Gå til innhold

Hvorfor svarer "aldri" folk som selger ting?

konduktans

Anbefalte innlegg

Jeg (prøver) å kjøpe ting og selge ting på finn.no og bruktmarked.no men har et stort problem med å få kontakt med selgere. Jeg åpner ofte med f.eks "Hei, har du *gjenstanden* enda?" i tillegg til litt grunnleggende spørsmål om stand og evt. overlevering. Grunnen til at jeg spør om de har gjenstanden enda er at det er utrolig mange som legger ut ting, selger, og ikke gidder å trykke på solgt.

Ofte svarer de "ja, den har jeg enda", og så spør jeg flere spørsmål, i tillegg til å gjenta de fra forrige mail(for folk flest svarer ikke på spørsmål). Deretter svarer de på kanskje 50% av spørsmålene, og i beste tilfelle henviser de til en eller annen dårlig link eller google.

Jeg er veldig grundig ved kjøp og salg, spesielt ved sending i posten, så jeg spør mange spørsmål. Er det virkelig så rart? Hvorfor kan ikke folk svare på grunnleggende spørsmål? Jeg svarer på alle spørsmål jeg får, så hvorfor kan ikke alle andre også gjøre det?

I tillegg, hva skjer med å ikke svare? F.eks hvis jeg sender mail og spør om mer info, så får jeg ikke engang svar. Det tar to sekunder å sende "solgt" tilbake. Hvorfor ikke gjøre det!? Og hvis du har solgt den til noen andre, eller hvis du av en eller annen grunn ikke vil selge til meg, hvorfor ikke bare si det?

Folk er så innforjævlig inkompetente i blant.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke jeg spør veldig mye. F.eks nå er jeg på jakt etter hovedkort. Da er det en del ting som er interessant å spørre om.

Eksempel:

Jeg har et hovedkort som heter A7V600. Det finnes to andre modeller som heter A7V600-X og A7V600 SE. Hvis det står A7V600 i annonsen, så er det naturlig å spørre om det er A7V600 eller -X eller SE. Hadde det vært snakk om et nyere hovedkort, ville jeg også spurt om hvor mye det hadde blitt brukt, og om vedkommende har kvittering.

Sist, så spør jeg om frakt. Jeg bor på en side av Oslo, og de fleste selgere jeg har hatt kontakt med bor på den andre siden. Da er det logisk å spørre om vi kan møtes i Oslo.

Jeg spør egentlig ikke så mye mer enn det.

F.eks så fant jeg en vare jeg ville ha. Annonsen hadde ligget ute siden februar, så jeg hadde ikke stor tro når jeg sendte mail, men vedkommende svarte at han fortsatt hadde varen. Da svarte jeg med litt flere spørsmål om varen, men har ikke fått noe svar.

Jeg jobbet som telefonselger en tid tilbake, og da lærte jeg at for å få solgt ting, så må man svare på mange dumme spørsmål. Det er bare sånn det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...