DementedAlbino Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Tenkte å få på plass minnekort til kamera i dag og ser at det er stor forskjell i pris rundt om. Får 8 GB Kingston Class 4 kort til 89 kroner, så da lurer jeg på om dette vil være bra nok til både bilder og video? Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Tenkte å få på plass minnekort til kamera i dag og ser at det er stor forskjell i pris rundt om. Får 8 GB Kingston Class 4 kort til 89 kroner, så da lurer jeg på om dette vil være bra nok til både bilder og video? Jeg ville kjøpt noe raskere, Class 6 eller bedre er anbefalt for Canon 550D for video. Står det ikke hva du trenger i brukermanualen? Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Du kan risikere at du ikke får filmet med et treigt kort. D7000 krever class 6 for at du skal kunne bruke videofunksjonen. Ikke sikkert D3100 har samme begrensning, men i og med at det ka filme i HD skal du ikke se bort fra at det er lagt inn en slik begrensning. Jeg ville heller kjøpt ett 4 gb class 6 enn ett 8 gb class 4 hvis prisen var den samme. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Det bør være et kort med minimum 20mbs skrivehastighet. 30mbs er ikke å forakte, siden du kan få nytte av ekstra hastighet ved RAW-format på stillbilder. Kingston, transcend og andre billigkort ville jeg styrt unna og heller satset på merker som SanDisk og Lexar som har mindre feilprosent, selvslettinger, kortslutninger osv. SanDisk Extreme i en eller annen form er et trygt valg, usikker på Lexars alternativ men det merket er det ikke for mange som fører i Norge. Endret 8. januar 2011 av ET! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Kingston, transcend og andre billigkort ville jeg styrt unna og heller satset på merker som SanDisk og Lexar som har mindre feilprosent, selvslettinger, kortslutninger osv. Har du noe statistisk grunnlag for å kunne hevde at Sandisk/Lexar er tryggere enn konkurrentene eller er det bare fordommer? 1 Lenke til kommentar
ET! Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) ... Har du noe statistisk grunnlag for å kunne hevde at Sandisk/Lexar er tryggere enn konkurrentene eller er det bare fordommer? Basert på at de fleste (nesten alle) kortene jeg har fått inn i butikk og måttet ta rescue på har vært av disse to merkene. Over et tidsrom på 2-3år. EDIT: Det er også en tendens andre kollegaer har bemerket seg. Endret 8. januar 2011 av ET! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Har du noe statistisk grunnlag for å kunne hevde at Sandisk/Lexar er tryggere enn konkurrentene eller er det bare fordommer? Jobber du med gjenoppretting av korrupte minnekort Simen Hvordan var det med skrive/lese-hastigheten på kortet du kjøpte for en liten stund siden,husker ikke i farta men det var vel et eller annet ? Kan begynne med en minnekort-test,og her en poll med over 13K stemmer,sånn bare for og vise hva andre velger. Når deg gjelder feilrater på kingston så har vi på jobben ca 10% 1gb cf kort* som går i søpla grunnet at de ikke kommuniserer riktig. *Er ca 65 Kort som vi årlig sender til kunder med oppgraderinger,disse kortene blir kastet etterpå så det er grunnen for at vi bruker de billigeste kortene vi finner og selv med 10% svinn er det fortsatt billigst. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 ET: Ok, da tror jeg deg på det. Nautica: Testen til THG sier ingenting om feilprosent. Det gjør heller ikke den pollen. Kortet jeg kjøpte for en stund siden fungerer fint. Det leverer også den skrivehastigheten og lesehastigheten det lover. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Transcend,Kingston,og andre kort av lite kjente fabrikanter kan sikkert fungere utmerket over flere år,men det er ofte jeg tar bilder for familie og venner i div.bryllup,konfirmasjon,jubileum og lingnende sammenkomster,det blir fort et par hundre bilder da.Og disse folkene "stoler" på at jeg kan levere noen bilder til deres albumer. Jeg føler ikke og spare et par tre hundrelapper når jeg personlig er så usikker på kortene som man ofte leser negativt om i diverse floraer,Hva skal jeg si i etterkant når jeg ikke kan fremvise noen bildematerialer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Kortet jeg kjøpte for en stund siden fungerer fint. Det leverer også den skrivehastigheten og lesehastigheten det lover. Grunnen for at jeg spurte er at du aldri kom med en oppdatert test i tråden "Tips: Billig og bra minnekort, 16 GB SDHC 185 kr". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå