oleost Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hei. Har lyst til å oppgradere til kablet nettverk i huset mitt. Har følgende enheter: Stasjoner PC, Mac mini, Xbox, PS3 og diverse trådløse enheter Pga av det praktiske, hadde det vert lettest å strekke 1 kabel fra routeren til stedet hvor Macen, Xboxen og PS3en står, også ha en switch stående der. Også ville den stasjonere og switchen vert tilkoblet Routeren(Netgear WNDR3700). Så da lurer jeg, hvordan vil dei 3 enhetene som er tilkoblet switchen oppføre seg? Vil det vere nett som jeg hadde koblet dei direkte i routeren, eller vil alle dei se ut som en enhet? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Regner med at du har en switch i routeren? 3-4-5 porter ut på den? En kabel i en av de til en ny switch vil være som om du hadde mange porter / oppføre seg helt vanlig. All trafikk fra switch vil måtte gå gjennom 1 port til slutt, men det er ikke noe stress her. Endret 9. januar 2011 av War Lenke til kommentar
oleost Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Det stemmer ja, er 4 Gigabit porter. Så eneste forskjellen kontra og ha egnet kabler til alle enhetene er vel at alle da deler på en Gigabit port, istedenfor og ha en for seg sjølv? Ikke at det har noe å si, vil jo aldri makse den ut. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Stemmer, de vil oppføre seg normalt, som om du hadde flere porter i routeren. Du vil ikke kunne makse ut den båndbredden. Selv 48ports switcher kommer fra router med en kabel. Jeg har det selv slik, 9 servere på switch som er satt i router-switchen og alt under tven er i en switch som også er satt i routerswitchen. Lenke til kommentar
oleost Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Hei, da har jeg fått fikset kablet, og fungere veldig bra. Men lurer på en ting, for å få bedre trådløs signal for dei bærbare kunne jeg ha tenkt meg å flyttet Routeren ned i stuen, men lurer på hvordan det blir med tanke på NAT, firewall og greie. Da hadde det blitt følgende: Switch - Telenor modem i Bridge modus - Server - En vanlig Windows PC - Netgear WNDR3700 Også utifra Netgearen Netgear - Xbox - Playstation - PC - Andre trådløse enheter. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hva med å bare sette et billig AP i switchen nermere pcene? Lenke til kommentar
oleost Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Hadde vert mulig, men sliter ikke så mye med hastigheten. Så det blir bare tull av å gjøre det på den måten jeg foreslo? Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Du kan godt sette routeren i stua, men linja inn må til den da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå