Sykkel92 Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Lurer på om det er mulig å planelegge en interrail tur til våren og i Mai nå? Har også "problemet" med og lurer på om det er mulig å reise med diabetes og om noen andre som har erfaringer med det? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hva er spørsmålet? Selvsagt kan du planlegge; noen kroner på konto, en interrailbillett, pass og en omtrentlig reiserute, så er mye gjort. Sokkeskift og tannbørste, så er det bare å legge i vei. Diabetes finnes i mange alvorlighetsgrader og noen har bedre kontroll på det enn andre, her er nok du og legen din best egnet til å ta en beslutning. Å alltid få tak i rett mat på kort varsel kan være en utfordring enkelte steder, så det kan kanskje være lurt å ha litt med seg som sikkerhetsrasjon, om du har spesifikke krav den veien. Lenke til kommentar
Sykkel92 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Takk for et fort svar euklid! Hvor mye koster det og vil det koste mer penger å bestille nå enn om et par måneder for eksempel? Hvor mye klær trenger man og er en stor sekk nok? Har ikke reist før alene og vil i så fall bli min første tur hvor jeg driver på selv. Har allerede jobbet litt og fått inn rundt og litt over 1000 kr i lommeboken. Hva med bosted, blir veldig dyrt hvis man skal på hotell, har hørt om hostel og om couchsurfing, men er vanskelig å si når man kommer hvis man skal bo hos noen andre. Hvis man skal bestille hotell blir også vanskelig i forveien hvis man møter på noe og vil være en plass litt lenger så er det vanskelig å planelegge slikt. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Selve togbilletten blir ikke dyrere. Du kan evt vurdere å kjøpe flybilletter til f.eks. Berin (Norwegian flyr billig fra Gardermoen) for å spare et relativt kjedelig reisestrekk. Jeg pleier å reise med en knapp ukes klesforsyning. Vasking får man stort sett gjort på hosteler, ellers er det bare å ha dertil egnet såpe og tørkesnor i bakhånd. Couchsurfing kan anbefales for opplevelsens skyld, ikke tenk på det primært som en måte å spare penger, det er også alt annet enn en garanti for at du klarer å finne en vert overalt. Meld deg gjerne inn på nettsamfunnet og gå på et par møter først (om det finnes i nærheten), så får du et visst inntrykk og noen kontakter. Uansett hvordan du bor er det ofte morsomt og lærerikt å gå på møtene som arrangeres rundt omkring. Jeg regner €20 per natt for hostelovernatting i Europa, er du en del i øst blir det nok billigere. Går stort sett greit å ta alt sparket, men å bestille noen få dager på forhånd kan være greit, da har du både fleksibilitet og en viss trygghet. [Edit: iPad autocorrection was here.] Endret 8. januar 2011 av Euklid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå