Gå til innhold

[LØST] Hjelp! D-Link DIR 655 som acess punkt


Anbefalte innlegg

Hei, har nettop kjøpt ny Trådløs ruter, og jeg har prøvd alt jeg vet innen WiFi, men får ikke til å sette den opp!

Det skal vere et enkelt access punkt, uten DHCP, uten firewall etc.. men hver gang jeg skrur av DHCP og brannmur, så får jeg ikke tildelt IP og har ikke tilgang til internet (selv om jeg setter fast IP på pcn min). Ruteren er koblet til en Tilgin VOOD fra Tafjord Mimer A/S. Om jeg kobler meg direkte opp på VOODen har jeg internett, men ikke igjennom D-Link ruteren.Jeg har kabel fra LAN på den til LAN på D-Linken..

 

Noen ideer?

 

Takker!

Endret av XiM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer da er at jeg ikke får IP adresse i det hele tatt.

 

Litt eksta informasjon:

Når jeg IKKE skrur av DHCP, og bruker den som et separat nettverk har jeg heller ikke internett via den.

 

Hva er feil?

 

Og en ting til; skal noe stillest inn i Internett delen av ruteren?

Lenke til kommentar

Nei, du bruker ikke noe av brannmur eller NAT, så innstillingene for internett (WAN) er uten betydning.

 

Så lenge du har slått på routeren og koblet kabel fra LAN. så skal du få IP fra DHCP i routermodemet.

 

EDIT: Når DHCP står på i DIR-655 så skal du koble kabel fra modem i internettporten.

 

Er du sikker på at DIR-655 fungerer som den skal?

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Det er 2 aktive tråder om lignende tema på itpro.no nå:

 

1. Jeg forsøker diverse metoder for nettverk med 2 rutere.

http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=77168

 

2. Tråd om DLink DIR-600 med firmware fra DD-WRT, skal brukes som "trådløs mottaker" fra et Tilgin rutermodem (omtrent det samme som du har).

http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=77396

 

Du vil trolig finne brukbare oppskrifter i noen av linkene til DD-WRT, selv om du beholder original firmware på ruteren.

 

NB. I begge trådene brukes ruter 2 som "trådløs mottaker" fra en annen ruter, men vi er innom de samme temaene som du lurer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...