fredster Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Rent bortsett fra at det åpenbart er en dårlig blokk.... . Jeg fant denne i hendelsesloggen, og det kan vel neppe være positivt for å si det mildt: "Enheten \Device\Harddisk1\D har en dårlig blokk." Den neste kommer også med (u)jevne mellomrom, men uten at jeg registrerer at noe er galt: "Tjenesten PfModNT kan ikke startes på grunn av følgende feil: Systemet finner ikke angitt fil." Til slutt den som kommer oftest, og låser PC`en fullstendig: "Tjenesten ATI WDM Specialized MVD Codec kan ikke startes på grunn av følgende feil: Tjenesten kan ikke startes, enten fordi den er deaktivert, eller fordi den ikke har noen aktiverte enheter tilordnet." Problemet med den siste feilen er at maskinen låser seg HELT hvis jeg f.eks. ser på video, men det har også skjedd på sider som f.eks. Aftenposten.no så jeg skjønner ikke en PIP. Den eneste fellesnevneren er altså dette med ATI WDM osv.... Jeg må da bruke "svenske-knappen" for å få restartet den. Ang. de to øverste, så var det tilfeldig at jeg fant de i loggen.... System information: This Computer CPU Manufacturer: GenuineIntel Number of CPU: 1 CPU Type: Intel® Pentium® 4 CPU 2.80GHz CPU Speed: 2800.2 MHz Cache size: 512KB O/S: Windows XP (WIN32) Total RAM: 2047.5 MB. Available RAM: 1433.1 MB. Video settings: 1152x864x32 Video driver: DESCRIPTION: NVIDIA GeForce 7600 GS MANUFACTURER: GeForce 7600 GS BIOS: Version 5.73.22.51.96 DATE: 10/26/06 Drive Letter: C Total Disk Space: 24.4 GBytes Cluster Size: 4.0 KBytes File system: NTFS Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg vil anta at det er harddisken din som har noen dårlige sektorer og som kanskje ikke holder så fryktelig mye lengre. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Feilmeldingen tyder på at sectorere allerede er ute av drift. Redd det du vil redde av data. Reformater. Kjør testprogram på harddisken. Hvis OK sjekk hvordan den oppfører seg fremover. Er det intern eller ekstern harddisk? Husk at minneproblemer kan medføre feil mot harddisker. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Takk for svar så langt ! Siste nytt fra feil-loggen: Hendelsestype: Feil Hendelseskilde: Ci Hendelseskategori: CI-tjeneste Hendelses-ID: 4126 Dato: 10.01.2011 Klokkeslett: 11:19:52 Bruker: I/T Datamaskin: FREDRIK Beskrivelse: Rydder opp skadet innholdsindeksmetadata på d:\system volume information\catalog.wci, indeksen vil automatisk gjenopprettes ved å filtrere alle dokumenter på nytt. Hendelsestype: Feil Hendelseskilde: Ci Hendelseskategori: CI-tjeneste Hendelses-ID: 4124 Dato: 10.01.2011 Klokkeslett: 11:19:52 Bruker: I/T Datamaskin: FREDRIK Beskrivelse: Innholdsindeksen på d:\system volume information\catalog.wci er skadet. Start på nytt og start indekseringstjenesten (cisvc) på nytt. Hendelsestype: Advarsel Hendelseskilde: Ci Hendelseskategori: CI-tjeneste Hendelses-ID: 4132 Dato: 10.01.2011 Klokkeslett: 11:19:52 Bruker: I/T Datamaskin: FREDRIK Beskrivelse: 10 inkonsekvenser ble oppdaget i egenskapslageret under gjenoppretting av katalogen d:\system volume information\catalog.wci. Noen som skjønner noe mer ? Spes. rundt det med den codecen... Jeg har heldigvis backup av det viktigste, så litt prøving og feiling går greit... Jeg mistenker forøvrig at enten så er det for lite effekt i powersupplyet eller så er det rett og slett for lite eller noe feil med minnebrikkene. Hvordan finner jeg evt ut hvor feilen ligger ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå