Gå til innhold

problemer med å installere os på Fujitsu Siemens Maskinene

Anbefalte innlegg

vi har en fujitsu siemens maskin stående hjemme, husker ikke helt hvilken. men iallefall når vi fikk den så var det Windows ME som var installert på den, å da bytta vi seff med en gang, den gangen så installerte vi XP på den, å det gikk da tror jeg, men i dag så skulle vil reinstallere igjen. å da klikker den helt, å hvis vi prøver å sette inn recovery plata som var med maskina så henger den midt i prosessen. så må man restarte maskina å prøve på nytt, etter mange timers arbeid så går det tilslutt, men da måtte vi sette harddisken inni en annen pc for å få det til. men poenget er at hva som gjør at det ikke er så veldig enkelt å reinstallere os på fujitsu siemens maskinene. er dette spess for akkurat disse maskinene eller gjelder dette flere typer maskiner? noen som vet hva som kan være grunnen til at den krasjer så mye når man prøver å reinstallere os på denne maskinen. ligger det noe sperre i BIOSEN eller en annen plass at det ligger noen spærre.

denne maskinen har disse spesifikasjonene:

CPU: AMD Athlon XP 1,1 GHZ

Ram: 384 MB

harddisk: Seagate 120 GB og Maxtor 20 GB

Skjermkort: G-Force 4 MX 64 MB

Hovedkort: MSI tror jeg.

denne maskina er ikke overklokket.

Noen smarte tips, litt kjedelig at dette skal skje siden at jeg for en lignende maskin om noen dager bare at den blir jo litt annerledes da. siden at jeg for intel CPU, å mer ram, å annet hovedkort.

Noen som forresten har lignende maskin og som har hatt dette problemet selv?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fujitsu siemens har ikke noe slik sperre.(tviler sterkt på om det er mulig å lage en slik sperrre.)

Vill anta at marskinen hat et hw relatert problem. (litt vanskelig å si når du ikke sier hvor i prossesen den stoppet.)

Lenke til kommentar

når vi satt inn i recovery som da er ME på så for vi formatert, å sjekke harddiskene for feil, så kommer det første install vinduet der det er en blå strek som går bortover så skal den gå til 100% men når den kommer til 100 % så henger den helt, å ingenting skjer i det hele tatt. så restarter vi å prøver igjen men det samme skjer uannsett. dette er litt kjedelig. Maskina er et og et havlt år gammel. vi har skifta ut skjermkortet, satt i mer ram, satt inn en ny disk i går, en 120 GB Seagate det stod en 20 GB Maxtor fra før, ellers så har vi ikke gjort noe annet med den. vi prøvde å restarte biosen på maskina men det virket ikke det heller. dette er veldig merkelig egentlig.

Men tror dere at det samme kommer til å skje med min nye maskin? den er jo bedre å mer kraft på den ny-maskina mi men, tror dere dette kommer til å skje meg også. det er jeg litt redd for, fordi at er det noe man iallefall ikke skal stole på så er det Windows. PS: grunnen til at jeg også er litt redd for at det samme skal skje til meg er pga at jeg for jo samme merke selv, men ikke den samme maskinen da.

Noen flere tips?

Lenke til kommentar

Har selv en Fujitsu Siemens stående her, en Silverline Xpert. Nå har jeg riktignok byttet hk, cpu og ram i den nå, men jeg hadde aldri noen slike problem selv når den var "original". Så det er sikkert nok bare dere som er uheldige.

Lenke til kommentar

Installer med en komplett OS CD, ikke recovery platen.

De recoveryCD jeg har sett, er avhenig av at OS finnes på en skjult partisjon som finnes på orginal HD. Den partisjonen forsvant sikkert da dere formaterte for å installere XP.

Om maskinen virket fint før reinstallasjon, er det sikker dette som er problemet.

Lenke til kommentar

ja mulig det, han spiller jo endel han som eier den dvs. broren min å han hadde veldig mye tull på maskina si, så det kan hende at det var det som gjorde at det vart mye tull på pc`en. jaja, det er bra at jeg mest sannsynlig ikke for det problemet på min nye pc. men kanskje jeg ikke har sagt det, men dette problemet har vært der nesten hele tiden tror jeg. iallefall siden i fjor, han fikk den i år 2001, jeg husker at broren min hadde installert no master boot greier til CS å da klikka maskina helt, kom ikke inn på maskina, men da hjalp det faktisk med Recovery plata, da vart systemet redda, men ikke nå.

Lenke til kommentar

De recoveryCD jeg har sett, er avhenig av at OS finnes på en skjult partisjon som finnes på orginal HD. Den partisjonen forsvant sikkert da dere formaterte for å installere XP.

Om maskinen virket fint før reinstallasjon, er det sikker dette som er problemet.

ja, før reinstallersjon å alt det tullet der så var maskina veldig treig, så i går, så satt vi inn en annen disk sammen med master disken, å da fant jeg ut at jeg skulle rydde litt på maskina samtidig, å da begynte jeg ikke å reinstallere, men i dag tidlig når vi skulle reinstallere så begynte tullet.

Tusen takk for alle svarene.

det hjalp, men vi har fått det til nå.

Lenke til kommentar

ja, før reinstallersjon å alt det tullet der så var maskina veldig treig, så i går, så satt vi inn en annen disk sammen med master disken, å da fant jeg ut at jeg skulle rydde litt på maskina samtidig, å da begynte jeg ikke å reinstallere, men i dag tidlig når vi skulle reinstallere så begynte tullet.

Tusen takk for alle svarene.

det hjalp, men vi har fått det til nå.

men da vil det si at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få dette problemet på min nye Fujitsu Siemens Maskin?

bare lurer litt.

Lenke til kommentar

er det ikke mulig å trykke DEL eller F2 / CTRL+ALT+S under oppstart og gå inn i biosen og endre til first boot CD-ROM? skal normalt ikke være noe problem og boote fra CD.

Hold deg unna Fujitsu, DELL, IBM og andre "billigmerker" i fremtiden. Velg heller en bygge PC fra komplett eller en Toshiba. Greit det koster litt mer, men du får hvertfall en god maskin!

PS! Leste i Theregister.co.uk at fujitsu siemens hadde feilprodusert ca 100.000 harddisker, så kanskje du har en av disse? 6 millioner av IBM's Deskstar disker (40,60 og 120GB) fra polen har feil også... snakke seg om kvalitet...

Lenke til kommentar

Så du hadde fått det til, men uansett nevner jeg dette:

Hvis det er kun i disse såkalte CD-prosessene som den henger i, så kan det være CD'en som har har fått et lite hakk/en liten ripe i seg. Grunnen til at det virker til tider, er i dette tilfellet hvordan CD'en er plassert i PC'en. En liten vibrasjon på maskinen så CD'en rører seg 0,4 mm til siden kan resultere at alt virker igjen. I grunnen kunne du prøvd å boote med en CD-brenner siden de er litt mer "sterkere" enn en annen rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...