Gå til innhold

Blender- MISTA ALT ! FÅ TILBAKE?

Anbefalte innlegg

Hei,

Da jeg endelig ble ferdig med å lage en liten video i blender, trakk jeg på render(anim); etter 4 timer sjekket jeg 2 sec, slo hele pcen av seg. På grunn av lite batteri, jeg hadde plugget laderen inn, men plutselig funket ikke laderen heller, vet ikke hvordan den ble herpa.

Så, allt det jeg hadde renderet blitt heelt borte, flere timer sløst, nå orker jeg ikke å lage det..og jeg er uten lader..Hvor mye koster en lader?

Og kan jeg få tilbake prosjekted mitt som er blitt Halveis rendered..(jeg vil ikke rendre igjen, fordi da tar det tiiimeviss.)

JEG GLEMTE Å LAGRE :|

Er dette mulig? :cry:

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er veldig heldig så kan det hende at windows har lagret det du holdt på med før det ble avsluttet. Kan hende Blender også lagrer filer underveis, som default setting. Du finner det sikkert ut når du starter opp neste gang, enten under "siste elementer" eller når du starter opp blender.

Så du får bare krysse fingrene og håpe på det beste.

Ny lader som passer finner du sikkert til noen få hundrelapper på claes ohlsson eller lignende steder.

Lenke til kommentar

Tråden du linker til handler om laderen, mens denne handler om programvaren han brukte. Begge trådene blir åpne. Denne tråden har forøvrig blitt flyttet til et mer passende sted.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Blender lagrer jo vanligvis backup-saves i et interval, men tror det må settes opp først.. en backup lagres også når man avslutter programmet (quit.blend) men den kicker bare inn om man avslutter selv, ikke ved krasj.

Men det er mulig at animasjonen fortsatt eksisterer, dersom du lagret til bilder (png, jpeg osv.) og ikke til filmfil, da hvert frame skal være lagret. På Windows lager den en ny mappe under C:\ som heter "tmp", gå og sjekk den ut du!

Og jeg kjenner godt til følelsen av å ha mistet tid. Hadde jobbet i ukevis på en animasjon som jeg hadde tenkt å delta stort med på ukm, men like før jul ble maskinen stjålet da, samt alle mine tidligere prosjekter (og det var mange) :roll: Men lær deg gode vaner for lagring, det bør være det første du gjør når du åpner en ny scene. Og selv lagrer jeg instinktivt hvert minutt og før enhver større påkjennelse (render, baking osv), etter litt tid med blender 2.5 går slikt på automatikk... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...