Gå til innhold

Hvordan kan man slippe å ta opp franskeksamen en tredje gang?

sunshine0

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre når jeg er ferdig på videregående? Jeg har altså fått stryk i den skriftlige franskeksamen min 2 ganger nå og dersom jeg skal ta den opp en gang til må jeg både ta skriftlig og muntlig, noe jeg er veldig umotivert til å gjøre med tanke på 2 ganger med stryk. Jeg vil jobbe som resepsjonist og hvis jeg hadde bestått denne eksamen hadde jeg hatt generell studiekompetanse, men pga stryk vil jeg bare få kompetansebevis. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å bli resepsjonist fortest mulig (da tenker jeg på å ikke måtte gå to år med salg og service for så lærlingtid) - er det mulighet for å gå rett ut som lærling hvis man har erfaringer med salg og service på CV? Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordyping i Engelsk var kansje av den "gamle" reformen. Selv hadde jeg valget, fransk, engelsk eller tysk. Engelsk ble en selvfølge for meg :)

Når det gjelder eksamenen din så er det en konsekvens av valget ditt. Desverre er eneste mulighet å starte på nytt. Privatist eller utland, eventuellt videregående skole om igjen. Kansje ikke så veldig aktuelt.

Jeg anbefaler deg å ta faget seriøst istedet. Det er ett tungt fag, men etter erfaring fra samboeren min er faget letter så snart du får dreisen på det. Husk, hvis du har andre rundt deg som er interesserte i å være med å lære går ting noe lettere. Det er viktig å bruke språket, ikke bare lære det.

Som Blåbær skriver, språkkurs er genialt! Koster, men flotte turer og masse å lære og oppleve :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Siden vi var 4 stykker som strøk på eksamen har skolen satt opp en ekstraundervisning for oss rettet mot eksamen. Får håpe dette fungerer! Kan ikke si at det frister så mye med å ha 6 eksamener til våren, men shit au!

Bomsterjente: Jeg fikk også vite at det er en unntaksregel; det året man fyller 23 gjelder bare de fem fagene matte, naturfag, samfunnsfag, engelsk og norsk - disse fagene er de eneste han trenger for å komme i "voksenkvota" med generell studiekompetanse. Jeg har valgt å ikke gjøre dette, med mindre jeg stryker en tredje gang - da blir det heller jobbing frem til da.

Reg2000: Unødvendig med slike kommentarer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...