Gå til innhold

Vista oppdatering gjorde at PC-en krasjet.

Anbefalte innlegg

Hei,

En dag fikk jeg beskjed av PC-en at den måtte installere en ny oppdatering for å fungere 100%. Jeg lastet ned oppdateringen og innstallerte den. Så krevde den restart av pc-en. Når den skrudde seg på igjen var det en feil og bluescreen. Jeg leverte pc-en til en forhandler/repratør og de bekreftet at det var en feil i oppdateringen som gjorde at pc-en sluttet og fungere.

Nå sitter jeg med ei regning på 800kr pga "reprasjon" av pc-en på grunn av en feil Microsoft har gjort. Det vil da gjøre at de er den ansvarlige delen for denne feilen og jeg kan kreve at de betaler denne regningen. Eller?

Endret av heh115
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var den en oppdatering jeg tok og hvor mange ganger står det ikke at JEG MÅ ta oppdateringer for at pc-en skal fungere ordentlig? Her var den en feil i oppdateringen som gjorde at jeg nå står igjen med ei regning på 800kr. Siden Microsoft er produsenten for XP/Vista og alle oppdateringer må vell de stå til ansvar for en feil de har gjort?

Det er som å gå fra bilen uten bremser på. Så triller bilen og kjører over en person. Selvfølgelig er da personen som eier bilen skyldig og må betale for skader +++

Lenke til kommentar

Det er det samme som gjelder for oppdtareinger v OS og installasjon/oppdatering av annen programvare. Ligger det potensielle problemer på PCen vil en oppdatering kunne trigge problemet og du kan oppleve krasj etterpå.

Hva slags oppdatering var det og hva sa egentlig firmaet som fikset PCen for deg?

Lenke til kommentar

Det er det samme som gjelder for oppdtareinger v OS og installasjon/oppdatering av annen programvare. Ligger det potensielle problemer på PCen vil en oppdatering kunne trigge problemet og du kan oppleve krasj etterpå.

Hva slags oppdatering var det og hva sa egentlig firmaet som fikset PCen for deg?

Det var ei oppdatering for selve OS-en. PC-en har nettopp blitt reformatert så det er umulig at det var virus eln som kunne til denne feilen.

Lenke til kommentar

Uansett, du har selv ansvar for å ha backup av viktige filer etc, og feil kan skje. Det har du selv opplevd i dette tilfelle.

du får dessverre ikke pengene dine igjen, og du bør heller bruke tiden du nå bruker på å klage din nød, til å lære deg hvordan du kan formatere en pc, legge inn Windows på nytt osv.

Da sparer du 800 kroner neste gang pcen ikke virker.

"shit happens", og det er slik jeg lærte meg det jeg nå kan innen data. Ved å prøve å feile.

Jeg også bruke masse penger på reparasjoner (eller mamma og pappa da) og når de satt foten ned, måtte jeg bare lære det selv. Og etter den tid (på 90 tallet) har jeg fikset det meste selv.

Og PS! Du bruker jo "tabbe" programvaren til Microsoft. Bruk noen kroner på Windows 7 i stedet. Men slike feil kan skje uansett hvilken OS du kjører, så husk BACKUP!!

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Uansett, du har selv ansvar for å ha backup av viktige filer etc, og feil kan skje. Det har du selv opplevd i dette tilfelle.

Og PS! Du bruker jo "tabbe" programvaren til Microsoft. Bruk noen kroner på Windows 7 i stedet. Men slike feil kan skje uansett hvilken OS du kjører, så husk BACKUP!!

Må le.

Skrev i et svar her at pc-en nettopp var reformatert. Jeg bruker å ta backup på alle pc-er i huset. Har tre eksterne harddisker. Her var den nettopp reformatert og jeg hadde ikke fått tid til ta backup pga masse jobb og skole.

Problemet var at pappa hadde skrevet et langt HMS-stykke til jobb som han mistet pga at Windows sa at vi burde oppdatere pc-en for at den skulle fungere 100%. Da tenker en vanlig person at siden produsenten sier det, så er det det du bør gjøre.

Du skriver hele livshistorien din her. Bryr meg ikke. Så sier du at jeg bruker tabbe-OS til WIndows. Det er den OS-en som var meg pc-en når jeg kjøpte den. Tror du jeg vil bruke 1,5k på et nytt produkt av Windows som sikkert ikke fungerer. Det er en grunn for at en gjennomsnittlig windowsbruker må oppdatere pc-en sin hver 5. dag.

En positiv ting er at jeg er jækla glad for at dette er den siste Windowspc-en i huset. Har 3 Applemaskiner og har brukt 2 av de i over ett år, har aldri opplevd noe feil med de.

Lenke til kommentar

Om du greier å reformatere pcer, så hvorfor sende den inn å betale 800 kroner for å få den fikset? Da kunne du jo gjort jobben selv?

Har du flere pcer i huset, kunne du overført filene ved å ta disken fra den "defekte" pcen til en annen. Når filene var overført, kunne du formatert og så lagt inn alt på nytt.

Og hadde du virkelig tatt backup av viktige ting, så hadde du ikke en gang trengt å gjøre det, bare å formatert og lagt inn Windows på nytt, og så lagt inn backupen....

Så siden du har så god pc kunnskap skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du har måtte betale 800 kroner for å få fikset pcen..

Ps! Utrolig at hele livshistorien min passer inn i to linjer da...må ha skjedd lite i livet mitt skjønner jeg :ohmy:

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig når man først har lært seg det. Og det er jo ikke slik at Windows kræsjer hver dag heller da.

Har hatt samme Windows Vista installasjon på stue pcen siden 2007, og den fungerer 100%. Den pcen står på 24/7/365

Har Windows 7 på tre pcer, de formaterer jeg en gang i blant, men ellers fungerer de utmerket.

Har Windows Server 2008 R2 på to servere som står på døgnet rundt, ingen problemer der heller.

Men ting kan skje, men det er unntaket. Så du har vært uheldig, gå videre, ikke noe å dvele ved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...