Gå til innhold

Jeg skal kjøpe meg ny Imac

Anbefalte innlegg

I ganske nær fremtid skal jeg kjøpe meg Imac. Det er nok bestemt etter at jeg har vaset frem og tilbake mellom PC og Mac. Jeg tenker i utgangspunktet å gå for Macen med de specs som dere kan se under. Mitt spørsmål er da om dette holder til mye HD-redigering av video og bilder. Jeg skal kun bruke Macen kun til dette. Det er hele formålet med den og jeg vil ha noe som er skreddersydd til nettopp dette. Så da lurer jeg på om jeg har valgt smarte Specs for nettopp dette.Noen som har peiling og kan hjelpe litt?

2.93GHz Quad-Core Intel Core i7

8GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 4x2GB

2TB Serial ATA Drive

Apple Magic Mouse

Apple Trådløst Tastatur

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten grunn til å tro at det ikke skal fungere meget bra. En Mac Pro til prisen av en pen bruktbil er selvagt bedre, men slik vil det jo alltid være -- du skal være rimelig utålmodig for ikke å bli fornøyd med det du kjøper nå.

Er det slik at jeg kan gå ned på noen av spesifikasjonene og spare litt penger? Eller bør jeg vente til sommeren fordi da kommer det ut nye Imac som er bedre og prisene går drastisk ned?

Lenke til kommentar

Vente på bedre tider :p

Det som er dumt er at prisen går aldrig drastisk ned du ender bare opp med at div. butikker blir utsolgt for akkurat den maskinen du ønsket å skaffe og nyere kommer med andre spec. og kansje en smule bedre til latterlige høye priser.

I 2008 kjøpte jeg en mac pro standard + wifi 2* 2.8ghz 2 gb minne (nå 14gb) rett etterpå kom den mye modellen til mye høyere pris, så i ettertid tenker jeg at jeg hadde utrolig flaks med å få skaffet meg maccen i siste liten før de nye kom og gamle blir utfaset.

Spørsmålet er må du ha ny maskin nå? da kjøper du nå. Kan det vente da venter du.

Endret av hubbix
Lenke til kommentar

Ville holdt meg på 8GB RAM om du har råd, det øker komfortfaktoren betraktelig. Du kan sikkert gå litt ned i prosessorhastighet uten å lide nevneverdig, dette er jo bare et spørsmål om hvor mye tiden din er verdt relativt til hvor mye penger du har. Har du uendelig mye tid klarer du deg alltids med en Mac Mini til det meste, har du uendelig mye penger og uendelig lite tid er det bare å gå rett på den drøyeste Mac Proen. Endelig vurdering er det kun du som kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...