Gå til innhold

utrolig høyt packet loss i pingtest.net

Anbefalte innlegg

Heisann.

har to maskiner koblet direkte i modemet/routern vi fikk av ISP.

begge disse har 88%(det samme på begge av en frunn kanskje andre forstår) packet loss vi pingtest.net

har også en bærbar på soveromet som er påkoblet trådløst, denne har ikke noe tap der i det hele tatt.

alle 3 maskinene har ca 6 ms ping og ikke no jitter (vet ikke hva jitter er, men det testes det også)

noen som kan ha noe peiling på hva det feiler kabel forbindelsen?

eventuelt noe man kan gjøre for å lokalisere hvor feilen ligger nøyaktig?

vi har en VoIP router av merket pirelli(av alle ting) koblet inn i en slik linje:

ADSL: CONNECTED

Mode: G.992.5 (ADSL2+)

Upload: 1087 Kbps.

Download: 18587 Kbps.

har testet dette før mener jeg å erindre uten at det var noe pakketap, derfor er det en enda større irritasjon.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du har både modem og router levert fra ISP? eller er det routermodem?

Om det er et rent modem (ref: "Vi har en VoIP router") ville jeg først testet direkte via modemet. Ville også kjørt en tracert og ping via cmd.

Lenke til kommentar

det er en kombinert sak fra ISP ja (routermodem blir det sikkert da)

kobler fra veggen inn i denne som videre fordeler både trådløs og med kabel.

01/08/2011 15:53:22 **UDP Flood to Host** 192.168.1.66, 8080->> 00.000.000.000(endret denne adressen for privatvernetsskyld siden jeg ikke vet od den kan brukes til noe:P), 8080 (from PPPoE1 Outbound)

01/08/2011 15:53:20 DHCP Client: [ATM2]Could not find DHCP daemon to get information

denne could not find DHCP .... tingen går igjen ofte (vet ikke om det skal skje eller ikke derfor legger jeg det ut)

har ikke så stor peiling på dette, så hvilke kommandoer skal jeg kjøre ping -? tracert -?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...