Gå til innhold

Forslag til Blizzard. Spill med dine Real ID friends.

Anbefalte innlegg

Jaha, men hva er poenget deres? Sånn iforhold til trådstarters "forslag"?

At WoW er et spill som tvinger spillere til IKKE å spille med venner?

At WoW gjør at man ikke ønsker å spille med venner?

Jeg skjønner ikke hva dere vil fram til. Jeg har ikke den erfaringen som dere isåfall har.

PS: Har spille siden tidlig 2006, så spørs det Pycno..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kan velge selv, de fleste som spiller wow ser ut til å velge å spille med fremmede.

Det er helt naturlig siden det er lettere å finne fremmede enn kjente som er på samme nivå og har samme interesser.. Og er på samme server, samme faksjon, riktige klasser, specs og som spiller til samme tider.

Lenke til kommentar

Har ikke orket å lese hele tråden, men det finnes mest sannsynligvis EN grunn til at Blizzard ikke gjør noe med dette. Det har blitt foreslått flere ganger, og svaret er nok at Blizzard vil tjene mest mulig penger på spillet. Derfor vil de heller at folk skal betale for å migrere/faction change i stedet for at de skal gjøre noe med dette.

Det er pengene som teller, og det har det alltid vært.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle kan velge selv, de fleste som spiller wow ser ut til å velge å spille med fremmede.

Det er helt naturlig siden det er lettere å finne fremmede enn kjente som er på samme nivå og har samme interesser.. Og er på samme server, samme faksjon, riktige klasser, specs og som spiller til samme tider.

Hvor har du denne informasjonen fra? Link til dokumentasjon hadde vært flott!

Problemet ditt er at du framstiller dine personlige meninger og synspunkter som om det skulle vært fakta. Helt greit at DU opplever det slikt, men du kan ikke sitte i alle mulige tråder å generalisere og påstå at sånn og sånn er det!

En stor grunn til at jeg fortsatt spiller dette spillet er nettopp p.g.a vi er en vennegjeng som spiller sammen.

Lenke til kommentar

Maverick,

Gjør du på noe i spillet som dine venner enten ikke kan eller helst bør la være å delta på? Altså at du svarer "ikke nå" eller "la oss spille sammen senere" mens du er opptatt med noe? En dungeon du er midt i teller også.

Hvis ikke du gjør det så kjenner du kanskje noen som gjør det, for mange har det slik.

Jeg trenger ikke dokumentasjon, eller at du ser ting slik de er. Hvis du vil tro noe så er det helt greit for meg

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skjer det. Er jo ikke slik at man utelukkende spiller med venner. Det er det nåkk ingen som gjør, men det er vel ikke poenget?

Jeg miner, plukker blomster og div andre ting, men det er ikke p.g.a at WoW "separerer spillere" og at jeg "velger å spiller med fremmede" å gjøre!

Jepp, jeg tror noe helt annet enn hva du tror, og at du er uenig er helt greit.

Det kalles subjektivitet. Man skal være forsiktig med å generalisere og si at slik og slik er det når det ikke er tilfelle.

Lenke til kommentar

Haha så typisk Pycnopodia svar, jeg forstår nesten ingenting av det du sier, og det gir overhode ingen mening for meg. Kav å spille sammen med venner? Javel? Mer kav en i forhold til andre spill?! Snakk om gå offtopic og lage en rar diskusjon ut av ingenting og allting. Ikke noe stygt ment mot deg, men det er liksom ikke første gang jeg ser en diskusjon du deltar i der jeg sitter igjen som et stort spmtegn :!:

Og jo man kan lage en ny character, men det krever da veldig mye. Og jo man kan kjøre en transfer, men det er sinnsykt dyrt for en liten filleting. Ofte har man flere characters på en server også, og da blir det jo et rent helvete og bytte server.

Eneste grunnen til at man ikke kan kjøre random dungeons med real id venner er vel blizzard gjerne vil tjene flesk på character transfers. Som er en automatisk hurtigprosess som ikke er i nærheten av verdien på 20 euro eller hva det nå koster.

Endret av Nycoplus
Lenke til kommentar

Haha så typisk Pycnopodia svar, jeg forstår nesten ingenting av det du sier, og det gir overhode ingen mening for meg. Kav å spille sammen med venner? Javel? Mer kav en i forhold til andre spill?! Snakk om gå offtopic og lage en rar diskusjon ut av ingenting og allting. Ikke noe stygt ment mot deg, men det er liksom ikke første gang jeg ser en diskusjon du deltar i der jeg sitter igjen som et stort spmtegn :!:

Og jo man kan lage en ny character, men det krever da veldig mye. Og jo man kan kjøre en transfer, men det er sinnsykt dyrt for en liten filleting. Ofte har man flere characters på en server også, og da blir det jo et rent helvete og bytte server.

Eneste grunnen til at man ikke kan kjøre random dungeons med real id venner er vel blizzard gjerne vil tjene flesk på character transfers. Som er en automatisk hurtigprosess som ikke er i nærheten av verdien på 20 euro eller hva det nå koster.

Jeg beskriver spillet slik det er og dersom du er uenig er det fordi du ikke klarer eller å se objektivt på spillet.

La oss si at du oppdager at en kamerat av deg spiller wow, og du vil spille med denne kameraten - listen nedenfor viser hvilke kriterier som må innfris for at dere skal kunne spille sammen.

Jeg utelater boosting av åpenbare grunner.

1. Dere må spille på samme server

2. Dere må være samme faction

3. Dere må ha samme mål eller delmål i spillet

f.eks.

- Achievements

- PvE dungeons

- PvE raid

- Pvp

- Arena pvp

- Battleground pvp

- Levling

- Goldhoarding

4. Dersom dere holder på med samme mål/delmål må dere ha klasser/specs som er kompatible for hverandre. For eksempel er ikke to holy-prester særlig konkurransedyktig i arenaene.

5. Spille omtrentlig like mye slik at ikke en av partene drar ifra

6. Ha omtrent like gode items

Alt dette er store hindere i veien for enhver som ønsker å samarbeide. Hvis noen faktisk klarer å samarbeide så er det på tross av spilldesignet som vanskeliggjør samarbeid blant venner.

Selv spiller jeg Minecraft, dette kan jeg spille når som helst med hvem som helst. Og alle kan spille med alle hele tiden helt fra de logger inn.

I WoW går folk enten lei av spillet og av å spille med venner eller de begynner å spille med fremmede istedenfor å være med venner, det brukes gjerne som påskudd at man spiller med fremmede for å gjøre seg klar til å spille med venner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Resten er nødvendig også, husk jeg tar ikke med boosting. Det er begrenset hvor mange timer, dager, uker, måneder en venn gidder å booste en annen venn - da går han lei eller spiller med fremmede han ikke trenger å booste.

De siste 10 jeg er blitt kjent med som spiller wow spiller på helt forskjellige servere. Hva tror du sjansen er for at noen du møter spiller på nettopp din server og samme faction?

225 realms = 0,44% sjanse, deler du dette med to har du sannsynligheten for at han eller hun også er samme faction = 0,22% sjanse. Da skal du møte 500 wow-spillere før du statistisk sett har en du kan spille med.

Det er mye lettere å finne medspillere i nærmiljøet utenfor spillet, mye lettere enn å finne folk i nærmiljøet som spiller wow inne i spillet - det er som å se etter nåla i høystakken.

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er noe negativt men jeg forklarer hvorfor det er slik at venner går lei av å spille med hverandre og dermed av spillet hvis de ikke finner fremmede de kan spille med.

De fleste som spiller wow har en main karakter de fokuserer på og de har ikke tid til å kaste vekk tid - det vil si gjøre noe som ikke oppgraderer main karakteren. Dersom de spiller mye nok har de kanskje mer enn en karakter og overflødig tid (de går tom for gjøremål på main-karakterene)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Husker da jeg spilte min første rogue @ grim batol for xx år siden, det var Zul'farrak instance og jeg var level 40.

Det var en annen rogue i group, men etter litt wiping og AFK fra andre begynte jeg å chatte med roguen og til slutt endte det seg med at han var romkameraten min i militæret.

Jau jau.

Lenke til kommentar

det at man ikke spiller med venner kan diskuteres. Eneste grunnen til at jeg startet med wow var fordi en venninde introduserte meg for det.

Og eneste grunnen til at jeg er i den guilden jeg er, er fordi jeg har en par 2-3 irl venner som også spiller der.. Sist uke så var det en kompis av oss som flyttet server for å joine oss..

Så jeg kan ikke si meg enig med at man ikke spiller med vennene sine. Jeg sier ikke at man gjør det hele tiden, men vi har muligheten til å raide sammen..spille pvp.. og det er jo morsomt. Men jeg har jo fremdeles 4-5 andre venner som spiller wow, men som desverre spiller på andre servere.

Lenke til kommentar

Jeg kan forestille meg at jeg kunne blitt bitter dersom jeg hadde "venner" i spillet. Men det er ikke poenget - selv om dere ikke forstår årsaken like godt som meg så er wow ut uegnet spill å spille med nye venner som du blir kjent med..

Jeg gidder ikke engang å spørre om hvilken server folk er på for det er ingen vits i å spørre om det.

"så du og spiller wow? Kult!"

"joda, er moro det"

"hvilken server spiller du på?"

"emeriss"

"Kjipt, jeg er på dunemaul.."

Kan like godt spørre om noen spiller dunemaul-(A) eller (h) - er man på ulike servere er det som om en spiller forskjellige spill.

Jeg har blitt kjent med hvertfall et dusin spillere siste tiden hvor ingen spiller med hverandre og alle klager over dette. Meget lite sosialt i forhold til mange andre spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...