Gå til innhold

aldersgrense SATS - Dagen eller året?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ville vært kjipt for et tvillingpar hvor den ene er født rett før midtnatt den 31. desember mens den andre er født like etter midtnatt i det nye året, dersom det er året man går etter og ikke dagen. "Du kan få trene nå, mens tvillingbroren din er for liten og må vente et helt år".

Men det er jo slik med stemming ved valg og skolegang osv, selv om man alltids kan søke om å få begynne "for tidlig" på skolen.

Lenke til kommentar

er ikke slike regler rettningslinjer?? vil noen trene som er yngre er det vel bare å snakke fornuftig med betjeningen, jeg tenker at hvis en 14-åring med fedmeproblemer har fått beskjed av legen å følge et treningsprogram i treningsstudio og så må stå over fordi treningsstudioet har aldersgrense:P, SATS eksisterer for å tjene penger, og tviler på at en negativ artikkel i en avis er noe de er ute etter.

Lenke til kommentar

Han ville jo ikke måtte vente et år, han hadde måttet vente en dag.. Et år er 365 dager.(Såfremt det ikke er skuddår)

Spent på hvordan du vil forklare denne. Det nevnte fiktive tvillingparet er altså etter mitt eksempel født i hvert sitt år. La oss si 31.12.1995 og 01.01.1996. Da vil den eldste med disse reglene (året man fyller 16) få trene fra 1. januar 2011, mens den yngste må vente til 1. januar 2012. Altså et helt år og ikke en dag slik du på en eller annen måte kom fram til.

Og ja, jeg vet godt hvor mange dager det er i et år, og jeg kjenner også godt til dette med skuddår. Hvorfor i all verden nevner du dette?

Lenke til kommentar

Han ville jo ikke måtte vente et år, han hadde måttet vente en dag.. Et år er 365 dager.(Såfremt det ikke er skuddår)

Spent på hvordan du vil forklare denne. Det nevnte fiktive tvillingparet er altså etter mitt eksempel født i hvert sitt år. La oss si 31.12.1995 og 01.01.1996. Da vil den eldste med disse reglene (året man fyller 16) få trene fra 1. januar 2011, mens den yngste må vente til 1. januar 2012. Altså et helt år og ikke en dag slik du på en eller annen måte kom fram til.

Og ja, jeg vet godt hvor mange dager det er i et år, og jeg kjenner også godt til dette med skuddår. Hvorfor i all verden nevner du dette?

Haha Beklager, du har helt rett, hadde nok fått i meg litt for meget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...