Gå til innhold

Støtte for .raw i w7 64 bit?

Anbefalte innlegg

Finnes det, eller må en skaffe seg et egent program i w7 64 bit for å kunne se .raw filer og thumbnails?

Jeg har en haug med .raw bilder tatt med et Eos 450D kamera, har ikke cden til kameraet lenger så husker ikke hvilket visningsprogram som fulgte med. Hadde satt pris på om noen kunne si meg hvordan jeg kan få sett bildene i windows, eventuelt hvilket program jeg kan bruke til å se bildene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at du må ha original Canon programvare for og kunne benytte dette,og du får ikke lastet ned DPP uten og ha CD-plata eller finne en "løsning" som lar deg laste ned uten CD-platen da programmene fra Canon er låst.

Lenke til kommentar

Dumt at du ikke har programvaren til Canon, for DPP til behandling av RAW filer er ypperlig. Tror nok du kan få lastet det ned om du kontakter Canon og har "identitets"-nummeret på ditt kamera.

Det er mulig å laste ned og installere Canons programvare selv om man har mistet CDen som fulgte med. Det som trengs er å endre noe i registry og det har vært beskrevet flere ganger i forumet. Jeg har ingen link, men det burde være mulig å finne en beskrivelse med google eller ved å søke i forumet.

Lenke til kommentar

Registry entries finner du her.

Kjør inn dem, og så kan du laste ned og installere alt det nyeste av Canons programvare.

Så kan du bruke Zoombrowser EX eller kanskje heller Digital Photo Professional for å se på og behandle bildene. :)

DPP må brukes på RAW filene ja, Zoombrowser behandler de ikke, men ZB er et ypperlig program å ta bildene inn i og ordne de i mapper der. Har brukt det i mange, mange år, helt fra min første ixus, og har ikke tenkt å slutte med den.... :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...