Gå til innhold

Sandy Brige gaming pc, 8000kr, mulig?

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker å kjøpe ny maskin, hovedsaklig til gameing. Vet jo at Intel kommer med nye produkter nå så hadde håpet å få presset det inn i budsjettet.

Tenkte ikke å bruke så veldig mye, hadde håpet å få en grei maskin til 8000,-, da med skjerm og win7. Stiller ikke så høye krav, men er det mulig å få en maskin til den prisen som kjører Dawn Of War 2 på max i 1080?

Kabinett osv spiller ikke så mye rolle, men fint med litt kvalitet over delene :)

Noen som kan komme med forslag til oppsett ?

Vil btw handle fra komplett, vet det er litt dyrere enn andre, men kan hente varene på pick-up-point så tror ikke det vil være så stor forskjell fra andre butikker :)

Endret av Binders'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for Intel Core i5 2500k, tror den skal klare Dawn of War2 på 1080 og alt på max.

Nå vet jeg ikke hvor krevende DoW2 er, men regner bare med at 2500k drar det lett.

ang. skjermkort vile jeg valgt et av Radeons nye kort i HD 6000 serien, hører mye bra om dem ;)

Men blir litt tungt og finne et billigt hovedkort som støtter den nye intel socketen, så der må du minst ut med 1k.

Anbefaler minimum 4gb ram (helst 1333mhz eller mer) og minimum 650w psu.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

8k begrenser litt om du skal ha med skjerm. Men det går om du snevrer inn på kabinettkvalitet og kjører stock-kjøler etc.

Slang sammen en liten liste hos komplett i farta:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=880108&su=AF4BBC57-5D3A-4DD8-AA6C-8CA5F4986109

Ligger LGA1156 oppsett der (da komplett har ikke sandy bridge på siden per dags dato), men den kombinerte prisen på disse er identisk med et P8P67-LE hovedkort og en Intel i5-2400, som vil være å anbefale når det kommer til uka.

Grafikkortet jeg valgte var et HD 6850, som gir godt med ytelse for pengene. GTX 460 er også et godt kort, men det har vært noen problemer med dette i Dawn of War 2. Sikkert ordnet av nyere drivere, men for å være på den sikre siden...

Ellers er det en relativt standardpakke.

4GB 1333MHz minne,

600W PSU (hvilket holder til dette oppsettet, med litt å gå på),

DVD-Brenner,

500GB Harddisk (relativt rask variant),

24" Skjerm med VGA, DVI og HDMI utgang (1920x1080).

Vil du komme nærmere 8000,- kan du eventuelt gå for 21.5" skjermen fra BenQ. Du mister noen tommer, og har ikke HDMI på den, men oppløsningen er den samme.

Husk dog at ingen av disse kommer med DVI eller HDMI kabel. Om du ikke har dette fra før av, vil jeg anbefale å skaffe en ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...