runhag1 Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hei folkens,ny her,flott forum,men trenger litt hjelp. Har tenkt og anskaffe meg en ny stasjonær pc for streaming fra min tv til pc. Er ikke helt sikker på hva slags intel core jeg skal bruke,lite erfaring på dette. Men vet at denne pc`n skal være : 3.2ghz Ha 6 gb ram og kan ha mulighet til og oppgradere til 8-16 1 Tb Harddisk Windows 7. Har skjerm og tastatur. Vurderte denne : http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Stasjon%C3%A6r-PC/Prefabrikkert-PC/Acer/Acer-Aspire-M5910-Intel-i3-550-6GB-1TB-DVD-HD5750-OR-W7HP64-43870.aspx Råd hadde vært hyggelig. Tv capture card fra tv til pc er noe jeg også sliter med og finne, noen bra HD kort dere kan anbefale som funker greit med de fleste kanaler ? Takker for hjelp, håper jeg fulgte retningslinjene Endret 7. januar 2011 av runhag1 Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hei folkens,ny her,flott forum,men trenger litt hjelp. Har tenkt og anskaffe meg en ny stasjonær pc for streaming fra min tv til pc. Er ikke helt sikker på hva slags intel core jeg skal bruke,lite erfaring på dette. Men vet at denne pc`n skal være : 3.2ghz Ha 6 gb ram og kan ha mulighet til og oppgradere til 8-16 1 Tb Harddisk Windows 7. Har skjerm og tastatur. Vurderte denne : http://www.netshop.n...HP64-43870.aspx Råd hadde vært hyggelig. Tv capture card fra tv til pc er noe jeg også sliter med og finne, noen bra HD kort dere kan anbefale som funker greit med de fleste kanaler ? Takker for hjelp, håper jeg fulgte retningslinjene Hvorfor så sinnsyk mye RAM? Lenke til kommentar
runhag1 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Hei folkens,ny her,flott forum,men trenger litt hjelp. Har tenkt og anskaffe meg en ny stasjonær pc for streaming fra min tv til pc. Er ikke helt sikker på hva slags intel core jeg skal bruke,lite erfaring på dette. Men vet at denne pc`n skal være : 3.2ghz Ha 6 gb ram og kan ha mulighet til og oppgradere til 8-16 1 Tb Harddisk Windows 7. Har skjerm og tastatur. Vurderte denne : http://www.netshop.n...HP64-43870.aspx Råd hadde vært hyggelig. Tv capture card fra tv til pc er noe jeg også sliter med og finne, noen bra HD kort dere kan anbefale som funker greit med de fleste kanaler ? Takker for hjelp, håper jeg fulgte retningslinjene Hvorfor så sinnsyk mye RAM? Hehe fikk bare råd til og ha en del Ram, så for og være helt ærlig,så har jeg ikke mye peiling på dette Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har selv 6gb, aldri fått bruk for meg enn 4gb. Tror 6gb holder i massevis. Lenke til kommentar
runhag1 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Har selv 6gb, aldri fått bruk for meg enn 4gb. Tror 6gb holder i massevis. Ja holder nok masse, vanskeligere og velge hva jeg trenger/ må ha av andre komponenter. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvorfor 3.2Ghz? Du vet at det ikke er det eneste man må se på når man velger prosessor? Men siden du snakker om HD-streaming med capture-card kommer du nok til å trenge en del kraft. Lenke til kommentar
runhag1 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Hvorfor 3.2Ghz? Du vet at det ikke er det eneste man må se på når man velger prosessor? Men siden du snakker om HD-streaming med capture-card kommer du nok til å trenge en del kraft. Ja var det jeg tenkte,så at en del av disse tv capture kortene krevde 3.2 ghz,så mest derfor,og ha litt ekstra kraft fra dag 1 er vel bare et +. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå