filmer (som jo egentlig ikke skaper mer spenning, det vil jo stort sett aldri stå mellom flere enn to kandidater uansett). Og det synes jeg er en skam, den vil jo tross alt være en av de tre filmene folk fortsatt vil trekke frem fra 2010 ti-femten år frem i tid. Hvem pokker husker Slumdog, egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...