sunshine0 Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre når jeg er ferdig på videregående? Jeg har altså fått stryk i den skriftlige franskeksamen min 2 ganger nå og dersom jeg skal ta den opp en gang til må jeg både ta skriftlig og muntlig, noe jeg er veldig umotivert til å gjøre med tanke på 2 ganger med stryk. Jeg vil jobbe som resepsjonist og hvis jeg hadde bestått denne eksamen hadde jeg hatt generell studiekompetanse, men pga stryk vil jeg bare få kompetansebevis. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å bli resepsjonist fortest mulig (da tenker jeg på å ikke måtte gå to år med salg og service for så lærlingtid) - er det mulighet for å gå rett ut som lærling hvis man har erfaringer med salg og service på CV? Takk for svar! Lenke til kommentar
Blomsterjente Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei! Dette lurer jeg også på. Kjæresten min har nettopp fått vite at han har strøket for andre gang. Kan noen være så snill å komme med noen gode råd???? PLEEEAAASE :-D Lenke til kommentar
Flandyn Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei. Det eneste muligheten jeg kan komme med er å bytte fra fransk til engelsk fordypning noen uker før eksamen. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei. Det eneste muligheten jeg kan komme med er å bytte fra fransk til engelsk fordypning noen uker før eksamen. Det finnes ikke noe slikt som engelsk fordypning på VGS. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Tja du kunne jo prøve å jobbe med faget denne gangen. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 det finnes engelsk fordypning, det hadde jeg på vgs. men det er forskjell fra skole til skole hva slags valgfag man har. hør om du kan bytte til et annet valgfag skolen din har.. eller så må du bare pugge som en tulling og bestå eksamen! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 1. Gå på privatskole, som f.eks Bjørknes. Der tror jeg du vil lære mer enn vanlig vgs. 2. Anbefaler også ett språkkurs i Frankrike, da er du avhengig av å skrive og prate på fransk. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Fordyping i Engelsk var kansje av den "gamle" reformen. Selv hadde jeg valget, fransk, engelsk eller tysk. Engelsk ble en selvfølge for meg Når det gjelder eksamenen din så er det en konsekvens av valget ditt. Desverre er eneste mulighet å starte på nytt. Privatist eller utland, eventuellt videregående skole om igjen. Kansje ikke så veldig aktuelt. Jeg anbefaler deg å ta faget seriøst istedet. Det er ett tungt fag, men etter erfaring fra samboeren min er faget letter så snart du får dreisen på det. Husk, hvis du har andre rundt deg som er interesserte i å være med å lære går ting noe lettere. Det er viktig å bruke språket, ikke bare lære det. Som Blåbær skriver, språkkurs er genialt! Koster, men flotte turer og masse å lære og oppleve Lenke til kommentar
sunshine0 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Tusen takk for svar! Siden vi var 4 stykker som strøk på eksamen har skolen satt opp en ekstraundervisning for oss rettet mot eksamen. Får håpe dette fungerer! Kan ikke si at det frister så mye med å ha 6 eksamener til våren, men shit au! Bomsterjente: Jeg fikk også vite at det er en unntaksregel; det året man fyller 23 gjelder bare de fem fagene matte, naturfag, samfunnsfag, engelsk og norsk - disse fagene er de eneste han trenger for å komme i "voksenkvota" med generell studiekompetanse. Jeg har valgt å ikke gjøre dette, med mindre jeg stryker en tredje gang - da blir det heller jobbing frem til da. Reg2000: Unødvendig med slike kommentarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå