Gå til innhold

Corsair HX850 tar sikring

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har spørt om det samme med forrige PC jeg hadde, hver gang jeg koblet opp PCn, og slå på bryteren på strømforsyningen, så gikk sikringa. Jeg har automatsikringer, og må gå i skapet hver gang.

Før hadde jeg en Termal tough 750watt, nå har jeg en Corsair HX850, og det er en helt annen PC det er snakk om, men det samme skjer, sikringa går hver gang.

Jeg kan unngå å ta sikringa ved å ikke koble til noe annet enn strøm kabel, og slå over bryteren, men det skal da ikke være slik.

Jeg fikk mange forklaringer på "høy startstrømm", men sikringene er av type så de skal tåle det, dessuten er det en annen PC på samme kurs, Corsair 750 watt som ikke tar sikringen.

Hva kan egentlig dette komme av?

EDIT: HW kan dere se i signatur.

Endret av eXclusive1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på andre tråder, men fikker ikke noe konkret svar på problemet. Jeg bruker PCn dagelig, men hver gang jeg flytter den, og skal koble den inn igne, går sikringa når jeg vipper over bryteren. Det kan være jordfeil i kursen kansje? eller er strømforsyningen gåen?

Lenke til kommentar

Har ingen løsning på problemet, men vil bare legge til at jeg opplever nøyaktig det samme som trådstarter.. Har også prøvd med to identiske strømforsyninger HX850, begge ny, begge uten å koble til noe, trykker på power-on knappen og sikringen ryker. Har 10A automatsikring og jordfeilbryteren slår ikke ut. Funker fint om jeg kobler inn sikringen igjen, med PSU power knapp fortsatt inne.. PC fyrer opp, funker som snus (sett bort ifra et par-fire andre ikke PSU-relaterte problemer), stille og tilsynelatende super PSU.. urovekkende oppførsel dog, har hørt rykter om en eller annen stor kondensator som trekker mye strøm i oppstartsøyeblikket, men ikke spør meg; jeg er en noob!

Endret av NuuNuub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...