Gå til innhold

Lyd men ikke dialog med ny Bluray spiller

Anbefalte innlegg

Godagen godt folk.

HAr en ny Samsung BD-C5300 som jeg har koblet opp mot en Daewoo dlp-42c1 tv.

Den er koblet opp med en HDMI kabel og da jeg prøver å se film (DVD og Bluray) får jeg høre bakgrundslyd og mussiken. Men dialogen er enten ikke tilstedet eller extrem lav. Høres nesten ut som at det sporet dialogen er på ikke kommer fram. Jeg har prøvd å sette spillern på "bitstream for audiofile".

Kan dere orakler hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har satt på på BR spillern at den skal skalere ned til 2 kanals siden jeg bare har tven sine høytallere.

Kan ikke forandre lyden på filmene heller siden de bare har 5.1 lyd.

Men vet dere om noen måter jeg kan få spillern til å bruke 2.0 lyd? bortsett fra det jeg har prøvd.

ellers takker for svar.

Lenke til kommentar

Beklager sent svar, nettet mitt bestemte seg for å ta noen sykedager.

Har den koblet direkte til tven. Denne tven har ikke allverden meny (det er en 2år gammel Deawoo )

Lyden funker som den skal da jeg har den koblet til med vanlig "AV" kabler (Gul, Hvit, Rød).

Lenke til kommentar

Hvis du er koplet til med HDMI, så skal BD spilleren synke seg mot TVen, slik at den sender riktig format.

Prøv å kople den i en annen HDMI inngang, og se om det hjelper. Sett TVen på først, så start BD spilleren.

Eller så skal det være mulig å kun sende stereo med en innstilling i BD spilleren. Hvilken har du, så kan vi kanskje finne manualen på nettet og hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...