Skinney Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hei! For læringas skyld har jeg lyst til å lage min egen Video Avspiller i C#... Dvs at jeg ønsker å hente ut bilde og lyd og spille dem av uten å være avhengig av codec eller eksterne biblioteker... Finnes det noe info noe sted om hvordan jeg skal få til dette? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Lykke til med å reimplementere FFmpeg Hvis du vil kun tenke på ukomprimert lyd/bilde blir det nok enklere, men hvis du vil spille av H.264 eller et "vanlig" format, så lykke til ... Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Tanken var ikke å re-implementere ffmpeg. Var kun interessert i å decode ett format, da gjerne webm + vp8... Men utifra svaret ditt så er det vel ingen enkel sak uansett Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det beste er nok på bruke kodeker. Windows bruker DirectShow til dette. Denne kan rendre til DirectDraw eller Direct3D surfaces som du kan vise i programmet ditt. Tipper at Direct3D er det som er anbefalt. Fordelen er at DirectShow vil ofte bruke hardware aksellerert videodekoding om mulig. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Det som var litt av poenget med prosjektet var å ha ett program som kunne rendre en film uansett plattform... Men jeg får gå tilbake til tegnebordet og finne på noe nytt skjønner jeg,,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå