Ekinorak Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Finnes det, eller må en skaffe seg et egent program i w7 64 bit for å kunne se .raw filer og thumbnails? Jeg har en haug med .raw bilder tatt med et Eos 450D kamera, har ikke cden til kameraet lenger så husker ikke hvilket visningsprogram som fulgte med. Hadde satt pris på om noen kunne si meg hvordan jeg kan få sett bildene i windows, eventuelt hvilket program jeg kan bruke til å se bildene. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Google er en søkemotor som hjelper deg å finne informasjon på nettet. Med en imponerende nøyaktighet finner man ofte det man vil på de første treffene. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det er ikke .cr2 filer du har fra Canon kameraet ditt da? Picasa tror jeg leser canon-råfiler. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Google er en søkemotor som hjelper deg å finne informasjon på nettet. Med en imponerende nøyaktighet finner man ofte det man vil på de første treffene. Problemet er at du må ha original Canon programvare for og kunne benytte dette,og du får ikke lastet ned DPP uten og ha CD-plata eller finne en "løsning" som lar deg laste ned uten CD-platen da programmene fra Canon er låst. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Hei, prøv kanskje en av disse? http://download.cnet.com/RawShooter-Essentials-2006/3000-12511_4-10374172.html?tag=mncol;5 http://download.cnet.com/Stepok-RAW-Importer/3000-12511_4-10625658.html?tag=mncol;5 Endret 8. januar 2011 av Nator Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Dumt at du ikke har programvaren til Canon, for DPP til behandling av RAW filer er ypperlig. Tror nok du kan få lastet det ned om du kontakter Canon og har "identitets"-nummeret på ditt kamera. Lenke til kommentar
a_m_e_s Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg bruker Fastpictureviewer, og det fungerer ypperlig. Koster $15, men det er det verdt spør du meg. Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Dumt at du ikke har programvaren til Canon, for DPP til behandling av RAW filer er ypperlig. Tror nok du kan få lastet det ned om du kontakter Canon og har "identitets"-nummeret på ditt kamera. Det er mulig å laste ned og installere Canons programvare selv om man har mistet CDen som fulgte med. Det som trengs er å endre noe i registry og det har vært beskrevet flere ganger i forumet. Jeg har ingen link, men det burde være mulig å finne en beskrivelse med google eller ved å søke i forumet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Canons codec støtter ikke 64bit, så du kan ikke bare laste ned Canon-drivere og automatisk se thumbnails som du kan til andre OS. Desverre. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Med en imponerende nøyaktighet finner man ofte det man vil på de første treffene. Ja, kjempeimponerende med util til win xp når det var snakk om 64bit win 7. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Registry entries finner du her. Kjør inn dem, og så kan du laste ned og installere alt det nyeste av Canons programvare. Så kan du bruke Zoombrowser EX eller kanskje heller Digital Photo Professional for å se på og behandle bildene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Registry entries finner du her. Kjør inn dem, og så kan du laste ned og installere alt det nyeste av Canons programvare. Så kan du bruke Zoombrowser EX eller kanskje heller Digital Photo Professional for å se på og behandle bildene. DPP må brukes på RAW filene ja, Zoombrowser behandler de ikke, men ZB er et ypperlig program å ta bildene inn i og ordne de i mapper der. Har brukt det i mange, mange år, helt fra min første ixus, og har ikke tenkt å slutte med den.... Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Takk for hjelpen, får vel bare bruke Zoombrowser til å se på dem. Merkelig at Canon ikke lager codec til windows 7 64bit for raw, er jo ganske standard nå til dags. Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Takk for hjelpen, får vel bare bruke Zoombrowser til å se på dem. Så det var noen som foreslo Picasa i et tidligere innlegg, har du prøvd det? Picasa viser RAW-filer fra 450D. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Takk for hjelpen, får vel bare bruke Zoombrowser til å se på dem. Så det var noen som foreslo Picasa i et tidligere innlegg, har du prøvd det? Picasa viser RAW-filer fra 450D. Takk, 1000ganger bedre enn zoombrowser. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Google er en søkemotor som hjelper deg å finne informasjon på nettet. Med en imponerende nøyaktighet finner man ofte det man vil på de første treffene. Tror du har missforstått hva et forum er til Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Jeg bruker ACDSee Pro 4, det koster litt men er helt fantastisk. Husker ikke hvor mange typer RAW filer den støtter men det er mange, i tillegg kan du redigere bildene dine. Endret 21. mai 2011 av Gibos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå