Gå til innhold

Forslag til Blizzard. Spill med dine Real ID friends.

Anbefalte innlegg

Vis jeg skulle ønsket noe Blizzard kunne gjort for å forbedre spillbarheten, så mener jeg det ville vært alle tiders dersom de hadde gjort det mulig for spillerer å faktisk spille med andre Read ID friends.

Foreksempel, jeg har 5-6 Real ID friend, som også er mine irl venner. Desverre så spiller vi ikke på samme servere noen av oss omtrent.

Det hadde vært genialt om man kunne ha på en eller annen måte kunne gjort det mulig å ta en instance med dem.

Nå kjønner jeg jo at cross realm bare inngår i den battlegruopen man er i....men ville det vært mulig med noe slik i fremtiden tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke likt forslaget ettersom venner som ønsker å spille med hverandre allerede kan gjøre dette ved å lage nye helter på samme server eller flytte sine eksisterende helter til samme server, der ene alternativet er gratis.

Mitt inntrykk av wow er at mange foretrekker å spille med fremmede nettopp for å komme vekk fra sine venner og derfor ikke samles på samme server.

Det er like greit ettersom spillet splitter opp kompisgjengen på en måte jeg ikke har sett i noe annet spill, jeg syntes det var vanskelig å finne felles gjøremål i spillet grunnet inndelingen i nivåer og lignende. Enten er man ikke kvalifisert eller en av partene er overkvalifisert.

Resultatet er at det eneste man gjør på nesten er å alene forberede seg på spille sammen ved et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke likt forslaget ettersom venner som ønsker å spille med hverandre allerede kan gjøre dette ved å lage nye helter på samme server eller flytte sine eksisterende helter til samme server, der ene alternativet er gratis.

Mitt inntrykk av wow er at mange foretrekker å spille med fremmede nettopp for å komme vekk fra sine venner og derfor ikke samles på samme server.

Det er like greit ettersom spillet splitter opp kompisgjengen på en måte jeg ikke har sett i noe annet spill, jeg syntes det var vanskelig å finne felles gjøremål i spillet grunnet inndelingen i nivåer og lignende. Enten er man ikke kvalifisert eller en av partene er overkvalifisert.

Resultatet er at det eneste man gjør på nesten er å alene forberede seg på spille sammen ved et senere tidspunkt.

Vi andre som ikke er asosiale liker forslager til janern

Lenke til kommentar

Dere misforstår, spillere som vil spille sammen har muligheten til å gjøre det nå men de velger å la være. Hvis dere liker forslaget spiller dere feil spill siden spillet forhindrer at man kan spille sammen, det ville vært bedre å spille noe annet hvor man ikke var en byrde for hverandre.

Skal en spille arena sammen skal en ha riktige klasser..

"Desverre vi trenger ikke flere shamaner"

I raids må en ha gode items og kunne taktikker..

"Skaff bedre items først så kan dere bli med"

I pugs må en ha achievement og gearscore..

"achievements and gs plz"

I heroics må en ha riktige klasser eller god dps..

"nei vi har en tank"

I pvp er det sjelden venner er på samme nivå..

"du har bare såvidt gladiator rank, vi aimer på topp 0,5%"

Wow er uegnet å spille med venner, man går fort lei eller begynner å spille med fremmede etter det jeg har sett.

Etter at folk har grindet 80 levler i dungeons vet jeg ikke hvor gøy de syntes det er å fortsette å grinde dungeons men det kan hende det er interesse blant venner til å grinde dungeons sammen siden de kan fortsette spille resten av spillet alene.

Detectable, jeg skal ikke prøve å forstå det men hvis mange nok vil ha det sterkt nok så vil det bli implementert, trolig mot en økt månedspris for tjenesten.

Lenke til kommentar

Får aldri nokk shamaner i pvp :nei:

"såvidt gladitaor" er fortsatt top 0,5%...

Endret av Falgny
Lenke til kommentar

Får aldri nokk shamaner i pvp :nei:

"såvidt gladitaor" er fortsatt top 0,5%...

Stemmer det.. Tenkte på topp rank som får mount og får permanent tittel.

Lenke til kommentar

WoW ikke lagd for å spille sammen med venner? Hadde jeg ikke hatt noen venner som spilte WoW, hadde jeg sluttet for lengst, er ikke det samme å spille sammen med personer du ikke kjenner fra før av som å spille med ekte venner som du har kjent hele livet.

