Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Gutt på 17, trenger råd.

For et år siden forelsket jeg meg i en jente i klassen. Vi ble gode venner, møtes/møttes på skolen, etter skolen og noen få ganger i helgene. Litt før jul klarte jeg endelig og be henne med ut (både min første date og hennes). Hun sa at hun hadde en kjempe fin kveld. vi holdte kontakten i jula, men bare på nettet. jeg var usikker, så for noen dager siden, etter skolen spurte jeg henne om "du vil ha et sånt forhold ikkesant?" hun sa at hun ikke så på meg som mer en, en "beste venn" og at hun ikke hadde sånne følelser for meg.

Neste dag ble det selvfølgelig litt pinlig, vi bestemte oss for å forbli venner. Men jeg spurte om hun kunne se oss sammen en gang i fremtiden. Hun sa at hun ikke var sikker, men vis det skulle skje, skulle hun si ifra.

Sånn som jeg ser det har jeg fortsatt en sjanse. Så skal jeg prøve å finne noen andre eller skal jeg vente? i så fall, kan jeg få noen råd. Vet at det bare har gått noen få dager, men jeg trenger de rådenne virkelig.

takk for hjelpen på forskudd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Nå er det jo litt vanskelig å se inni hodene på folk, og iallefall når man ikke ser folkene, men hvis hun sier at dere skal være venner så spørs det nok om det er det hun vil ja. Eventuelt så må du bare vente og se hva som skjer. Tror ikke du skal forhaste deg så mye iallefall, og det er nok ikke veien å gå å mase på henne heller. Du får bare se hva som skjer.

Lykke til.

Hilsen. wil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg spurte om hun kunne se oss sammen en gang i fremtiden. Hun sa at hun ikke var sikker, men vis det skulle skje, skulle hun si ifra.

Boy, hvor har jeg ikke hørt den før.. Nå er det du som kjenner hun, og du vet selv best om du vil fortsette å prøve og få hun, eller om du vil gå videre. Det hender (ofte?) at jenter sier ting som ikke stemmer overens med det de egentlig føler, men erfaringsmessig må jeg nesten si at denne uttalelsen altfor ofte ender opp på samme måte som "jeg skal tenke på det".

Lenke til kommentar

Hei. Nå er det jo litt vanskelig å se inni hodene på folk, og iallefall når man ikke ser folkene, men hvis hun sier at dere skal være venner så spørs det nok om det er det hun vil ja. Eventuelt så må du bare vente og se hva som skjer. Tror ikke du skal forhaste deg så mye iallefall, og det er nok ikke veien å gå å mase på henne heller. Du får bare se hva som skjer.

Lykke til.

Hilsen. wil.

takk for det gode rådet :)

Skall prøve så godt jeg kan...

Lenke til kommentar

Går da ann å gjøre to ting på en gang? Det blir bare dumt å sitte og vente på en jente, som muligens aldri vil få følelser for deg. Er helt poengløst å se på deg selv som opptatt fordi du har følelser for en annen. Gå ut å ha det gøy, finn andre jenter. Kanskje du får følelser for en annen jente, og glemmer helt denne jenta.

Om du spør meg om jeg tror hun vil få følelser for deg etterhvert, så tviler jeg.. Når du bruker et år på å bli kjent med henne, og blir hennes "beste venn", så helt plutselig raser du ut med "du vil ha et sånt forhold ikkesant?", så ser ting ganske dårlig ut. Fra å være en god venn, til plutselig å bli en kjæreste, blir er ganske røff overgang, for å si det sånn..

Og btw, å gjøre opp en avgjørelse på grunnlag av en forumbruker, blir vel igrunn også litt spesielt..

Og hva mener du med at du skal finne noen andre? Er du systematisk på leting etter en kjæreste? Sorry, men jeg synes du høres ganske desperat ut...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva mener du med at du skal finne noen andre? Er du systematisk på leting etter en kjæreste? Sorry, men jeg synes du høres ganske desperat ut...

kanse litt :(

Men det jeg tenker mest på er om jeg bør fortsette å prøve, eller gi opp.

Og jeg føler at det hjelper virkelig å snakke med noen om det

Bare vær helt avslappet rundt det. Ikke ta nederlaget så tungt. Du må ha en holdning som sier at det spiller ingen rolle om hun avslo, du er ikke avhengig av henne for å være lykkelig. Du kan få en annen jente om du vil.

Nøkkelordet her er vel igrunn selvtillit.

For all del, ikke vær masete eller innpåsliten. Det gir kun motsatt effekt.

Du trenger heller ikke gi opp. Om du en gang er alene med henne, prøv å føl deg litt fram. Om dere f.eks. ser en film sammen, legg armen din rundt henne, se hvordan hun reagerer. Om hun er komfortabel med det, eller tar initiativ til å f.eks. legge hodet hennes på skulderen din, så er det bare å eskalere videre.

Du skal ikke si at du interessert i henne, du skal vise det..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da ikke nødvendig å rakke så voldsomt ned på gutten? Selvfølgelig har han en sjanse på jenta. Hadde vært værre, hvis han f.eks hadde vært så sjenert at han ikke hadde turt å si noe direkte til hun engang, som det var en episode av her på Forumet. De er bestevenner, og jenta kan fort få følelser for han.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da ikke nødvendig å rakke så voldsomt ned på gutten? Selvfølgelig har han en sjanse på jenta. Hadde vært værre, hvis han f.eks hadde vært så sjenert at han ikke hadde turt å si noe direkte til hun engang, som det var en episode av her på Forumet. De er bestevenner, og jenta kan fort få følelser for han.

Jeg rakker ikke ned på gutten, jeg prøver bare å få ham til å se realiteten.

Om han har en sjanse kan vel ingen av oss vite uansett, så det blir bare spekulasjoner og personlige meninger.

Er klar over at ting kunne vært verre ja, men det er vel egentlig ikke poenget her..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes at du tar litt for mye i. Han har lite selvtillit fra før av, og noen av dine tidligere innlegg lenger opp i tråden, forsterker ikke den. Utifra det han forteller oss, har han absolutt en sjanse. Men som du påpeker, må man ikke virke for desperat og balansere det hele. Helt greit å flørte, men å spørre rett ut: '' Vil du bli sammen med meg? '', er kanskje litt i overkant.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...