Gjest medlem-220811 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Hei, jeg ønsker å kunne bruke min stasjonære pc som kjører Windows 7 HomePage premium på en annen bærbar datamaskin over nettverk. Da vil alt jeg gjør, lagrer, åpner og sånn på den bærbare skje på den stasjonære pcen. Dette er et tema jeg ikke kan noe om, men kan generelt mye på pc for en 14 åring. Og er det mulig og koble til en pc bare den er tilkoblettil nettverk, f.eks. Pcen på skolen? Takk for svar Lenke til kommentar
Gjest medlem-220811 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det hadde også vært innteresant å kunne koble den til iPhone Lenke til kommentar
wsp Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 En virtuell maskin fungerer omtrent på samme måten som en virtuell maskin og du vil kunne kople til den via RDP fra andre PC'er i nettverket eller fra et telefonapparat. Hvis PC'n din står på en privat adresse kan du feks bruke Teamviewer istedet når du skal ha tilgang fra et eksternt nettverk. Sikkerheten er ikke super på noen av disse løsningene, men sannsynligvis bra nok for ditt formål. Lars Lenke til kommentar
Gjest medlem-220811 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Leste noe om at man ikke hadde RDP på Windows 7 Hole premium? Og må man innstallere programmer for å vise pcen fra et annet sted som på skolen der vinning har mulighet til å innstallere programmer? Lenke til kommentar
wsp Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ser ut som du har rett i det, ja.. Finnes dog enkelte patcher som fikser problemet, men de er vel ikke helt godkjent av MS. Uansett hvilken løsning man velger så må man bruke en applikasjon for å få tilgang. Den kan gjerne være java, active-X-basert eller native. I windows så er rdp klientapplikasjonen mstsc. Lars Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det letteste om du vil bruke fra iphone og over alt er å installere vnc. Det kan være tregt, men funker med det meste. Da sendes bare skjermbildet rett videre fra pcen til deg over internet, og det vil ikke tilpasse seg automatisk etter hvor du logger på. Lenke til kommentar
nutts Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 For fjernstyring av datamaskinen kan du bruke Teamviewer som nevnt i ett tidligere innlegg. Teamviewer som er gratis for private brukere fungerer både på maskinen og Iphone. Teamviewer kan lastes ned fra www.teamviewer.com Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg våger å tro at denne er noget feilplassert, men for moroskyld, det du leter etter heter XenDesktop. Det finnes flere som tilbyr det samme, men så vidt jeg har fått med meg er Citrix lengst fremme på akkurat det feltet. Lenke til kommentar
Morphinytry Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 XenDesktop er jo ganske glimrende til dette bruk vil nok jeg og si, men det kan jo også være noe mer knoting for å få dette til opp mot iPhone. Eller noen som har annen erfaring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå