Gå til innhold

Hvilkne av disse mobiltelefonene annbefaler du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De telefonene som dekker dette best relativt til pris er Nokia C7 og N8. Nokia fokuserer langt mer på hardware enn andre leverandører i hovedsak og du får dermed bedre kamera, bedre lyd og mer internminne for pengene (i hovedsak).

Hvis disse er for dyre er Samsung Galaxy 3 og LG Optimus One verdt å sjekke ut :)

Lenke til kommentar

De telefonene som dekker dette best relativt til pris er Nokia C7 og N8. Nokia fokuserer langt mer på hardware enn andre leverandører i hovedsak og du får dermed bedre kamera, bedre lyd og mer internminne for pengene (i hovedsak).

Hvis disse er for dyre er Samsung Galaxy 3 og LG Optimus One verdt å sjekke ut :)

Hva kan du si om nokia S6 er den bra? jeg vet at den er over beløpet 1500

Lenke til kommentar

Jeg vil på ingen som helst måte anbefale noen av Nokias eldre telefoner da de har utdatert programvare som ikke kommer til å følges opp noe særlig. S6 er en av dem, dessverre.

Nokia lager knallbra telefoner fra et hardwareståsted men de har enda ikke fått software helt på plass. Jeg har tro på at iterativ utvikling av Symbian^3 vil være en suksess.

Hva synes du om de 2 listet over?

Lenke til kommentar

U8800 så jo svært så lovende ut... Vanilla android, 800 MHz CPU, 5 MP autofokus kamera med blits og bra med minne.

Frister veldig å selge min nylig kjøpte LG P500 for å kjøpe denne når jeg ser på spesifikasjonene. Vet du noe om hvor rein Android den har?

Trådstarter:

Går ut ifra at du kanskje vil ha Android siden du nesten ikke nevner andre telefoner. Om vi bare ser på android-telefoner så er X10 Mini en veldig lett telefon med god lyd og ganske bra kamera til å være i den prisklassen (edit: har ikke så peiling på kameraer, så ta det med en klype salt. Her kan du sammenligne kamera selv. Viste ikke at x10 mini hadde så mye dårligere kamera enn Mini Pro). Men den har en veldig liten skjerm uten multitouch og med lav oppløsning (sier ikke at pixeltettheten er lav). Den har heller ikke så god batteritid. Internminne er dessverre også veldig lite, og uten mulighet for å installere apps på minnekort.

Vet ikke noe om kvaliteten på kamera og lyd på U8800. Men om det er bra så tror jeg den telefonen passer veldig bra til dine behov bortsett fra vekten. Skjermen er heller ikke den beste teknologien, og er usikker på hvor god multitouch-støtte den har. Men antal piksler er jo utrolig imponerende til å være i den prisklassen. Ut ifra spesifikasjonene jeg har funnet virker det som en Desire Z (koster normalt ca. 4000 kr uten abbonement), men med bedre batteri, og uten HTC Sense og tastatur. Og da er det jo helt imponerende for en slik pris.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Kongeskipet: Selge Lgen for å bytte til en Huawei med bittelitt bedre specs og som du ikke vet noe om? :p Med mindre P500 er treg ville jeg ikke tenkt tanken engang. Megapixler trenger ikke bety noen ting for bildekvaliteten på en mobiltelefon.

Nokia fokuserer langt mer på hardware enn andre leverandører i hovedsak og du får dermed bedre kamera, bedre lyd og mer internminne for pengene (i hovedsak).

Hva?? Jeg er enda bitter på at jeg betalte 5500 for Nokia N97 for 1.5 år siden. Nokia har værst specs av alle. Som regel treg CPU, lite RAM og lav oppløsning på skjerm. Samt HÅPLØS software. Joda, de er gode på multimedia, som feks. n8 med Hdmi osv.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Frister veldig å selge min nylig kjøpte LG P500 for å kjøpe denne når jeg ser på spesifikasjonene. Vet du noe om hvor rein Android den har?

Vet ikke noe om kvaliteten på kamera og lyd på U8800. Men om det er bra så tror jeg den telefonen passer veldig bra til dine behov bortsett fra vekten. Skjermen er heller ikke den beste teknologien, og er usikker på hvor god multitouch-støtte den har. Men antal piksler er jo utrolig imponerende til å være i den prisklassen. Ut ifra spesifikasjonene jeg har funnet virker det som en Desire Z (koster normalt ca. 4000 kr uten abbonement), men med bedre batteri, og uten HTC Sense og tastatur. Og da er det jo helt imponerende for en slik pris.

I følge tester jeg har sett så kjører den helt vanilla Android 2.2.1 med Huawei kernel og noen applikasjoner lagt til.

Kameraet er forholdsvis dårlig, men ytelsen er midt på treet.

Tror nok ikke at Desire Z er den beste sammenligningen. Tenk heller HTC Hero med litt større skjerm :-)

-KJ

Lenke til kommentar

Kongeskipet: Selge Lgen for å bytte til en Huawei med bittelitt bedre specs og som du ikke vet noe om? :p Med mindre P500 er treg ville jeg ikke tenkt tanken engang. Megapixler trenger ikke bety noen ting for bildekvaliteten på en mobiltelefon.

Det er ganske stor forskjell på spec på telefonene, da. Bl. a. skjermen og innebygget minne på Huaweien er en god del bedre. Cpu er også 33 % raskere i MHz, uten at det behøver å bety så mye...

http://www.phonearena.com/phones/compare/Huawei-IDEOS-X5,LG-Optimus-One/phones/4456,4886

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Kameraet er forholdsvis dårlig, men ytelsen er midt på treet.

Tror nok ikke at Desire Z er den beste sammenligningen. Tenk heller HTC Hero med litt større skjerm :-)

-KJ

Kaller du
midt på treet? Telefonen har samme CPU og like mye RAM som Desire Z. På smartphonebenchmarks.com kommer Desire Z på andreplass blant telefonene som er tilgjengelig i Norge om man kun ser på de uten modifikasjoner. Hva er det da som skulle gjøre at ytelsen kun er midt på treet. Tror du ser for mye på klokkefrekvensen.

Jeg synes Desire Z er mye bedre å sammenligne med enn HTC Hero pga:

- 800MHz MSM7230 på begge telefonene

- 3,7'' mot 3,8'' skjerm (TFT med 480*800 piksler på begge telefonene)

- 512MB RAM på begge telefonene

- 1,5GB mot 2GB internminne

Ser ikke noe grunn til å heller sammenligne den med HTC Hero, annet enn at den ikke har fulltastatur.

Lenke til kommentar

Enig i at den specmessig ligger langt fremme, men hvis du ser på

videoen på Youtube, så er den ikke spesielt kjapp i GUIet i forhold til f.eks. Desire Z.

Det var det jeg mente. :)

Jeg synes fortsatt at den ser ut som et knallkjøp til prisen.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...