Gå til innhold

Ny bærbar pc til Film, gaming og skolearbeid

Anbefalte innlegg

Min 3,5 år gamle HP pavilion har gjort jobben, og jeg trenger nå en ny bærbar pc. Har etter et par dageer med sykdom og mye lesing av tester og reviews på nettet kommet frem til at den nye Dell XPS 15 ser rimelig solid ut. Har selv ikke så stor innsikt i dataverden, og håper jeg kan få noen tilbakemeldinger og tips her. Tror jeg kommer til og gå for en av disse; http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-b%C3%A6rbare-PC-er/xps-15/pd.aspx?refid=xps-15&s=dhs&cs=nodhs1&ref=lthp . Har ca 9000,- tilgjengelig for pc-kjøp. Det jeg vurderer er å gå for den med i7 prossesor, bare slik den står på linken(gjerne oppgradere til 9-cellers batteri), eller gå for en med i5 og oppgradere til full-hd skjerm. Hvor stor forskjell vill jeg merke på i5 og i7? Vurderer også litt macbook pro 13 til 9000,- på elkjøp, er den bare tull i forhold kansje? Som nevnt i tittelen kommer jeg til å bruke pcen til gaming(Cod, Battlefield, fifa, need for speed osv.), filmer/serier og nettsurfing/skolearbeid.

Takker for svar! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 3,5 år gamle HP pavilion har gjort jobben, og jeg trenger nå en ny bærbar pc. Har etter et par dageer med sykdom og mye lesing av tester og reviews på nettet kommet frem til at den nye Dell XPS 15 ser rimelig solid ut. Har selv ikke så stor innsikt i dataverden, og håper jeg kan få noen tilbakemeldinger og tips her. Tror jeg kommer til og gå for en av disse; http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-b%C3%A6rbare-PC-er/xps-15/pd.aspx?refid=xps-15&s=dhs&cs=nodhs1&ref=lthp . Har ca 9000,- tilgjengelig for pc-kjøp. Det jeg vurderer er å gå for den med i7 prossesor, bare slik den står på linken(gjerne oppgradere til 9-cellers batteri), eller gå for en med i5 og oppgradere til full-hd skjerm. Hvor stor forskjell vill jeg merke på i5 og i7? Vurderer også litt macbook pro 13 til 9000,- på elkjøp, er den bare tull i forhold kansje? Som nevnt i tittelen kommer jeg til å bruke pcen til gaming(Cod, Battlefield, fifa, need for speed osv.), filmer/serier og nettsurfing/skolearbeid.

Takker for svar! :new_woot:

Jeg har da samme behov som deg da det gjelder bruk av pc. Ettersom jeg har hørt vil jeg tro Dell XPS 15 vil holde til ditt bruk. Andre jeg kjenner har omtalt denne pc'en som svært god, og de er selvfølgelig fornøyd.

Jeg kjøpte nylig en acer 5742zg med i5 prosessor og 6-cellers batteri noe som kom på ca 6000kr.

Selv har jeg ikke så mye erfaring med i7 prosessor, men jeg vet at det ville gjort pc'en litt raskere enn i5. Du vil ikke merke stor forskjell, men forskjellene er der.

Min oppfatning av ditt behov for pc er da en spill pc. En macbook vil ikke kunne kjøre alle spillene en vanlig pc kan. og du betaler vell litt mer for merke enn ytelsen du får.

Jeg vil da anbefale deg Dell pc'en du nevnte, men husk og vurder også andre merker.

Håper du vil finne den rette pc'en til ditt bruk!

Endret av vggi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...