Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp med kosthold

Anbefalte innlegg

Hei, har trent stronglifts i noen uker nå, og har merket stor fremgang. Jeg har klart å gå opp fra 50 til 58-59Kg. Jeg sliter veldig med kostholdet, jeg har kroniske magrproblemer så er ting jeg ikke reagerer så bra på. Har funnet ut at brød og knekkebrød reagerer jeg dårlig på så har sluttet med det og blitt litt bedre, men brød var noe av det jeg spiste MYE før.

Jeg er 178 høy og veier 58Kg, hvor mage kcal trenger jeg om dagen? Kunne noen satte opp en ''diett'' jeg kunne testet i et par uker. Nå har mamma kjøpt et par poser med kylling fillet så kan spise mye av det.

Av kostilskudd bruker jeg Mutant Mass (Snart tom) Og kreatin (Tar en pause fra det nå)

Tenkte jeg skulle bruke fitday på å holde styr på matinntaket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du av alle skal si noe sånt. Her er noe jeg fant i innlegga dine

''Fant brått ut at vi skal ha egen trening i morra på skolen, så jeg trenger 45 min med styrke øvelser!

Har ikke peiling på hva jeg skal ta. Skolen har noen styrke apperater.

Noen som kan hjelpe meg med å lage en 45 min plan?

Skal også ha 45 min med kordinasjon, jeg skal ha øye hånd så fint om noen har noe tips der også da? ''

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du av alle skal si noe sånt. Her er noe jeg fant i innlegga dine

''Fant brått ut at vi skal ha egen trening i morra på skolen, så jeg trenger 45 min med styrke øvelser!

Har ikke peiling på hva jeg skal ta. Skolen har noen styrke apperater.

Noen som kan hjelpe meg med å lage en 45 min plan?

Skal også ha 45 min med kordinasjon, jeg skal ha øye hånd så fint om noen har noe tips der også da? ''

Det er virkelig ikke bra å trene så mye som du gjør og veie så lite! du trenger proteiner og fett mann.

Edit: skriveleif

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Forstår virkelig ikke hvorfor du bare vil krangle?! Tråden jeg postet der handlet om øvelser og ikke kosthold! Jeg går idrett og har eget fag om trening hvor vi har lært om kosthold.

Når du veier under 60kg og det meste er muskler, dakan det bare ikke gå bra. Du kommer til å bli utmattet og miste energi, men ha svære muskler! du vil ha like dårlig kondis som en bil uten bensin.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det du snakker om?? Du vil ikke ha fett på kroppen. Det er ikke et ønske hvis man driver bodybuilding/ styrketrening! En fettprosent på ca 9-10% er passelig.

Du tjener ingenting på å ha mer, med mindre du driver med svømming over den engelske kanal.

Ja, -du vil ha energi, næring og mat. Du må spise mye, enig i den, men ikke burgere, pølser og fettbomber generelt. Hvis det er det de lærer dere på skolen, chri, så anbefaler jeg deg å bytte skole.

Du blir tyngre enn 60 kg av å spise mye, men du trenger ikke spise så mye fett at du får et synlig lag rundt kroppen.

Spis skikkelig mat.

"Trening er gram, kosthold er kilo."

Lenke til kommentar

Ikke synlig fett, men man må ha et lite fettlag som beskytter organer i kroppen og kan virke som lager om du ikke får spist på en stund. Har du ikke fett vil kroppen "spise" av musklene dine.Ta en titt i denne boken.

Poenget mitt er at det ikke kan være bra å veie så lite som 16åring og i tillegg trene så mye som TS gjør. kroppen trenger mye næring for å vokse.

Edit: Når sa jeg at han skal spise fettbomber slik som pølser? det finnes to fett typer, mettet og umettet fett.

Mettet er usunt (mcdonalds,pølser osv) og umettet er sunt (f.eks fisk).

Hvis han bare spiser kost tilskudd blir det kun proteiner og ikke noe karbohydrater og sunt fett.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Om du ikke reagerer på melkeprodukter så prøv å drikke 2-3 liter H-melk hver dag. Jeg kan mer eller midre garantere at du da vil oppleve fremgang...

I tillegg til det kostholdet du har fra før av altså.

Edit: hvorfor skal du la vær å bruke kreatin?

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Om du ikke reagerer på melkeprodukter så prøv å drikke 2-3 liter H-melk hver dag. Jeg kan mer eller midre garantere at du da vil oppleve fremgang...

Dette lurer jeg faktisk på: Hva er det som er så magisk med melk, og hvorfor drikke så mye?

Vel... Vil man opp i vekt så er kcal-overskudd absolutt nødvendig.

1 liter helmelk vil gi 660 kalorier med ca 30 gram proteiner, ca 40 gram lavglykemiske karbo og ca 40 gram fett... Dette summerer seg til 660 kalorier og det er 660 kalorier av HØY kvalitet... :)

Proteinsammensetningen i melk er tilnærmet perfekt i tillegg, det samme med karboene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...