Kanskje du ikke har så gode venner og det er derfor du ikke får være med på ting de gjør?

Lenke til kommentar

WoW ikke lagd for å spille sammen med venner? Hadde jeg ikke hatt noen venner som spilte WoW, hadde jeg sluttet for lengst, er ikke det samme å spille sammen med personer du ikke kjenner fra før av som å spille med ekte venner som du har kjent hele livet.

Kanskje du ikke har så gode venner og det er derfor du ikke får være med på ting de gjør?

Vær ærlig, hvor mye av tiden spiller du sammen med vennene dine? Er det ikke mer slik at du logger inn og spiller uavhengig om du vet de er logget på eller ikke? Dersom de ikke er logget inn spiller du likevel? Og dersom de er pålogget så er dere begge egentlig for opptatt til å spille med hverandre? Kan tross alt ikke kaste vekk tid når man har viktige ting å gjøre, dvs. alt som øker ilvl eller skills. Derfor så mange spiser ved pcen, de kan tross alt ikke kaste bort tid på å spise.

Det var ikke vennene jeg tenkte på men det at wow har så mye å by på at det er vanskelig å finne felles gjøremål. Dersom for eksempel dine venner spiller kun arena og du spiller kun raids vil dere aldri spille sammen.

Jeg syntes det er ofte slik at en av partene er uinteressert eller over/underkvalifisert for de ulike utfordringene og dette forhindrer folk i å faktisk spille sammen. At det er et trist system hvor alle kunne spilt sammen men likevel ikke gjør det siden det kommer i veien for oppgradering av spillkarakteren.

Oppgradering av spillhelten er det som holder folk avhengige og på et punkt må de velge - enten går de lei siden de ikke får oppgradert mer eller de spiller mer med fremmede og mindre med venner. Spilltiden med venner blir prioritert siden det er viktigere å forbedre spillfiguren enn det er å spille sammen med venner.

Greit nok at det er et genialt system som mange liker men det passer likevel ikke for alle.

Lenke til kommentar

Jeg klarer rett og slett ikke å forstå hvor du vil med dette?

Fordi mange som spiller prioriterer andre ting enn å spille med venner så bør det ikke være mulig?

Om dette skulle bli implementert er det vel bare å la være å bruke det om man ALDRI vil spille med venner, mens resten som vil spille med venner kan bruke det, uansett om det er 10%, 30%, eller 100% av spilltetiden sin de ønsker å dele med irl-venner?

Jeg spiller forøvrig nesten bare med venner, er det ingen venner jeg kan spille sammen med spiller jeg ikke noe særlig.

Lenke til kommentar

hvis du slutter å være så hardcore og tenker litt mindre på personlige prestasjoner og heller spiller litt mer for the lulz i 'godt lag' som det heter så blir det plutselig mye mer gøy..

jeg blir vertfall jævlig trøtt av å kjøre hardcore instancer i timevis og da hadde det vært kos å kunne kjøre litt mer daffe ting mens man preiker drit over skype og slipper å forklare tanken at han må lære seg taccs før han bare mater på.. i mitt tilfelle har jeg nettop blitt "kjent" med en hel del nye folk fordi det er mange som jobben min som har vert skap gamere uten av noen av oss har vert klar over det, men vi er alle på forskjellige realm, og er alt for integrerte i guild, arena teams osv for å gidde å bytte realm, eller å starte en ny character som main.. men å ha muligheten i ny å ne hadde vert utrolig "nifty" og hadde helt klart gitt mye ekstra for meg i spillet..

Lenke til kommentar

Jeg spiller bare sammen med venner og bekjente, i guildet vårt, uten utenforstående i, er vi rundt 20stk som er mer eller mindre aktive, og har det gøy med forskjellige ting. Prater på norsk i guildchat om ting som skjer, spiller battlegrounds av og til, litt heroics og andre dungeons og raids mens vi prater på skype osv. Kjekt det. :thumbup:

Denne muligheten har jo vert tilstede siden betaen, spill på samme server og man får spille sammen, skjønner ikke problemet.

Lenke til kommentar

Jeg spiller bare sammen med venner og bekjente, i guildet vårt, uten utenforstående i, er vi rundt 20stk som er mer eller mindre aktive, og har det gøy med forskjellige ting. Prater på norsk i guildchat om ting som skjer, spiller battlegrounds av og til, litt heroics og andre dungeons og raids mens vi prater på skype osv. Kjekt det. :thumbup:

Denne muligheten har jo vert tilstede siden betaen, spill på samme server og man får spille sammen, skjønner ikke problemet.

Problemet er at wow er wow, r0zie sa det som det er..

men vi er alle på forskjellige realm, og er alt for integrerte i guild, arena teams osv for å gidde å bytte realm, eller å starte en ny character som main..

tmg, Såklart. Det blir et prioriteringsspørsmål, jeg mener at siden spillerene i så stor grad nedprioriterer å spille med venner vil gjerne Blizzard prioritere andre ting istedenfor. Spillerene gjør det de har mest lyst til å gjøre og jeg tror flertallet foretrekker å isolere seg med fremmede.

Lenke til kommentar

Dere misforstår, spillere som vil spille sammen har muligheten til å gjøre det nå men de velger å la være. Hvis dere liker forslaget spiller dere feil spill siden spillet forhindrer at man kan spille sammen, det ville vært bedre å spille noe annet hvor man ikke var en byrde for hverandre.

Jeg sier: Bare bli med, vi prøver i 2vs2 bracket. Men i 3vs3'n er vi litt seriøse og da har vi nok ikke riktige klasser. Eller så kan vi gjøre det med alt'n min.

I raids må en ha gode items og kunne taktikker..

"Skaff bedre items først så kan dere bli med"

Jeg sier: Tror ikke du har godt nok gear. Men jeg gjør gjerne noen dungeons med deg for å geare deg opp!

I pugs må en ha achievement og gearscore..

"achievements and gs plz"

Jeg sier: Har du venner gjør du ikke pug's....

I heroics må en ha riktige klasser eller god dps..

"nei vi har en tank"

Jeg sier: Du, av all verdens tilfeldighet så har vi en tank allerede så du må nok kjøre offspec (koster 10g)

Jeg sier: (Dette poenget ble bare alt for dumt) Det går ann å pvp'e litt sammen for gøy allikevel.

Wow er uegnet å spille med venner, man går fort lei eller begynner å spille med fremmede etter det jeg har sett.

Etter at folk har grindet 80 levler i dungeons vet jeg ikke hvor gøy de syntes det er å fortsette å grinde dungeons men det kan hende det er interesse blant venner til å grinde dungeons sammen siden de kan fortsette spille resten av spillet alene.

Detectable, jeg skal ikke prøve å forstå det men hvis mange nok vil ha det sterkt nok så vil det bli implementert, trolig mot en økt månedspris for tjenesten.

Men helt ærlig tror jeg dette bare er en troll. For så dum går det faktisk ikke ann å være :p

Lenke til kommentar

Jeg sier: Bare bli med, vi prøver i 2vs2 bracket. Men i 3vs3'n er vi litt seriøse og da har vi nok ikke riktige klasser. Eller så kan vi gjøre det med alt'n min.

Jeg sier: Tror ikke du har godt nok gear. Men jeg gjør gjerne noen dungeons med deg for å geare deg opp!

Jeg sier: Har du venner gjør du ikke pug's....

Jeg sier: Du, av all verdens tilfeldighet så har vi en tank allerede så du må nok kjøre offspec (koster 10g)

Oppsummert: Uegnet å spille i lag med venner.. Alt du foreslår er at den bedre spilleren som er overkvalifisert kan booste den mindre kvalifiserte spilleren. Å booste andre er ikke så veldig gøy i lengden.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Dere trenger ikke å være enig men wow separerer spillerene på en måte som gjør det vanskelig å spille sammen. At folk befinner seg på ulike servere og/eller faksjoner er bare to av elementene som er med på å skille spillerene fra hverandre, det er utallige andre og resultatet er at det ikke er så enkelt som det burde være å spille med vennene sine.

Jeg har trolig spilt wow lengre enn dere begge til sammen og jeg har sett utviklingen helt fra releasedagen, det kan jeg ikke forvente at alle andre også har gjort.

Lenke til kommentar

Pycnopodia har jo et poeng, da. Jeg liker gjerne å spille med rl venner og prate drit på skype, men det blir jævlig plagsomt til tider. F.eks på bylan fant 2 tjommier som suger max ut at vi skulle gå i arena sammen med en av altene mine og det var faen meg det verste jeg har opplevd i arena på lenge. Selv om jeg liker å spille litt med rl venner er det jo ikke pga de jeg spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...